Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut
19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonci prý již nyní poslali Mégane RS do říše vzpomínek. CTR má dostat 300 koní na 1 330 kg.
Do příchodu nové Hondy Civic Type-R ještě nějaký ten pátek chybí, japonská automobilka však některé zahraniční kolegy pozvala již nyní na předváděcí jízdy v prototypech. Díky tomu zde máme celou řadu nových informací, kterým vévodí přibližný čas ze Severní smyčky Nürburgringu. Asi nepřekvapí, že jeho přesnou míru nám Honda odmítá sdělit - přeci jen vývoj ještě nebyl ukončen a tak bude možné ještě pár sekund srazit. Na otázku, zda byl splněn plán, ovšem inženýři značky odpovídají s úsměvem.
Než se dostaneme ke konkrétním vyjádřením, je nejprve třeba zmíněný plán konkretizovat. Tak tedy, Honda by velmi ráda Zelené peklo obkroužila rychleji než dosavadní držitel rekordu mezi modely s pohonem předních kol, Renault Mégane RS 265 Trophy. Ten necelých jednadvacet kilometrů Severní smyčky zvládl za 8:07.97, čímž je časový rámec jasně dán, Honda by ale ráda okruh deklasovala rovnou pod osm minut.
Povedlo se? Jistotu nemáme, šéfinženýr Suehiro Hasshi ovšem tuto možnost naznačuje, když říká, že máme „použít svou představivost“. To by ovšem znamenalo, že nový „CTR“ je na Ringu stejně rychlý či dokonce ještě rychlejší než dnes již legendární Honda NSX-R, tTedy supersport s hmotností 1 230 kg, na vývoji jehož podvozku se podílel Ayrton Senna, a který dokázal deklasovat i Ferrari té doby.
Budoucnost japonského hot hatche je tedy velmi slibná, i přes odklon od atmosférického motoru, který nahradí dvoulitr VTEC Turbo. Jeho výkon má přitom podle automobilky činit více než 280 koní, což si podle jednoho z inženýrů máme přeložit jako minimálně třístovku. Honda totiž mnohem více cílí na auta jako Mercedes-Benz A 45 AMG než na Mégane RS, a to navzdory pohonu předních kol.
Tento výkon by přitom měl bez potíží zvládat podvozek, který bude oproti standardnímu hatchvacku snížen a přitvrzen. Kromě toho je pak jistotou širší rozchod 19palcových kol, za kterými se budou skrývat brzdy Brembo. Překvapivý je přitom krok Hondy mimo soudobé trendy, který počítá pouze se šestistupňovým manuálem - automat s pádly pod volantem tak nebude figurovat ani v příplatkové výbavě.
Důvodem tohoto rozhodnutí je podle Hassiho „mnohem větší zábava“, což můžeme pouze kvitovat. Přičemž jen sportovností ostrý hatchback žít nemá, použitelný prý bude i během normální jízdy na normální silnici, proto také bylo údajně zamezeno přenosu projevů hnacích sil do řízení. Implementace turba však na druhou stranu rovněž lehce otupila přímočarost plynového pedálu i zvuk motoru.
Stránku pozitiv má naopak zastupovat řízení s extrémně rychlou odezvou a ideální vyvážení vozu. Samotná hmotnost je ovšem prozatím otázkou, stejně jako finální vzhled. Přeci jen, do zahájení prodeje zbývá ještě 18 měsíců, během kterých se může mnohé stát. Doufáme však, že v rámci hmotnosti můžeme u odhadovaných 1 330 kil počítat pouze s redukcí. V takovém případě by totiž šlo dolů i předběžné zrychlení z klidu na stovku za 5,8 sekundy.








































Nová Honda Civic Type-R prý jako prototyp již deklasovala Severní smyčku. Přesný čas však značka momentálně tají
Zdroje: Honda, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před hodinou
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:48 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
