Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai začne nabízet ta nejlepší a nejdražší kola i k obyčejným autům, přijdou na statisíce
29.7.2023 | Petr Prokopec
Těžko říci, kolik lidí po takové nabídce sáhne už vzhledem k poměru ceny kol k ceně samotného vozu, pro nadšence to ale jistě bude zajímavá nabídka. Z hlediska neodpružené hmotnosti jsou až o 50 procent lehčí karbonová kola pro „benzinové palice” snem.
Korejci se nám opakovaně snaží dokázat, že v jejich případě je svět ještě v pořádku. Vidět je to i na tom, že pokud zatoužíte po Hyundai i30 N, tedy sportovní verzi 4 340 milimetrů dlouhého pětidveřového hatchbacku disponujícího 250 koňmi, musíte sáhnout do kapsy pro přijatelných 719 900 Kč. V případě takového Volkswagenu byste za stejné peníze dostali Golf osazený litrovým tříválcem s mild-hybridní technikou a 110 koňmi. Vlastně tak není podivné, že prodeje německého vozu spíše klesají. Oproti tomu i30 N představuje pomalu koupi roku.
Sportovně koncipovaný hatchback byl pro Hyundai pouze první vlaštovkou, portfolio se od jeho příchodu v roce 2017 řádně rozrostlo. Po variantě i30 N Fastback se totiž ukázal také menší model i20 N, stejně jako vůbec první ostře laděné SUV Kona N. Nedávno pak Korejci odhalili i první sportovní elektromobil, a to Ioniq 5 N. Ten pak kvůli ceně dalece přesahující milion korun rozhodně nebude šálkem kávy pro každého, ostatně s ním bude těžké kamkoli rychle dojet.
Automobilka se nicméně rozhodla, že svůj záběr rozšíří i v jiných ohledech. Nově tak uzavřela spolupráci s britským specialistou na litá a kovaná kola, firmou Dymag, stejně jako s experty na kompozity ze společnosti Hankuk Carbon. Cílem této mise je nabídnutí dnes nejlepších karbonových ráfků, která budou používat právě vozy sportovní divize N. Vítaný bude tento krok hlavně u lehčích benzinových stojů, u kterých dále pomůže i s redukcí neodpružené hmotnosti.
K dispozici jsou prozatím jen částečné informace, nicméně již bylo oznámeno, že kola budou používat venkovní prstenec z karbonového kompozitu, zatímco střed bude ukován z hliníkových slitin. V důsledku toho by vůči tradičním litým ráfkům měla novinka vážit o 40 až 50 procent méně. To vážně není málo, otázkou však je, na kolik vás taková úspora vyjde. Nejsou to totiž jen kola nejlepší, ale také nejdražší. A když Renault v roce 2019 nabídl karbonová kola pro Mégane RS Trophy-R, účtoval si za ně 12 000 liber (cca 336 tisíc Kč). O statisících se nutně budeme bavit i v tomto případě.
Po karbonových kolech tak nejspíše sáhne jen pád velmi oddaných a dobře situovaných nadšenců, však v případě zmiňovaného i30 N by jen ráfky zvedly koncový účet o téměř 50 procent. Dymag přesto oznámil, že je blízko k uzavření podobné dohody i s ostatními automobilkami, to by nakonec mohlo cenu alternativních kol dostat aspoň o trochu níž.





Hyundai bude u svých sportovních modelů divize N nabízet karbonová kola. Bude to velmi drahá, ovšem vítaná alternativa. Foto: Dymag Wheels
Zdroj: Dymag Wheels, Hyundai
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 13 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
