Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA

Severní Amerika dostala od Hondy dárek v podobě deváté generace modelu Accord. A to tradičně hned ve dvou karosářských variantách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA

8.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Severní Amerika dostala od Hondy dárek v podobě deváté generace modelu Accord. A to tradičně hned ve dvou karosářských variantách.

Spojené státy znají definitivní podobu v lednu avizované nové generace Hondy Accord. Japonská automobilka dnes uvolnila fotografie obou karosářských verzí - čtyřdveřového sedanu i dvoudveřového kupé. Právě druhé ze zmíněných aut se v podobě formálně zamaskovaného konceptu Accord Coupe objevilo na letošním detroitském autosalonu. Rozdíly jsou vskutku minimální a odpovídají změnám obvyklým pro facelift. Produkční auto tak dostalo modifikované vnitřní uspořádání světel, přepracované nárazníky s klasickými mlhovkami místo LED a konvenčními koncovkami výfuku, jednodušší prahové nástavce a menší kola při zachování jejich designu.

Na sedan máme možnost podívat se poprvé, a přestože jistou podobnost s kupé v něm jistě lze spatřit (třeba v podobě výrazného bočního prolisu táhnoucího se od lemu předního blatníku souběžně se spodním okrajem oken), design je jiný a poněkud konzervativnější. Honda má o jeho vzhledu docela vysoké mínění: „Tohle auto je nejvíce sošným a nejdynamičtějším Accordem vůbec,“ řekla na adresu novinky viceprezidentka pro produktové plánování amerického zastoupení Hondy Vicki Poponi.

Naneštěstí Honda momentálně nepovažovala za důležité obeznámit nás s interiérem nebo technickými parametry, takže můžeme zopakovat pouze detaily známé už několik měsíců. Patří k nim například paleta pohonných jednotek. Jsou tři a všechny patří do rodiny Earth Dreams.

Jde o zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru s přímým vstřikováním, výkonem 184 koní a točivým momentem 240 Nm. K mání bude buď se šestistupňovým manuálem anebo převodovkou s plynule měnitelným převodem E-CVT, což někteří zákazníci nesou značně nelibě. Nejsilnějším agregátem v nabídce bude zážehový šestiválec 3,5 i-VTEC s výkonem přes 275 koní, ale jestli to bude 276 nebo 320 koní, to bohužel nevíme.

Novinkou je plug-in hybrid s dojezdem v čistě elektrickém režimu 16 až 24 km díky ze zásuvky dobíjecím akumulátorům o kapacitě jen 6 kWh. Elektromotor je spřažen se zážehovým čtyřválcem 2,0 i-VTEC pracujícím v Atkinsonově cyklu a bezstupňovou převodovkou E-CVT. Na informace o jednotlivých výkonech i souhrnné síle systému budeme muset počkat, stejně jako to platí o naměřené spotřebě a dynamice.

Devátá generace amerického Accordu se v prodeji objeví už na podzim a jakékoli zmínky v souvislosti s možným prodejem v Evropě nebo kdekoli jinde mimo USA si Honda nechala pro sebe.


Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 1 - Honda Accord 2012 US oficialne 01Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 2 - Honda Accord 2012 US oficialne 02Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 3 - Honda Accord 2012 US oficialne 03
Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 4 - Honda Accord 2012 US oficialne 04Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 5 - Honda Accord 2012 US oficialne 05Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 6 - Honda Accord 2012 US oficialne 06Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 7 - Honda Accord 2012 US oficialne 07Honda Accord 2013: devátá generace je venku, zatím pro USA - 8 - Honda Accord 2012 US oficialne 08
Americký Accord bude nadále spoléhat na výlučně zážehové motory, v jednom případě ve spojení s elektromotorem

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.