Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční
7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka se chlubí novou platformou a především spojením benzinové jedna-šestky a elektromotoru do jednoho agregátu. Jezdit má za 4,5 l/100 km.
O příchodu korejské novinky se zmiňujeme již delší dobu. Nedávno jsme si jej mohli prohlédnout bez špetky maskování a dobře je tak znám fakt, že Hyundai Ioniq se stane vůbec prvním modelem na světě, který bude k mání jako hybrid, plug-in hybrid nebo ryzí elektromobil. Z toho důvodu značka přišla se zcela novou platformou, která byla uzpůsobena alternativnímu hnacímu ústrojí. Není to ovšem jediné prvenství, jímž se konkurence pro Toyotu Prius chlubí, další unikát najdeme v motorovém prostoru základního hybridního modelu.
Hyundai použilo 1,6litrový benzinový motor, který se pyšní 40procentní termální účinností, jenž je stejná jako u zmiňovaného Priusu. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 105 koní a je spárována s elektromotorem naladěným na 43,5 koně. Ve srovnání s japonským hybridem ovšem nejde o komplexní dvoumotorovou konfiguraci, místo toho se elektrický agregát stal součástí toho spalovacího. Celé ústrojí je tak jednodušší, lehčí a především levnější.
„Mnoho lidí se ptá, jak by mohlo Hyundai porazit mnohem zavedenější značky bez dlouhé hybridní historie. My jsme ovšem byli velmi úspěšní,“ říká šéf vývoje korejské automobilky Yang Woong-chul. Zároveň ovšem přiznává, že spojení obou agregátů do jednoho bylo náročným konstruktérským oříškem zejména kvůli rozdílným otáčkám. Značka nakonec problém vyřešila adopcí centrálního procesoru, který je rychlý natolik, aby během 0,6 sekundy uzamkl spojku, kdykoli to bude potřeba.
S touto koncepcí by Ioniq měl dosahovat průměrné spotřeby 4,5 l/100 km, ta je ovšem vypočítána na základě korejských norem. S příchodem do Evropy lze nejspíše očekávat podstatně nižší hodnoty, které se dozvíme nejpozději v březnu na autosalonu v Ženevě. V mezičase si ovšem novinka odbude i plnohodnotný domácí debut, během kterého bychom se mohli dozvědět rovněž data týkající se jízdní dynamiky.
Momentálně tak jen můžeme dodat, že Ioniq bude ve všech třech variantách používat lithium-polymerové baterie vyvinuté společností LG Chem, jejichž struktura je dle Korejců bezpečnější než u lithium-iontových baterií, které má ve vínku většina konkurentů. Kromě toho se hybridní provedení pochlubí také šestistupňovou dvouspojkovou skříní a prediktivním managementem hnacího ústrojí.
Kvůli minimalizaci spotřeby jsou základem 15palcová litá kola s úzkými pneumatikami, uvnitř je pak možné počítat s vcelku běžnou kabinou, kde jediným rozdílem vůči standardním modelům jsou modré detaily, volant se zploštělou spodní částí a digitální přístrojový štít. Mimo to si můžeme povšimnout elektronické parkovací brzdy či metalických doplňků, které ale nejspíše budou vyhrazeny výše posazeným úrovním výbavy.





















Hyundai Ioniq se prozatím ukázalo pouze v základní hybridní verzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB