Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězdu Top Gearu nenadchlo nejnovější Ferrari, i když je tím nejrychlejším, co kdy vzniklo
13.10.2020 | Petr Prokopec
Z prvních reakcí se mohlo zdát, že tento vůz u něj zabodoval, ale opak je pravdou. Dynamicky sice překonává vše, co kdy Maranello opustilo, jenže jinak je to prý jen drahá a nehezká hračka.
Chris Harris je člověkem, kterého řada automobilek příliš nemusí. To může být na první pohled překvapivé, neboť britský novinář a moderátor má miliony fanoušků po celém světě, aktivně se věnuje závodění a prezentuje se v jedné z nejsledovanějších televizích show o autech na celém světě. Jeho slova tak mnozí považují pomalu za svatá, kvůli čemuž by mu výrobci měli nadbíhat. K jejich velké smůle je však Harris poněkud nevyzpytatelný, odsoudit může bez varování prakticky cokoli a byť přímo v televizním Top Gearu se obvykle drží při zemi, jakmile dostane prostor něco zhodnotit bez filtru BBC, je upřímný jako málokdo jiný.
Před několika málo dny tak Harris na Twitteru strhal nejdražší a nejrychlejší Mercedes a nyní dostal na přece jen uvolněnějším kanálu Top Gearu na Youtube prostor vyjádřit se k poslední velké novince Ferrari. Ta v samotném pořadu zabodovala jako nejrychlejší kdy testované auto, jenže sám Harris z ní „hotový“ zjevně není.
Co mu na plug-in hybridním kupé vadí? Je toho víc, v zásadě jde ale hlavně o onu elektrifikaci či její řešení. Vůz totiž dostal tři elektrické jednotky, z nichž dvě mají na starosti přední kola. Kromě toho je třeba počítat ještě s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 7,9 kWh. Minulostí se tak stal přední zavazadlový prostor, což znamená, že dovnitř si můžete vzít maximálně tak kreditku a spolujezdce. Kvůli tomu se podle Harrise auto změnilo na pouhou hračku, třebaže by jinak mohlo posloužit jako extrémně rychlé GT.
Nejde ale jen o to. Problém podle Harrise je také v onom pohonu předních kol, který sebral autu část hravosti a řidičské atraktivity. A to hlavně kvůli omezené vyzpytatelnosti - jet s tímto autem ostře znamená naučit se předpokládat to, jakým způsobem elektronika zapojí do hry přední kola, což je skoro nemožné, může to udělat kdykoli a jakkoli podle toho, jak zhodnotí jízdní situaci a kolik má k dispozici elektřiny v akumulátorech.
SF90 Stradale tedy sice zvládá rychlostně pokořit vše, co italská automobilka vypustila na silnice, ale nadšeného řidiče neohromí. A rychlosti novinky byl podřízen i jeho design. Dle Harrise tak vzhled měl na starosti spíše počítač než člověk z masa a kostí, což se projevilo na vizuální přitažlivosti vozu. Ta je podle něj víceméně nulová, na rozdíl od takového LaFerrari, ze kterého se člověku podlamují nohy dodnes, přestože jde o více než půldekádu staré auto. Harris říká, že když někde zastaví LaFerrari, očekáváte, že z něj vystoupí Batman. Zatímco z SF90 čekáte, že vystoupí on, což není tak zajímavý objekt.
Jako ideální by si tak Harris představoval Ferrari, které má pouze poloviční výkon. Ten pak míří dozadu pouze skrze manuál, díky čemuž je řidič dokonale zapojen do hry. Navíc má nad přední nápravou dostatek prostoru i na nějaké ty cestovní nezbytnosti. Na takový vůz však britský moderátor může rovnou zapomenout, o něčem podobném v Maranellu ani neuvažují.
















Chris Harris není z nejnovějšího Ferrari SF90 Stradale zrovna odvařený, má pro to logické důvody. Foto: Ferrari
Zdroj: Top Gear@YouTube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 7 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 9 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 10 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva