Hyundai i20 2012: facelift po vzoru i30 a úsporný diesel k tomu

Korejci v Ženevě představí očekávaný facelift modelu i20. Nepřijde jen s upraveným vzhledem, ale i novým motorem 1,1 CRDi. Máme první detaily.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i20 2012: facelift po vzoru i30 a úsporný diesel k tomu

3.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Hyundai i20 2012: facelift po vzoru i30 a úsporný diesel k tomu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci v Ženevě představí očekávaný facelift modelu i20. Nepřijde jen s upraveným vzhledem, ale i novým motorem 1,1 CRDi. Máme první detaily.

O faceliftu Hyundai i20 se hovoří již nějaký ten pátek. Na trhu je sice jen něco málo přes tři roky, citelně agresivněji pojatý design jeho mladších sourozenců ale jeho kdysi líbivé tváři rychle přidal pár vrásek. Asijské automobilky obecně v takovém případě nemají zábrany vůz urychleně inovovat a Hyundai mezi nimi rozhodně není výjimkou. A tak byly již v průběhu loňského roku několikrát přistiženy prototypy maskovaných i20, které předznamenávaly brzké omlazení.

Ze špionážních snímků nám nejvíce ukázal ten lednový, který část inovovaného vzhledu zachycoval bez jakéhokoli maskování. Sice v ne zrovna ideálním úhlu a poněkud bez perspektivy, přesto z něj bylo jasné, jakým směrem se aktualizace „í-dvacítky” vydá. Minimálně příď vozu měla v úmyslu dojít ke stejnému cíli jako nová i30 nebo model i40, a tak dnešní oficiální odhalení nepřináší mnoho překvapení.

To ale neznamená, že by nebylo zajímavé. Výrazně inovovaná příď sice značně odkazuje na zmíněné sourozence, s novými světlomety, předním nárazníkem a maskou chladiče ale vypadá o poznání přitažlivěji než dosud. Upravené kapoty motoru a zadních světel už si všimnou jen zasvěcenější, další designy litých kol a pár nových laků karoserie by naopak odhadl každý, kdo se s frází „facelift automobilu” nesetkává poprvé.

Do interiéru nás zatím automobilka nahlédnout nenechala a více detailů rovněž nezveřejnila, nám se přesto podařilo pár dalších informací zjistit. Víme s jistotou, že krom nového vzhledu dostane i20 od letoška do nabídky také ultraúspornou motorizaci 1,1 CRDi známou již z koncernové Kie Rio. Nabídne stejný maximální výkon 55 kW (75 koní) při 4 000 ot./min v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a také dynamické parametry budou zřejmě velmi podobné jako u Ria. Ve verzi Blue Drive bude ale i20 mít ještě nižší kombinovanou spotřebu paliva, méně než 3,4 litru nafty na 100 kilometrů.

Dále víme, že vzhledové úpravy karoserie poznamenají i její velikost. Zatímco výška 1 490 mm a šířka 1 710 mm zůstávají totožné, stejně jako rozvor 2 525 mm, délka se díky přepracovaným nárazníkům zvýší o nezanedbatelných 55 mm na celkových 3 995 mm. Inovovaná i20 ale přesto dále zůstává se svou délkou bezpečně pod čtyřmi metry, které musí mít hlavně kvůli daňovým zvýhodněním menších vozů na indickém trhu. Tam je totiž tento model velmi populární.

Další detaily bychom se měli dozvědět v úterý v Ženevě.


Hyundai i20 2012: facelift po vzoru i30 a úsporný diesel k tomu - 1 - Hyundai i20 2012 facelift 01Hyundai i20 2012: facelift po vzoru i30 a úsporný diesel k tomu - 2 - Hyundai i20 2012 facelift 02
Facelift i20 je poněkud vyzpytatelný, přesto líbivý

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.