Gonow GP150: VW Amarok se v Číně neprodává, tak si jej Číňané postavili sami

Čínská automobilka Gonow pokračuje ve svém postupu. Po xeroxovaném Range Roveru se při návrhu nového pick-upu „inspirovala” u VW Amarok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Gonow GP150: VW Amarok se v Číně neprodává, tak si jej Číňané postavili sami

9.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Gonow GP150: VW Amarok se v Číně neprodává, tak si jej Číňané postavili sami

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínská automobilka Gonow pokračuje ve svém postupu. Po xeroxovaném Range Roveru se při návrhu nového pick-upu „inspirovala” u VW Amarok.

Když něco funguje, tak proč to zásadně měnit? Tímhle mottem se Číňané evidentně řídili, řídí se jím nyní a řídit se jím budou pravděpodobně i v následujících letech. Úspěšný Range Roveru Evoque vyjde na tamním trhu v přepočtu na více než 1,7 milionů korun, a tak proč nepostavit mnohem levnější Gonow GX6, který se mu v mnoha ohledech podobá a stojí zlomek, že?

Tato automobilka si teď při návrhu dalšího modelu vzala na mušku další populární model, u kterého se „inspirovala“, a není jím nic jiného než pick-up Volkswagen Amarok. Výsledek je celkem bez překvapení. Nový model GP150 opět napodobuje německé dílo velmi okatě. Namítnete, že nemá onu typickou masku ani hranatější podběhy a že interiér se od Němce liší velmi, ale když se na něj pozorně podíváte, popřípadě s Amarokem porovnáte, hned je vám jasné, odkud vítr vane.

Pokud vás přesto čínská podoba zaujala, pak musíme přidat nějaké informace o technice. Ta stojí na dvojici čtyřválcových jednotek, přičemž benzinová verze s objemem 2,7 litru poskytuje 160 koní a 270 Nm, zatímco turbodieselová disponuje z 2,5 litru 100 koňmi a 265 Nm. Podle dostupných informací je v základní výbavě mimo jiné pohon zadních kol a manuální pětistupňová převodovka, přičemž za příplatek bude k dispozici i verze s pohonem 4x4.

Jak asi tušíte, nejedná se o žádného velkého závodníka. A skutečně - Gonow GP150 se s benzinovým motorem rozjede pouze na 170 km/h, zatímco s naftou se dostane na maximálních 150 km/h. Pick-up s délkou přesahující 5,26 metru a rozvorem 3 085 milimetrů se uvnitř chlubí také multimediální dotykovou obrazovkou a na domácím - rozumějte čínském trhu - musí být kvůli tamní legislativě vozit na korbě reflexní pruhy. Cenu vozu neznáme, nepochybujeme, že ale oproti tomu, na kolik by v Číně vyšel skutečný Amarok, bude jen zlomková. A není to jistě jediný důvod, proč Číňané takové auto kopírují - Volkswagen v tuto chvíli svůj pick-up za velkou zdí nenabízí, i když tam párkrát byl k vidĚní.

Neradi bychom vypadali jako permanentní odpůrci podobných výtvorů z Číny, ale nutné je varovat zájemce především před mnohdy nevyhovující kvalitou zpracování a nevhodnou bezpečnostní výbavou, A že kopírují tamní automobilky zavedené evropské značky s dlouholetou historií? V Evropě z toho mají výrobci asi radost a berou to jako dobrou reklamu... Podobně jako značky vyrábějící značkové oblečení kopírované už takřka dokonale všude možně po světě.


Gonow GP150: VW Amarok se v Číně neprodává, tak si jej Číňané postavili sami - 1 - Gonow GP150 2014 foto 01Gonow GP150: VW Amarok se v Číně neprodává, tak si jej Číňané postavili sami - 2 - Gonow GP150 2014 foto 02Gonow GP150: VW Amarok se v Číně neprodává, tak si jej Číňané postavili sami - 3 - Gonow GP150 2014 foto 03Gonow GP150: VW Amarok se v Číně neprodává, tak si jej Číňané postavili sami - 4 - Gonow GP150 2014 foto 04
Gonow GP150 je další čínskou kopií, tentokráte Volkswagenu Amarok

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše