Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Francouzský prezident ukázal své nové auto. Přes domácí logo a trikolóru ale není tak úplně francouzské
18.7.2024 | Petr Prokopec
Pokud prezidenti mění auta uprostřed svých funkčních období, obvykle tak činí s cílem podpořit domácí novinky. Emmanuel Macron přesně proto zařadil do svého vozového Renault Rafale, mnohé Francouze ale dráždí svým původem mimo zemi galského kohouta.
Asi nikomu neunikla žabomyší válka, kterou svádí italská vláda s koncernem Stellantis, o jejímž posledním komickém projevu jsme psali včera. Co za ní reálně stojí, nevíme. Faktem ale je, že politikům náhle začalo vadit úplně všechno, co odkazovalo na Itálii, ovšem nebylo dokonale italského původu. V případě spalovacího Fiatu 500 se tak problémem ukázala být tradiční trikolóra, neboť vůz se nemontuje na apeninském poloostrově, nýbrž v Polsku. Tamtéž se pak kvůli nákladům bude vyrábět i nové SUV Alfy Romeo, které původně dorazilo pod označením Milano. Zákonodárci však značku přiměli ke změně názvu na Junior.
Dost by nás zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby podobně smýšleli v sousední Francii. Dle tamních tradic totiž prezidenti mají jezdit ve francouzském autě. Přičemž po více než století Elysejský palác sahal hlavně po limuzínách Renaultu. Emmanuel Macron však před pár lety učinil výjimku, když podobně jako de Gaulle přesedlal na luxusní značku Citroënu a začal využívat DS 7 Crossback. Ovšem již tím začal dráždit hada bosou nohou.
Model DS 7 byl totiž původně představen v roce 2018, přičemž na jeho montáž docházelo pouze v Číně. To se sice změnilo v roce 2022, kdy začaly globální verze sjíždět z linek ve francouzském Mulhouse, i tak ovšem na SUV zůstával nelichotivý punc auta z Říše středu. Stále tu však byl alespoň částečný národní původ. Rafale se však oproti tomu chlubí pouze domácím logem, ve všech ostatních ohledech však s Francií nemá nic společného.
Toto SUV se totiž pro změnu montuje ve španělské Palencii. Pochází tak sice z továrny Renaultu a rovněž z evropského kontinentu, nicméně tradice, že francouzský prezident se vozí ve francouzském autě, skutečně dostala na frak. Zejména proto, že ve Španělsku se vyrábí rovněž pohonné ústrojí SUV Rafale, tedy přeplňovaný 1,2litrový tříválec HR12. Zda je spárován se dvěma či třemi elektromotory, nebylo upřesněno.
Automobilka se pochlubila pouze tím, že v případě karoserie byl zvolen odstín Nocturne Blue a ve srovnání s běžnou produkcí byla upravena čelní maska zahrnující francouzskou trikoloru. Něco takového by asi italské politiky nadzdvihlo ze židlí, v zemi galského kohouta je ale evidentně ticho po pěšině. Nedráždí pak ostatně ani slova samotného výrobce, dle kterého „je každý model Renaultu součástí francouzské historie“.
Z naší strany výše zmíněné neberte jako výtku, spíše jako píchnutí do italského hnízda. Koneckonců jsme si dobře vědomi toho, jak náročné je dnes v automobilové branži podnikat, a že pokud chcete být konkurenceschopní, nemůžete třeba takové Škody pro Indii vyrábět v Česku. Ovšem zrovna Francouzi jsou na domácí zaměstnanost hodně citliví, takže mnozí neradi vidí, že Macron svou poslední volbou propaguje vůz, který dává práci hlavně Španělům.









Renault Rafale je novým vozem francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, jeho cílem je pochopitelně vůz propagovat. Některým proto vadí, že není tak úplně francouzský, ovšem pořád to prochází lépe než v Itálii. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 7 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 před 9 hodinami
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 před 10 hodinami
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter