Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA

Severní Amerika dostala od Hondy dárek v podobě deváté generace modelu Accord. A to tradičně hned ve dvou karosářských variantách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA

8.8.2012 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Severní Amerika dostala od Hondy dárek v podobě deváté generace modelu Accord. A to tradičně hned ve dvou karosářských variantách.

Spojené státy znají definitivní podobu v lednu avizované nové generace Hondy Accord. Japonská automobilka dnes uvolnila fotografie obou karosářských verzí - čtyřdveřového sedanu i dvoudveřového kupé. Právě druhé ze zmíněných aut se v podobě formálně zamaskovaného konceptu Accord Coupe objevilo na letošním detroitském autosalonu. Rozdíly jsou vskutku minimální a odpovídají změnám obvyklým pro facelift. Produkční auto tak dostalo modifikované vnitřní uspořádání světel, přepracované nárazníky s klasickými mlhovkami místo LED a konvenčními koncovkami výfuku, jednodušší prahové nástavce a menší kola při zachování jejich designu.

Na sedan máme možnost podívat se poprvé, a přestože jistou podobnost s kupé v něm jistě lze spatřit (třeba v podobě výrazného bočního prolisu táhnoucího se od lemu předního blatníku souběžně se spodním okrajem oken), design je jiný a poněkud konzervativnější. Honda má o jeho vzhledu docela vysoké mínění: „Tohle auto je nejvíce sošným a nejdynamičtějším Accordem vůbec,“ řekla na adresu novinky viceprezidentka pro produktové plánování amerického zastoupení Hondy Vicki Poponi.

Naneštěstí Honda momentálně nepovažovala za důležité obeznámit nás s interiérem nebo technickými parametry, takže můžeme zopakovat pouze detaily známé už několik měsíců. Patří k nim například paleta pohonných jednotek. Jsou tři a všechny patří do rodiny Earth Dreams.

Jde o zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru s přímým vstřikováním, výkonem 184 koní a točivým momentem 240 Nm. K mání bude buď se šestistupňovým manuálem anebo převodovkou s plynule měnitelným převodem E-CVT, což někteří zákazníci nesou značně nelibě. Nejsilnějším agregátem v nabídce bude zážehový šestiválec 3,5 i-VTEC s výkonem přes 275 koní, ale jestli to bude 276 nebo 320 koní, to bohužel nevíme.

Novinkou je plug-in hybrid s dojezdem v čistě elektrickém režimu 16 až 24 km díky ze zásuvky dobíjecím akumulátorům o kapacitě jen 6 kWh. Elektromotor je spřažen se zážehovým čtyřválcem 2,0 i-VTEC pracujícím v Atkinsonově cyklu a bezstupňovou převodovkou E-CVT. Na informace o jednotlivých výkonech i souhrnné síle systému budeme muset počkat, stejně jako to platí o naměřené spotřebě a dynamice.

Devátá generace amerického Accordu se v prodeji objeví už na podzim a jakékoli zmínky v souvislosti s možným prodejem v Evropě nebo kdekoli jinde mimo USA si Honda nechala pro sebe.


Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 1 - Honda Accord 2012 US oficialne 01Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 2 - Honda Accord 2012 US oficialne 02Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 3 - Honda Accord 2012 US oficialne 03
Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 4 - Honda Accord 2012 US oficialne 04Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 5 - Honda Accord 2012 US oficialne 05Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 6 - Honda Accord 2012 US oficialne 06Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 7 - Honda Accord 2012 US oficialne 07Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 8 - Honda Accord 2012 US oficialne 08
Americký Accord bude nadále spoléhat na výlučně zážehové motory, v jednom případě ve spojení s elektromotorem

Miro Mihálik

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.