Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční

Korejská novinka se chlubí novou platformou a především spojením benzinové jedna-šestky a elektromotoru do jednoho agregátu. Jezdit má za 4,5 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční

7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská novinka se chlubí novou platformou a především spojením benzinové jedna-šestky a elektromotoru do jednoho agregátu. Jezdit má za 4,5 l/100 km.

O příchodu korejské novinky se zmiňujeme již delší dobu. Nedávno jsme si jej mohli prohlédnout bez špetky maskování a dobře je tak znám fakt, že Hyundai Ioniq se stane vůbec prvním modelem na světě, který bude k mání jako hybrid, plug-in hybrid nebo ryzí elektromobil. Z toho důvodu značka přišla se zcela novou platformou, která byla uzpůsobena alternativnímu hnacímu ústrojí. Není to ovšem jediné prvenství, jímž se konkurence pro Toyotu Prius chlubí, další unikát najdeme v motorovém prostoru základního hybridního modelu.

Hyundai použilo 1,6litrový benzinový motor, který se pyšní 40procentní termální účinností, jenž je stejná jako u zmiňovaného Priusu. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 105 koní a je spárována s elektromotorem naladěným na 43,5 koně. Ve srovnání s japonským hybridem ovšem nejde o komplexní dvoumotorovou konfiguraci, místo toho se elektrický agregát stal součástí toho spalovacího. Celé ústrojí je tak jednodušší, lehčí a především levnější.

„Mnoho lidí se ptá, jak by mohlo Hyundai porazit mnohem zavedenější značky bez dlouhé hybridní historie. My jsme ovšem byli velmi úspěšní,“ říká šéf vývoje korejské automobilky Yang Woong-chul. Zároveň ovšem přiznává, že spojení obou agregátů do jednoho bylo náročným konstruktérským oříškem zejména kvůli rozdílným otáčkám. Značka nakonec problém vyřešila adopcí centrálního procesoru, který je rychlý natolik, aby během 0,6 sekundy uzamkl spojku, kdykoli to bude potřeba.

S touto koncepcí by Ioniq měl dosahovat průměrné spotřeby 4,5 l/100 km, ta je ovšem vypočítána na základě korejských norem. S příchodem do Evropy lze nejspíše očekávat podstatně nižší hodnoty, které se dozvíme nejpozději v březnu na autosalonu v Ženevě. V mezičase si ovšem novinka odbude i plnohodnotný domácí debut, během kterého bychom se mohli dozvědět rovněž data týkající se jízdní dynamiky.

Momentálně tak jen můžeme dodat, že Ioniq bude ve všech třech variantách používat lithium-polymerové baterie vyvinuté společností LG Chem, jejichž struktura je dle Korejců bezpečnější než u lithium-iontových baterií, které má ve vínku většina konkurentů. Kromě toho se hybridní provedení pochlubí také šestistupňovou dvouspojkovou skříní a prediktivním managementem hnacího ústrojí.

Kvůli minimalizaci spotřeby jsou základem 15palcová litá kola s úzkými pneumatikami, uvnitř je pak možné počítat s vcelku běžnou kabinou, kde jediným rozdílem vůči standardním modelům jsou modré detaily, volant se zploštělou spodní částí a digitální přístrojový štít. Mimo to si můžeme povšimnout elektronické parkovací brzdy či metalických doplňků, které ale nejspíše budou vyhrazeny výše posazeným úrovním výbavy.


Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 1 - Hyundai Ioniq nova sada 01Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 2 - Hyundai Ioniq nova sada 02Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 3 - Hyundai Ioniq nova sada 03Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 4 - Hyundai Ioniq nova sada 04Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 5 - Hyundai Ioniq nova sada 05Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 6 - Hyundai Ioniq nova sada 06Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 7 - Hyundai Ioniq nova sada 07Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 8 - Hyundai Ioniq nova sada 08Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 9 - Hyundai Ioniq nova sada 09Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 10 - Hyundai Ioniq nova sada 10Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 11 - Hyundai Ioniq nova sada 11Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 12 - Hyundai Ioniq nova sada 12Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 13 - Hyundai Ioniq nova sada 13Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 14 - Hyundai Ioniq nova sada 14Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 15 - Hyundai Ioniq nova sada 15Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 16 - Hyundai Ioniq nova sada 16Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 17 - Hyundai Ioniq nova sada 17Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 18 - Hyundai Ioniq nova sada 18Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 19 - Hyundai Ioniq nova sada 19Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 20 - Hyundai Ioniq nova sada 20Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční - 21 - Hyundai Ioniq nova sada 21
Hyundai Ioniq se prozatím ukázalo pouze v základní hybridní verzi

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.