Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě

Nemuseli jsme ani čekat na ženevský autosalon. Hyundai před malou chvíli plně odhalil novou i40 a seznámil nás s prvními detaily. Co novinka nabídne?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě

17.2.2011 | Petr Miler | 1 příspěvek

Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nemuseli jsme ani čekat na ženevský autosalon. Hyundai před malou chvíli plně odhalil novou i40 a seznámil nás s prvními detaily. Co novinka nabídne?

Tip: Přečtěte si náš test Hyundai i40 CW 1,7 CRDi.

Příběh odhalování Hyundai i40 se naším magazínem táhne jak červená nit už pěkných pár měsíců. Již v prosinci totiž automobilka odhalila první skici své novinky a začátkem února nám ukázala i skutečnou podobu interiéru. Dnes jsme se dočkali i fotografií celého vozu a také prvních technických detailů.

Jak jsme již avizovali dříve, i40 se v Ženevě odhali coby kombík. Automobilka se tak rozhodla ne snad proto, že by pro ni kombi bylo takové terno, ale spíše proto, že právě praktičtější verze je tou pravou novinkou vyhrazenou Evropanům. Sedan, jenž se na trhu objeví později během letošního roku, bude zřejmě totožný se Sonatou, která se dnes prodává v Americe nebo v Asii.

Automobilka o i40 říká, že jde o první model značky, který byl kompletně vyvinut v Evropě a ušit na míru zdejším potřebám. Nejde přitom jen specifickou karoserii, ale i motory nebo výbavu. Přesto vzhled vozu zůstává velmi blízký tomu, který již známe ze současné Sonaty a i ztvárnění zádě se drží jejího „fluidního designu”. Linie střechy i samotných koncových partií je tak poměrně a snaží se nedávat příliš najevo, že jde o kombi. Ostatně vůz rozhodně nebude žádným stěhovákem, „lifestylové kombi” je to, jak se podobným výtvorům říká.

Interiér jsme již mohli vidět dříve, a tak jen zopakujme, že komplikované tvary vnitřku navazují na provedení zevnějšku a rozhodně je nelze nazvat všedními. Všemu pak dominuje velký displej palubního systému ve vrchní části sředové konzole obklopený dvojicí svérazných výdechů ventilace a řadou ovládacích tlačítek.

Velkou předností vozu má být vnitřní prostor, který ma nabídnout nejvíce místa pro nohy, hlavu i ramena. Také zavazadlový prostor má hýřit místem a nabídne 533 litrů v základu a 1 790 litrů po sklopení zadních sedadel.

Podle sdělení Hyundai pŕijde i40 na trh s mimořádně bohatou základní výbavou, která bude čítat Bluetooth rozhraní, parkovací asistent, kontrolu opuštění jízdního pruhu nebo bi-xenonová světla s LED pro denní svícení. Krom toho přinese vůz do tohoto segmentu tři úplné výbavové novinky: vyhřívaná a ventilovaná sedadla pro cestující vpředu i vzadu, vyhřívaný volant a aktivní systém odmlžování čelního skla, který sám najde a odstraní zamlžená místa. Nu, jsme zvědavi, jak to všechno bude fungovat a zda se tyto prvky dostanou do základu i na našem trhu, kde zákazníci obvykle touží po co nejnižší ceně...

Pod kapotou i40 najdeme prý řadu benzinových i naftových motorů, konkrétně ale automobilka zmiňuje jen turbodiesel 1,7 s výkonem 85 nebo 100 kW (115 a 136 koní), přičemž slabší verze se bude chlubit i kombinovanou spotřebou nafty ve výši 4,3 litru na 100 km. Předpokládáme však, že tento motor v nabídce doplní přinejmenším nejnovější benzinové 1,6 a 2,0 s přímým vstřikováním a výkonem až 103 resp. 125 kW (140 a 170 koní), jež známe z nového Velosteru.

Další detaily se dozvíme v Ženevě, kde se i40 představí právě vedle evropské verze hatchbacko-kupé Veloster. Do prodejů by se novinka měla dostat během letošního léta.


Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě - 1 - Hyundai i40 01Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě - 2 - Hyundai i40 02Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě - 3 - Hyundai i40 03Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě - 4 - Hyundai i40 04Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě - 5 - Hyundai i40 05
Hyundai i40 už nás v Ženevě překvapí máločím

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Autobazar

zobrazit vše