Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai začne nabízet ta nejlepší a nejdražší kola i k obyčejným autům, přijdou na statisíce
29.7.2023 | Petr Prokopec
Těžko říci, kolik lidí po takové nabídce sáhne už vzhledem k poměru ceny kol k ceně samotného vozu, pro nadšence to ale jistě bude zajímavá nabídka. Z hlediska neodpružené hmotnosti jsou až o 50 procent lehčí karbonová kola pro „benzinové palice” snem.
Korejci se nám opakovaně snaží dokázat, že v jejich případě je svět ještě v pořádku. Vidět je to i na tom, že pokud zatoužíte po Hyundai i30 N, tedy sportovní verzi 4 340 milimetrů dlouhého pětidveřového hatchbacku disponujícího 250 koňmi, musíte sáhnout do kapsy pro přijatelných 719 900 Kč. V případě takového Volkswagenu byste za stejné peníze dostali Golf osazený litrovým tříválcem s mild-hybridní technikou a 110 koňmi. Vlastně tak není podivné, že prodeje německého vozu spíše klesají. Oproti tomu i30 N představuje pomalu koupi roku.
Sportovně koncipovaný hatchback byl pro Hyundai pouze první vlaštovkou, portfolio se od jeho příchodu v roce 2017 řádně rozrostlo. Po variantě i30 N Fastback se totiž ukázal také menší model i20 N, stejně jako vůbec první ostře laděné SUV Kona N. Nedávno pak Korejci odhalili i první sportovní elektromobil, a to Ioniq 5 N. Ten pak kvůli ceně dalece přesahující milion korun rozhodně nebude šálkem kávy pro každého, ostatně s ním bude těžké kamkoli rychle dojet.
Automobilka se nicméně rozhodla, že svůj záběr rozšíří i v jiných ohledech. Nově tak uzavřela spolupráci s britským specialistou na litá a kovaná kola, firmou Dymag, stejně jako s experty na kompozity ze společnosti Hankuk Carbon. Cílem této mise je nabídnutí dnes nejlepších karbonových ráfků, která budou používat právě vozy sportovní divize N. Vítaný bude tento krok hlavně u lehčích benzinových stojů, u kterých dále pomůže i s redukcí neodpružené hmotnosti.
K dispozici jsou prozatím jen částečné informace, nicméně již bylo oznámeno, že kola budou používat venkovní prstenec z karbonového kompozitu, zatímco střed bude ukován z hliníkových slitin. V důsledku toho by vůči tradičním litým ráfkům měla novinka vážit o 40 až 50 procent méně. To vážně není málo, otázkou však je, na kolik vás taková úspora vyjde. Nejsou to totiž jen kola nejlepší, ale také nejdražší. A když Renault v roce 2019 nabídl karbonová kola pro Mégane RS Trophy-R, účtoval si za ně 12 000 liber (cca 336 tisíc Kč). O statisících se nutně budeme bavit i v tomto případě.
Po karbonových kolech tak nejspíše sáhne jen pád velmi oddaných a dobře situovaných nadšenců, však v případě zmiňovaného i30 N by jen ráfky zvedly koncový účet o téměř 50 procent. Dymag přesto oznámil, že je blízko k uzavření podobné dohody i s ostatními automobilkami, to by nakonec mohlo cenu alternativních kol dostat aspoň o trochu níž.





Hyundai bude u svých sportovních modelů divize N nabízet karbonová kola. Bude to velmi drahá, ovšem vítaná alternativa. Foto: Dymag Wheels
Zdroj: Dymag Wheels, Hyundai
Bleskovky
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025
Nejnovější články
Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
před 2 hodinamiOjeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
včeraHammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
včeraŠéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
včeraJeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
včera
Živá témata na fóru
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.19. 08:23 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon