Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z HSD: hybridní sporťáček dostal znovu kompresor a výkon 188 koní
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda dodala dnes svému jedinému sportovnímu modelu kompresor, upraven byl podvozek i brzdy. Mimo to do Las Vegas dorazil Accord s 407 koňmi.
Za více než půl milionu korun Honda CR-Z opravdu nenabízí příliš muziky. Kombinace elektromotoru a 1,5litrového čtyřválce totiž dává k dobru jen 124 koní, i když po faceliftu to bude o něco málo více. Japonský tuner Mugen sice již několikrát vyrukoval s limitovanými edicemi, které na přední nápravu popouštěly trochu větší sílu, pokaždé se však volant nacházel vpravo. Jedinou možností, jak se tedy pyšnit opravdu výkonnou verzí, byl individuální dovoz z Japonska a následná konverze na levostranné řízení. To ovšem samotné náklady na pořízení ještě navyšovalo.
Naštěstí Honda Performance Division (HPD), sportovní oddělení automobilky, představila na tuningové show SEMA daleko levnější (i když určitě ne levné) řešení. CR-Z osazené kompresorem, mezichladičem a upravenou řídicí jednotkou, které výkon celé hybridní soustavy navyšují na 188 koní. Točivý moment pak vyskočil ze sériových 174 Nm na 230 Nm. S ohledem na to byly posíleny brzdy, přepracován byl podvozek a vůz se pyšní i jinými litými koly a pneumatikami.
Jízdní výkony bohužel značka nezveřejnila, počítat bychom však mohli s akcelerací z klidu na stovku za 8 sekund a nejvyšší rychlostí kolem 220 km/h. Spotřeba by přitom nemusela příliš narůst ze standardních pěti litrů na sto kilometrů, vše ale bude záviset na řidičově pravé noze. Prozatím si ovšem nejsme jisti, zda jí kromě té americké bude moci být i nějaká česká.
Mimo CR-Z se pak na stánku japonské značky prezentovaly dva exempláře Hondy Accord. Tmavě šedé kupé si vzala na starosti firma Bisimoto Engineering, která dvoudveřové karoserii dodala na karbonu a výrazném zadním křídlu. Nová jsou litá kola a sportovní podvozek, dovnitř se pak nastěhovala závodní klec a sportovní sedadla.
Snad nejzajímavější na celé proměně je ovšem tuning motoru V6, který dostal mokré vstřikování Nitra, iridiové svíčky NGK a výfuk vlastní výroby se zpětnou klapkou. Není tak divu, že výkon vyletěl na 407 koní. Otázkou ovšem je, jak se s touto porcí vypořádá poháněná přední náprava.
Accord sedan se pak podrobil kůře firem DSO Eyewear a Mad Industries, které jeho aerodynamicky upravenou karoserii nalakovaly perleťově bílou s modrými kontrastními prvky. Vzhled následně dotváří 20palcová kola TSW doplněná pružinami Eibach, jež snižují světlou výšku o 25 až 40 mm.
I zde se pracovalo na pohonné jednotce, 2,4litrový čtyřválec ovšem dostal pouze filtr K&N. Celou úpravu pak završuje zakázkový interiér oháknutý do kůže Katzkin, jíž sekundují matně modré doplňky a sada hliníkových pedálů.













Honda CR-Z HPD nabídne díky kompresoru výkon 188 koní, její dostupnost v ČR je však otázkou









Honda Accord Coupé se po instalaci systému Nitrous Express a dalším úpravám motoru V6 pyšní výkonem 407 koní








Honda Accord sedan se pyšní perleťovým lakem a interiérem čalouněným kůží Katzkin
Zdroje: WorldCarFans, Carscoop, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před hodinou
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 2 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 4 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
Živá témata na fóru
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 11.04. 10:10 - unusedchocolate
 - Dotazník na Autoservisy 11.04. 10:09 - unusedchocolate
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    