Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai začne nabízet ta nejlepší a nejdražší kola i k obyčejným autům, přijdou na statisíce
29.7.2023 | Petr Prokopec
Těžko říci, kolik lidí po takové nabídce sáhne už vzhledem k poměru ceny kol k ceně samotného vozu, pro nadšence to ale jistě bude zajímavá nabídka. Z hlediska neodpružené hmotnosti jsou až o 50 procent lehčí karbonová kola pro „benzinové palice” snem.
Korejci se nám opakovaně snaží dokázat, že v jejich případě je svět ještě v pořádku. Vidět je to i na tom, že pokud zatoužíte po Hyundai i30 N, tedy sportovní verzi 4 340 milimetrů dlouhého pětidveřového hatchbacku disponujícího 250 koňmi, musíte sáhnout do kapsy pro přijatelných 719 900 Kč. V případě takového Volkswagenu byste za stejné peníze dostali Golf osazený litrovým tříválcem s mild-hybridní technikou a 110 koňmi. Vlastně tak není podivné, že prodeje německého vozu spíše klesají. Oproti tomu i30 N představuje pomalu koupi roku.
Sportovně koncipovaný hatchback byl pro Hyundai pouze první vlaštovkou, portfolio se od jeho příchodu v roce 2017 řádně rozrostlo. Po variantě i30 N Fastback se totiž ukázal také menší model i20 N, stejně jako vůbec první ostře laděné SUV Kona N. Nedávno pak Korejci odhalili i první sportovní elektromobil, a to Ioniq 5 N. Ten pak kvůli ceně dalece přesahující milion korun rozhodně nebude šálkem kávy pro každého, ostatně s ním bude těžké kamkoli rychle dojet.
Automobilka se nicméně rozhodla, že svůj záběr rozšíří i v jiných ohledech. Nově tak uzavřela spolupráci s britským specialistou na litá a kovaná kola, firmou Dymag, stejně jako s experty na kompozity ze společnosti Hankuk Carbon. Cílem této mise je nabídnutí dnes nejlepších karbonových ráfků, která budou používat právě vozy sportovní divize N. Vítaný bude tento krok hlavně u lehčích benzinových stojů, u kterých dále pomůže i s redukcí neodpružené hmotnosti.
K dispozici jsou prozatím jen částečné informace, nicméně již bylo oznámeno, že kola budou používat venkovní prstenec z karbonového kompozitu, zatímco střed bude ukován z hliníkových slitin. V důsledku toho by vůči tradičním litým ráfkům měla novinka vážit o 40 až 50 procent méně. To vážně není málo, otázkou však je, na kolik vás taková úspora vyjde. Nejsou to totiž jen kola nejlepší, ale také nejdražší. A když Renault v roce 2019 nabídl karbonová kola pro Mégane RS Trophy-R, účtoval si za ně 12 000 liber (cca 336 tisíc Kč). O statisících se nutně budeme bavit i v tomto případě.
Po karbonových kolech tak nejspíše sáhne jen pád velmi oddaných a dobře situovaných nadšenců, však v případě zmiňovaného i30 N by jen ráfky zvedly koncový účet o téměř 50 procent. Dymag přesto oznámil, že je blízko k uzavření podobné dohody i s ostatními automobilkami, to by nakonec mohlo cenu alternativních kol dostat aspoň o trochu níž.





Hyundai bude u svých sportovních modelů divize N nabízet karbonová kola. Bude to velmi drahá, ovšem vítaná alternativa. Foto: Dymag Wheels
Zdroj: Dymag Wheels, Hyundai
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 7 hodinamiPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Porsche navzdory dosavadnímu fiasku přestalo přijímat objednávky na další spalovací modely, náhradu nemá
před 55 minutamiDo dražby jde sbírka 42 superaut té nejvyšší úrovně, na celou bizarní smečku je ale nakonec smutný pohled
před 2 hodinamiTak určitě: Audi chce v době rapidního úpadku prodejů, zisků i kvality dosáhnout rekordního odbytu. A to i tím, že omezí výběr
před 3 hodinamiRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
před 5 hodinamiHonda promarnila obrovskou příležitost, její poslední novinka je další předražený nesmysl
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.05. 16:17 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 09.05. 14:03 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 09.05. 08:25 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch