Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Crosstour 2013: facelift ubral na ceně, ošklivost ponechal
16.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Crosstour bude mít s odbytem problém i nadále. Lépe nevypadá, jeho pohonné jednotky nejsou nejúspornější a jen nižší cena ho spasí jen stěží.
Americký trh patří díky své rozloze a počtu obyvatelstva mezi ty nejdůležitější, japonská automobilka se na něm ale v posledních letech pohybuje jako slon v porcelánu. Na jednu stranu by přitom mohlo být pozitivní, že kam šlápne, tam zanechá otisk. Jenže z výsledku nejsou šťastní ani zákazníci, ani vedení Hondy. Šéf japonské značky Takanobu Ito tímto způsobem již odepsal devátou generaci modelu Civic a raději po 18 měsících přišel s faceliftem, který by kritiky nejen z Consumer Reports měl umlčet.
To samé má učinit i modernizace Hondy Crosstour, která se na severoamerický trh dostala poprvé před třemi lety. Nejsme si ovšem jisti, zda se to zrovna sériové verzi konceptu, který byl představen v dubnu na autosalonu v New Yorku, povede. Japonská automobilka totiž crossoveru ponechala v zásadě jeho vizáž, která může už od svého zrodu soutěžit o titul nejošklivějšího vozu současnosti.
I to je možná jeden z důvodů, proč je novinka uváděna na trh za cenu 27 230 USD (cca 517 500 Kč), což je suma o 525 USD (10 000 Kč) nižší než v případě dosavadního Accordu Crosstour. A to přesto, že nová Honda má na palubě o poznání více technologií a bezpečnostních funkcí.
Ty zastupuje systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu (Lane Departure Warning) či varující před kolizí s vpředu jedoucím vozidlem (Forward Collision Warning). Nechybí ani bezklíčové otvírání a zavírání či startování tlačítkem. Nová je také zpětná kamera.
V motorovém prostoru se opět objeví jen benzinové pohonné jednotky, přičemž základem bude 2,4litrový čtyřválec o výkonu 195 koní, který v kombinaci s pětistupňovým automatem dosahuje průměrné spotřeby 11,3 l/100 km. Tedy ne zrovna oslnivé hodnoty.
Obdobný výkon se dá očekávat i od vrcholného 3,5litrového šestiválce, který v případě pohonu předních kol průměrně spotřebuje 12,2 l/ 100 km. Verze 4x4 je na tom ještě o šest desetin litru hůře, vše by ale mohl ospravedlnit výkon 282 koní.
Zajímavé je, že Honda tento motor vyjma spřažení s novým šestistupňovým automatem vybavila také deaktivací poloviny válců. Pokročilá technika ale očividně nefunguje tak, jak by měla. Či Honda udává skutečnou a nikoliv normovanou spotřebu.
Ceny pohonných hmot v Americe však již nejsou tak nízké, aby na ně milovníci hamburgerů nemuseli dbát. V kombinaci s nepříliš atraktivním vzhledem, který používá 17- či 18palcová litá kola a hromadu černých plastů, by to pak pro Hondu mohlo znamenat pohromu.



































Faceliftovaná Honda Crosstour ohromí především svou ošklivostí. Další stinnou stránkou je vyšší spotřeba, klady tak vyvažuje pouze cena nižší než u předchůdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před hodinouDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před hodinouByznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
včeraNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva