Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai zveřejnil své plány do roku 2015, změní nebo vylepší skoro vše
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská automobilka zveřejnila plán obměny celého svého portfolia do roku 2015. Ne všechny novinky se týkají Evropy, zajímavé ale jsou i tak.
Snad žádná jiná značka nedělá v automobilovém průmyslu takové skoky jako Hyundai. Zvláště po představení nového designového stylu, který v roce 2009 debutoval ve formě modelu ix35 na autosalonu ve Frankfurtu. Ve stejném duchu se nesou také hatchback i30 a sedan/kombi i40, tím však modernizace pouze začala. V letech 2013-2015 totiž Hyundai chystá výrazné facelifty i úplné novinky, které se dotknou prakticky všech existujících modelů.
Tím, kdo bude opomenut, je v ČR aktuálně neprodávaný Accent. Přepracován byl totiž loni v létě a tak značka až do modelového roku 2016 žádné změny neplánuje. Stejný osud sdílí také Azera známá u nás jako Hyundai Grandeur. Vůz se faceliftu podrobil letos na jaře, další změny tak přijdou až v roce 2015 společně s modernizací vlajkové lodi Equus. Ta však o rok předtím osvěží venkovní design.
Poměrně výrazné změny by se ale měla dočkat Elantra. I když profitovat z nich zřejmě budeme jen zčásti, neboť v ČR se prodává pouze čtyřdveřová verze. Ta bude pro evropský trh faceliftována příští rok, letos se novinky týkají hlavně dvoudveřového kupé a pětidvéřového hatchbacku pro USA, který je ovšem shodný s naší i30. Zcela nový model pak dorazí v roce 2015, přičemž pod kapotou by měl mít mimo jiné i nový benzinový dvoulitr s přímým vstřikováním.


Hyundai Elantra Coupe prozatím v české nabídce chybí. A je otázka, zda dorazí příští rok spoleně s menším faceliftem, jenž už se začal nabízet v Asii
Velké změny čekají také Genesis, a to jak ve verzi sedan, tak i kupé. První jmenované provedení dostane na přelomu let 2014/2015 pohon všech kol, což je u Hyundai novinka. Až doposud se totiž čtyřkolkou pyšnily pouze SUV a crossovery. Značka chce mimo to zapracovat na podvozku a navýšit luxus v interiéru, aby Genesis mohl lépe konkurovat BMW řady 5 a Audi A6.
Verze kupé, které bylo nedávno spřaženo s revidovanými motory a pozměněným interiérem a exteriérem, se nové generace dočká až v roce 2014 v okamžiku, kdy Hyundai oznámí prodej modelového roku 2015. Zatím víme s jistotou jen tolik, že vůz si ponechá pohon zadních kol.
Nejdůležitějším mezníkem pro značku se ovšem stane Sonata. Či i40, jak tento vůz známe v Evropě. V létě 2014 by se totiž sedan střední velikosti měl dočkat výrazného faceliftu, který má představit zcela nový designový jazyk. Ten je oproti současnému stylu zvanému „fluidic sculpture“ nazýván „fluidic precision“ a měl by přinést zklidnění do poněkud výrazného stylu.
Hyundai i40 je evropskou verzí americké Sonaty. Do prodeje vůz dorazil dva roky po premiéře v Los Angeles, u příští verze bychom však již tak dlouho čekat nemuseli.
Je přitom otázka, jak dlouho po americké premiéře Sonaty se přitom nového i40 dočkáme v Evropě. U současného modelu byl totiž rozdíl dvouletý. Jisté je ale to, že výrazné změny se odehrají pouze na povrchu. Stávající platforma je totiž zcela nová a tak Hyundai hodlá pouze zapracovat na nižší spotřebě. Což souvisí se strategií čtyřválcových motorů vyhrazených tomuto modelu.
Veloster je poměrně mladý a proto značka jeho modernizaci neplánuje. Tedy až na pořádné začlenění verze Turbo do stávající nabídky. Daleko více se ale pracuje na modelu Santa Fe, jehož sedmimístná verze má od příštího roku nahradit stárnoucí a špatně se prodávající Veracruz (jinak zvaný ix55). Pohánět ji bude 3,3litrový benzinový šestiválec o výkonu 290 koní, jestli se tento vůz podívá na evropské trhy je ale zatím otázkou.
Pětimístné Santa Fe se standardním rozvorem se díky této změně přejmenovalo na Santa Fe Sport, ale zatím jen v USA. Také primárně tam hodlá Hyundai nabídku brzy doplnit dvěma vylepšenými motory - 2,5litrovou pohonnou jednotkou o výkonu 190 koní a mimoměstské spotřebě 8,6 l/100 km nebo výkonnějším dvoulitrový čtyřválcem, který má díky turbu disponovat až 264 koňskými silami. Jestli se i evropské provedení dočká některého z těchto motorů, nebo zůstane věrné naftě, je spíše hypotetickou otázkou, odpověď je předem jasná.
Hyundai Santa Fe v příštím roce nahradí špatně se prodávající Veracruz/ix55. V nabídce tak bude pětimístná verze i sedmimístný model s prodlouženým rozvorem
Tucson či spíše ix35, s nímž Hyundai současnou expanzi odstartoval, přijde na řadu také příští rok. Dostat by ale měl jen novou přední část. Větší změny jsou plánovány až pro modelový rok 2015, detaily jsou ale neznámé. Stejně tak je ve hvězdách osud sportovního sedanu s pohonem zadních kol, který má konkurovat BMW řady 3. Ví se jen to, že před rokem 2015 nedorazí.
Posledním v řadě je tak plug-in hybrid, který by měl na severoamerický trh dorazit na konci roku 2014. Značka přitom původně zvažovala, že by pro něj vybrala zcela nový název. Nakonec však půjde jen o hybridní derivát stávajícího modelu. Na jaké platformě ale bude založen a jaké baterie poveze na palubě, toť prozatím tajemstvím.
Ofenziva Hyundai tak opravdu začíná nabírat na obrátkách, z čehož by strach měl mít především Volkswagen. Německá značka se chce v roce 2018 stát globální jedničkou, levné ceny Korejců by jí však plány mohly narušit. Zvláště, když Hyundai disponuje v Ulsanu největší továrnou na světě, která je schopná vyrábět 1,6 milionu automobilů ročně.
Soudobé modely značky Hyundai jsou vyráběny v duchu designového jazyka, který byl představen v roce 2009 modelem ix35. V roce 2014 však přijde menší zklidnění současného možná až příliš expresivního tématu
Zdroje: Hyundai, Korean Car Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 8 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9.6.2025VW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
9.6.2025Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva