Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai začne nabízet ta nejlepší a nejdražší kola i k obyčejným autům, přijdou na statisíce
29.7.2023 | Petr Prokopec
Těžko říci, kolik lidí po takové nabídce sáhne už vzhledem k poměru ceny kol k ceně samotného vozu, pro nadšence to ale jistě bude zajímavá nabídka. Z hlediska neodpružené hmotnosti jsou až o 50 procent lehčí karbonová kola pro „benzinové palice” snem.
Korejci se nám opakovaně snaží dokázat, že v jejich případě je svět ještě v pořádku. Vidět je to i na tom, že pokud zatoužíte po Hyundai i30 N, tedy sportovní verzi 4 340 milimetrů dlouhého pětidveřového hatchbacku disponujícího 250 koňmi, musíte sáhnout do kapsy pro přijatelných 719 900 Kč. V případě takového Volkswagenu byste za stejné peníze dostali Golf osazený litrovým tříválcem s mild-hybridní technikou a 110 koňmi. Vlastně tak není podivné, že prodeje německého vozu spíše klesají. Oproti tomu i30 N představuje pomalu koupi roku.
Sportovně koncipovaný hatchback byl pro Hyundai pouze první vlaštovkou, portfolio se od jeho příchodu v roce 2017 řádně rozrostlo. Po variantě i30 N Fastback se totiž ukázal také menší model i20 N, stejně jako vůbec první ostře laděné SUV Kona N. Nedávno pak Korejci odhalili i první sportovní elektromobil, a to Ioniq 5 N. Ten pak kvůli ceně dalece přesahující milion korun rozhodně nebude šálkem kávy pro každého, ostatně s ním bude těžké kamkoli rychle dojet.
Automobilka se nicméně rozhodla, že svůj záběr rozšíří i v jiných ohledech. Nově tak uzavřela spolupráci s britským specialistou na litá a kovaná kola, firmou Dymag, stejně jako s experty na kompozity ze společnosti Hankuk Carbon. Cílem této mise je nabídnutí dnes nejlepších karbonových ráfků, která budou používat právě vozy sportovní divize N. Vítaný bude tento krok hlavně u lehčích benzinových stojů, u kterých dále pomůže i s redukcí neodpružené hmotnosti.
K dispozici jsou prozatím jen částečné informace, nicméně již bylo oznámeno, že kola budou používat venkovní prstenec z karbonového kompozitu, zatímco střed bude ukován z hliníkových slitin. V důsledku toho by vůči tradičním litým ráfkům měla novinka vážit o 40 až 50 procent méně. To vážně není málo, otázkou však je, na kolik vás taková úspora vyjde. Nejsou to totiž jen kola nejlepší, ale také nejdražší. A když Renault v roce 2019 nabídl karbonová kola pro Mégane RS Trophy-R, účtoval si za ně 12 000 liber (cca 336 tisíc Kč). O statisících se nutně budeme bavit i v tomto případě.
Po karbonových kolech tak nejspíše sáhne jen pád velmi oddaných a dobře situovaných nadšenců, však v případě zmiňovaného i30 N by jen ráfky zvedly koncový účet o téměř 50 procent. Dymag přesto oznámil, že je blízko k uzavření podobné dohody i s ostatními automobilkami, to by nakonec mohlo cenu alternativních kol dostat aspoň o trochu níž.





Hyundai bude u svých sportovních modelů divize N nabízet karbonová kola. Bude to velmi drahá, ovšem vítaná alternativa. Foto: Dymag Wheels
Zdroj: Dymag Wheels, Hyundai
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejčtenější články
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
21.11.2025
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
21.11.2025
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
21.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
