Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Accord 2013 dostala verzi Hybrid, dobíjecí PHEV jde do prodeje
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Accord do zásuvky se tedy již chvíli prodává v Americe, díky jeho dostupnosti v Japonsku si jej ale můžeme srovnat s dostupnější verzí Hybrid.
Ptáte se, kde je Evropa? Ta je v pozadí, nové generace Accordu se zatím nedočkala a je otázkou, kdy a zda vůbec se ju dočká. I proto se musíme spokojit s pohledy za hranice Starého kontinentu, kde Honda tomuto modelu věnuje podstatně více pozornosti. Standardní provedení je pochopitelně dávno v prodeji, dnes ale vaši pozornost zaměříme na hybridní verze.
Už dříve představené provedení PHEV aktuálně doplnila i varianta nazvaná Hybrid. Na dlouhé povídání ale její představení nedá - hybridní ústrojí totiž mají obě verze společné, když je pohání kombinace benzinového dvoulitru o výkonu 139 koní a elektromotoru naladěného na 169 koní, která dohromady vozu zajišťuje výkon až 199 koní. Vůz pouze používá menší Li-ion akumulátor, automobilka ale neupřesnila jeho kapacitu. Nejviditelnější odlišnosti tedy nastaly v případě vzhledu a nejlépe je vám vykreslí srovnání snímků v přiložené galerii.
Přesto je tu ještě pár rozdílů. Ačkoli se PHEV vyznačuje pouze větším paklíkem akumulátorů (6,7 kWh, ekvivalent asi 2,5 litru benzinu), papírový rozdíl mezi udávanou spotřebou obou aut se značně liší. V případě standardního hybridu by totiž v průměru měla činit 5 l/100 km, zatímco verze PHEV se má pohybovat za 1,9 až 2,24 l/100 km. Kdyby tohle byla dlouhodobě udržitelná realita, asi by se dala ospravedlnit i další velká odlišnost - v cenách. Hybrid totiž přijde v Japonsku v přepočtu na cca 728 000 Kč, na PHEV si ale musíte připravit 1 012 000 Kč. Přesnou situaci v Americe zatím neznáme, bude ale zřejmě velmi podobná - PHEV tam totiž „koštuje” 1 035 000 Kč.
Realita spotřeby paliva ale asi bude trochu jinde. Reálně bude u obou vozů nutně velmi podobná, neboť celkovou provozní efektivitu Accordu pouhá dobíjitelnost větších akumulátorů těžko zvýší na dvojnásobek, spíše ji vinou vyšší hmotnosti nezlepší vůbec. Ačkoli mimoevropské cykly měření spotřeby paliva nejsou na hybridy, zejména pak ty dobíjecí, tak hodné jako evropské normy, jenž elektrický vstup ignorují zcela, pořád ve výsledku znamenají podobnou přetvářku, kterou v Evropě proslavil Opel Ampera. Jednak nepočítají ekvivalent spotřeby benzinu férově a pak stále kalkulují, že každou jízdu budete zahajovat s plně nabitými akumulátory. A to zkrátka nemusí být pravda - jakmile se jednou PHEV vybije, bude jeho provozní efektivita pravděpodobně horší než u Hybridu. A těch 6,7 kWh kapacity „li-ionek” si dlouho užívat nebudete, sama Honda hovoří o 21 km.
Jinými slovy, cena PHEV potvrdila naše očekávaní, konec konců možná i kvůli ní přichází Honda s nabídkou klasického hybridu. Pokud už totiž takové auto chcete a připlácíte si za samotnou hybridní technologii, dalších 300 tisíc Kč za pouhou dobíjitelnost větších akumulátorů asi nedáte. Je totiž otázkou, zda vůbec existuje člověk s takovými jízdními zvyklostmi, kterému by se pouze o něco málo levnější plnění akumulátorů místo benzinové nádrže při tomto rozdílu v pořizovací ceně vyplatilo...
Honda Accord Hybrid je žhavou novinkou, v Zemi vycházejícího slunce se začala prodávat za tři čtvrtě milionu
Vrcholná hybridní verze s možností zapojení do zásuvky se v Americe již nějaký ten pátek prodává. Nyní je k mání také v Japonsku, a tak si můžeme spočítat i cenový rozdíl mezi ní a dostupnějším Hybridem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23