Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Accord 2013 dostala verzi Hybrid, dobíjecí PHEV jde do prodeje
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Accord do zásuvky se tedy již chvíli prodává v Americe, díky jeho dostupnosti v Japonsku si jej ale můžeme srovnat s dostupnější verzí Hybrid.
Ptáte se, kde je Evropa? Ta je v pozadí, nové generace Accordu se zatím nedočkala a je otázkou, kdy a zda vůbec se ju dočká. I proto se musíme spokojit s pohledy za hranice Starého kontinentu, kde Honda tomuto modelu věnuje podstatně více pozornosti. Standardní provedení je pochopitelně dávno v prodeji, dnes ale vaši pozornost zaměříme na hybridní verze.
Už dříve představené provedení PHEV aktuálně doplnila i varianta nazvaná Hybrid. Na dlouhé povídání ale její představení nedá - hybridní ústrojí totiž mají obě verze společné, když je pohání kombinace benzinového dvoulitru o výkonu 139 koní a elektromotoru naladěného na 169 koní, která dohromady vozu zajišťuje výkon až 199 koní. Vůz pouze používá menší Li-ion akumulátor, automobilka ale neupřesnila jeho kapacitu. Nejviditelnější odlišnosti tedy nastaly v případě vzhledu a nejlépe je vám vykreslí srovnání snímků v přiložené galerii.
Přesto je tu ještě pár rozdílů. Ačkoli se PHEV vyznačuje pouze větším paklíkem akumulátorů (6,7 kWh, ekvivalent asi 2,5 litru benzinu), papírový rozdíl mezi udávanou spotřebou obou aut se značně liší. V případě standardního hybridu by totiž v průměru měla činit 5 l/100 km, zatímco verze PHEV se má pohybovat za 1,9 až 2,24 l/100 km. Kdyby tohle byla dlouhodobě udržitelná realita, asi by se dala ospravedlnit i další velká odlišnost - v cenách. Hybrid totiž přijde v Japonsku v přepočtu na cca 728 000 Kč, na PHEV si ale musíte připravit 1 012 000 Kč. Přesnou situaci v Americe zatím neznáme, bude ale zřejmě velmi podobná - PHEV tam totiž „koštuje” 1 035 000 Kč.
Realita spotřeby paliva ale asi bude trochu jinde. Reálně bude u obou vozů nutně velmi podobná, neboť celkovou provozní efektivitu Accordu pouhá dobíjitelnost větších akumulátorů těžko zvýší na dvojnásobek, spíše ji vinou vyšší hmotnosti nezlepší vůbec. Ačkoli mimoevropské cykly měření spotřeby paliva nejsou na hybridy, zejména pak ty dobíjecí, tak hodné jako evropské normy, jenž elektrický vstup ignorují zcela, pořád ve výsledku znamenají podobnou přetvářku, kterou v Evropě proslavil Opel Ampera. Jednak nepočítají ekvivalent spotřeby benzinu férově a pak stále kalkulují, že každou jízdu budete zahajovat s plně nabitými akumulátory. A to zkrátka nemusí být pravda - jakmile se jednou PHEV vybije, bude jeho provozní efektivita pravděpodobně horší než u Hybridu. A těch 6,7 kWh kapacity „li-ionek” si dlouho užívat nebudete, sama Honda hovoří o 21 km.
Jinými slovy, cena PHEV potvrdila naše očekávaní, konec konců možná i kvůli ní přichází Honda s nabídkou klasického hybridu. Pokud už totiž takové auto chcete a připlácíte si za samotnou hybridní technologii, dalších 300 tisíc Kč za pouhou dobíjitelnost větších akumulátorů asi nedáte. Je totiž otázkou, zda vůbec existuje člověk s takovými jízdními zvyklostmi, kterému by se pouze o něco málo levnější plnění akumulátorů místo benzinové nádrže při tomto rozdílu v pořizovací ceně vyplatilo...














Honda Accord Hybrid je žhavou novinkou, v Zemi vycházejícího slunce se začala prodávat za tři čtvrtě milionu
Vrcholná hybridní verze s možností zapojení do zásuvky se v Americe již nějaký ten pátek prodává. Nyní je k mání také v Japonsku, a tak si můžeme spočítat i cenový rozdíl mezi ní a dostupnějším Hybridem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis