Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Accord 2013 dostala verzi Hybrid, dobíjecí PHEV jde do prodeje
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Accord do zásuvky se tedy již chvíli prodává v Americe, díky jeho dostupnosti v Japonsku si jej ale můžeme srovnat s dostupnější verzí Hybrid.
Ptáte se, kde je Evropa? Ta je v pozadí, nové generace Accordu se zatím nedočkala a je otázkou, kdy a zda vůbec se ju dočká. I proto se musíme spokojit s pohledy za hranice Starého kontinentu, kde Honda tomuto modelu věnuje podstatně více pozornosti. Standardní provedení je pochopitelně dávno v prodeji, dnes ale vaši pozornost zaměříme na hybridní verze.
Už dříve představené provedení PHEV aktuálně doplnila i varianta nazvaná Hybrid. Na dlouhé povídání ale její představení nedá - hybridní ústrojí totiž mají obě verze společné, když je pohání kombinace benzinového dvoulitru o výkonu 139 koní a elektromotoru naladěného na 169 koní, která dohromady vozu zajišťuje výkon až 199 koní. Vůz pouze používá menší Li-ion akumulátor, automobilka ale neupřesnila jeho kapacitu. Nejviditelnější odlišnosti tedy nastaly v případě vzhledu a nejlépe je vám vykreslí srovnání snímků v přiložené galerii.
Přesto je tu ještě pár rozdílů. Ačkoli se PHEV vyznačuje pouze větším paklíkem akumulátorů (6,7 kWh, ekvivalent asi 2,5 litru benzinu), papírový rozdíl mezi udávanou spotřebou obou aut se značně liší. V případě standardního hybridu by totiž v průměru měla činit 5 l/100 km, zatímco verze PHEV se má pohybovat za 1,9 až 2,24 l/100 km. Kdyby tohle byla dlouhodobě udržitelná realita, asi by se dala ospravedlnit i další velká odlišnost - v cenách. Hybrid totiž přijde v Japonsku v přepočtu na cca 728 000 Kč, na PHEV si ale musíte připravit 1 012 000 Kč. Přesnou situaci v Americe zatím neznáme, bude ale zřejmě velmi podobná - PHEV tam totiž „koštuje” 1 035 000 Kč.
Realita spotřeby paliva ale asi bude trochu jinde. Reálně bude u obou vozů nutně velmi podobná, neboť celkovou provozní efektivitu Accordu pouhá dobíjitelnost větších akumulátorů těžko zvýší na dvojnásobek, spíše ji vinou vyšší hmotnosti nezlepší vůbec. Ačkoli mimoevropské cykly měření spotřeby paliva nejsou na hybridy, zejména pak ty dobíjecí, tak hodné jako evropské normy, jenž elektrický vstup ignorují zcela, pořád ve výsledku znamenají podobnou přetvářku, kterou v Evropě proslavil Opel Ampera. Jednak nepočítají ekvivalent spotřeby benzinu férově a pak stále kalkulují, že každou jízdu budete zahajovat s plně nabitými akumulátory. A to zkrátka nemusí být pravda - jakmile se jednou PHEV vybije, bude jeho provozní efektivita pravděpodobně horší než u Hybridu. A těch 6,7 kWh kapacity „li-ionek” si dlouho užívat nebudete, sama Honda hovoří o 21 km.
Jinými slovy, cena PHEV potvrdila naše očekávaní, konec konců možná i kvůli ní přichází Honda s nabídkou klasického hybridu. Pokud už totiž takové auto chcete a připlácíte si za samotnou hybridní technologii, dalších 300 tisíc Kč za pouhou dobíjitelnost větších akumulátorů asi nedáte. Je totiž otázkou, zda vůbec existuje člověk s takovými jízdními zvyklostmi, kterému by se pouze o něco málo levnější plnění akumulátorů místo benzinové nádrže při tomto rozdílu v pořizovací ceně vyplatilo...














Honda Accord Hybrid je žhavou novinkou, v Zemi vycházejícího slunce se začala prodávat za tři čtvrtě milionu
Vrcholná hybridní verze s možností zapojení do zásuvky se v Americe již nějaký ten pátek prodává. Nyní je k mání také v Japonsku, a tak si můžeme spočítat i cenový rozdíl mezi ní a dostupnějším Hybridem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha