Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům

(nové foto a info) Honda sypala v Goodwoodu novinky z rukávu jako kouzelník králíky z klobouku. Zajímavým počinem je i CR-Z Mugen RR.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům

2.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(nové foto a info) Honda sypala v Goodwoodu novinky z rukávu jako kouzelník králíky z klobouku. Zajímavým počinem je i CR-Z Mugen RR.

Vydáno 7.7, doplněno 1.8.: Přidali jsme několik nových snímků a další informace o přiostřeném konceptu Hondy CR-Z od Mugenu. Bohužel stále nevíme, co automobilka spolu se svým úpravcem s tímto modelem zamýšlí, vzhledem k neustále doplňovaným informacím ale předpokládáme, že se nějakého obrazu těchto úprav v sériové výrobě dočkáme. Další detaily následují.

Nedávno jsme vás informoval o tom, že Honda představila vyladěný sporťáček CR-Z Mugen, který má zlomit dogma o nudě za volantem hybridů. Honda CR-Z je v hlavní roli také této zprávy i tentokrát, a to s ještě ostřejším nádechem skrytým pod písmeny RR.

Honda CR-Z Mugen RR je strojem, jehož přídomek reprezentuje zaměření na „opravdové závodění“. Představen byl na festivalu rychlosti v Goodwoodu po boku dalších novinek značky a jakožto příjemné překvapení sklidil snad zasloužený obdiv.

Toto provedení je vybaveno specifickým bodykitem, který díky svému černo-oranžovému ztvárnění zajišťuje nejen atraktivně vzhled, ale i lepší aerodynamiku. Optimalizacemi tak prošly skoro všechny části karoserie, máme zde nový přední a zadní nárazník, boční prahy a speciální zadní křídlo, které má na starosti zvýšení přítlaku na zadní část vozidla ve vyšších rychlostech. O lepší proudění vzduchu se stará i zakrytování podvozku. Tento a rada z dalších zmíněných prvků je navíc vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), což pomáhá i se snížením hmotnosti vozu.

Ale nejen aerodynamikou živ je Mugen, a tak firma ke všemu přidává i další „karbonové” prvky primárně s cílem poslat cifru v kolonce „pohotovostní hmotnost” co nejníže. Kapota motoru, dveře i víko kufru jsou tak stvořeny z CFRP. Ryze funkční úpravou je též osazení vozu novými kotoučovými brzdami s oranžově lakovanými čtyřpístkovými třmeny a někde na pomezí „show a go” se nachází nový výfukový systém s dvojitou, centrálně umístěnu koncovkou a 18“ kovaná litá kola.

Interiér vozu je oděn do stejných barev jako vnější kabátek a aby působil patřičně sportovně, je vybaven i obložením palubní desky, středové konzole a výplní dveří dávajícím na odiv trochu karbonových vláken. Podstatnější inovací je ovšem doplnění dalšího displeje, který zahrnuje řidiče informacemi o aktuálním fungování motoru a dalších klíčových částí vozu (a dokáźe i pracovat s navigačním a audio systémem vozu).

Mugen se bohužel ani napodruhé nezmínil o výkonnostních specifikacích RR, ale pod kapotou si s největší pravděpodobností našel opét místo čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu někde okolo 147 kW (200 koní) a točivém momentu cca 250 Nm. Zůstává nadále otázkou, zda tento model není jen původním hybridním konceptem zbaveným elektromotoru, ale nezdá se nám to být příliš pravděpodobné - pro utvoření image polozávodního auta, tím spíše hybridního, by to nebylo to pravé ořechové.

Doufejme, že Mugen si vezme základní agregát o objemu 1,5 litru ještě řádně do parády a dostane o něco větší porci koní. Tento motor sice není žádnou perlou a Honda by už jako sůl potřebovala zbrusu nové zajímavé motory, Mugen ale v případě hybridního konceptu sliboval posílení srdce vozu skrz výměnu klíčových komponent, a tak je potenciál jeho úprav jistě nemalý.

Nechme se tedy překvapit, co z těchto konceptů nakonec vznikne a zda se nejedná o mnoho povyku pro nic. Nám se CR-Z docela zamlouvá, poněkud ostřejší než základní provedení ale v jeho nabídce citelně chybí...


Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 1 - Honda CR-Z Mugen RR nove 01Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 2 - Honda CR-Z Mugen RR nove 02Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 3 - Honda CR-Z Mugen RR nove 03Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 4 - Honda CR-Z Mugen RR nove 04Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 5 - Honda CR-Z Mugen RR nove 05Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 6 - Honda CR-Z Mugen RR nove 06Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 7 - Honda CR-Z Mugen RR nove 07Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 8 - Honda CR-Z Mugen RR nove 08Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 9 - Honda CR-Z Mugen RR nove 09
Nové fotografie CR-Z Mugen RR včetně prvního pohledu do interiéru

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 10 - Honda CR-Z Mugen RR 4391265951308698760Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 11 - Honda CR-Z Mugen RR 958374111939741976Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 12 - Honda CR-Z Mugen RR 1415385855192976204
Koncept Hondy CR-Z Mugen RR na prvních snímcích

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 13 - Honda CR-Z Mugen 01Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 14 - Honda CR-Z Mugen 02Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 15 - Honda CR-Z Mugen 03Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 16 - Honda CR-Z Mugen 06Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 17 - Honda CR-Z Mugen akce video Perex
Dřívější snímky Hondy CR-Z Mugen

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše