Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězdu Top Gearu nenadchlo nejnovější Ferrari, i když je tím nejrychlejším, co kdy vzniklo
13.10.2020 | Petr Prokopec
Z prvních reakcí se mohlo zdát, že tento vůz u něj zabodoval, ale opak je pravdou. Dynamicky sice překonává vše, co kdy Maranello opustilo, jenže jinak je to prý jen drahá a nehezká hračka.
Chris Harris je člověkem, kterého řada automobilek příliš nemusí. To může být na první pohled překvapivé, neboť britský novinář a moderátor má miliony fanoušků po celém světě, aktivně se věnuje závodění a prezentuje se v jedné z nejsledovanějších televizích show o autech na celém světě. Jeho slova tak mnozí považují pomalu za svatá, kvůli čemuž by mu výrobci měli nadbíhat. K jejich velké smůle je však Harris poněkud nevyzpytatelný, odsoudit může bez varování prakticky cokoli a byť přímo v televizním Top Gearu se obvykle drží při zemi, jakmile dostane prostor něco zhodnotit bez filtru BBC, je upřímný jako málokdo jiný.
Před několika málo dny tak Harris na Twitteru strhal nejdražší a nejrychlejší Mercedes a nyní dostal na přece jen uvolněnějším kanálu Top Gearu na Youtube prostor vyjádřit se k poslední velké novince Ferrari. Ta v samotném pořadu zabodovala jako nejrychlejší kdy testované auto, jenže sám Harris z ní „hotový“ zjevně není.
Co mu na plug-in hybridním kupé vadí? Je toho víc, v zásadě jde ale hlavně o onu elektrifikaci či její řešení. Vůz totiž dostal tři elektrické jednotky, z nichž dvě mají na starosti přední kola. Kromě toho je třeba počítat ještě s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 7,9 kWh. Minulostí se tak stal přední zavazadlový prostor, což znamená, že dovnitř si můžete vzít maximálně tak kreditku a spolujezdce. Kvůli tomu se podle Harrise auto změnilo na pouhou hračku, třebaže by jinak mohlo posloužit jako extrémně rychlé GT.
Nejde ale jen o to. Problém podle Harrise je také v onom pohonu předních kol, který sebral autu část hravosti a řidičské atraktivity. A to hlavně kvůli omezené vyzpytatelnosti - jet s tímto autem ostře znamená naučit se předpokládat to, jakým způsobem elektronika zapojí do hry přední kola, což je skoro nemožné, může to udělat kdykoli a jakkoli podle toho, jak zhodnotí jízdní situaci a kolik má k dispozici elektřiny v akumulátorech.
SF90 Stradale tedy sice zvládá rychlostně pokořit vše, co italská automobilka vypustila na silnice, ale nadšeného řidiče neohromí. A rychlosti novinky byl podřízen i jeho design. Dle Harrise tak vzhled měl na starosti spíše počítač než člověk z masa a kostí, což se projevilo na vizuální přitažlivosti vozu. Ta je podle něj víceméně nulová, na rozdíl od takového LaFerrari, ze kterého se člověku podlamují nohy dodnes, přestože jde o více než půldekádu staré auto. Harris říká, že když někde zastaví LaFerrari, očekáváte, že z něj vystoupí Batman. Zatímco z SF90 čekáte, že vystoupí on, což není tak zajímavý objekt.
Jako ideální by si tak Harris představoval Ferrari, které má pouze poloviční výkon. Ten pak míří dozadu pouze skrze manuál, díky čemuž je řidič dokonale zapojen do hry. Navíc má nad přední nápravou dostatek prostoru i na nějaké ty cestovní nezbytnosti. Na takový vůz však britský moderátor může rovnou zapomenout, o něčem podobném v Maranellu ani neuvažují.
















Chris Harris není z nejnovějšího Ferrari SF90 Stradale zrovna odvařený, má pro to logické důvody. Foto: Ferrari
Zdroj: Top Gear@YouTube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
