Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další svolávací akce jen ukázala, čím je ve skutečnosti nová Toyota Supra
10.10.2019 | Petr Prokopec
I přes marketingovou blamáž, v níž se proměnila předchozí svolávací akce týkající se nové Toyoty Supra, se z té další japonská automobilka nepokusila vybruslit ani o trochu elegantněji.
Před pár dny se jasně ukázalo, pod jakého výrobce skutečně spadá nová Supra. Jakkoliv totiž kupé nese na přídi i zádi emblém Toyoty, jeho výrobu má na starosti partnerské BMW, a to v rakouských továrnách společnosti Magna Steyr. Byla to tedy právě mnichovská automobilka, která povolala zpět do servisů sedm exemplářů kvůli problémům s ukotvením sedadel.
Byla z toho slušná blamáž, neboť i když všichni věděli, jak nová Supra vznikla a kde se vyrábí, asi nikoho ani ve snu nenapadlo, že by Toyota nechtěla mít nic společného s opravováním závad, které se na ní vyskytnou. I kdyby se ve výsledku mělo stát to, že japonská značka svolá auta do svých servisů a pak zařídí opravdu u BMW, vyznělo by to lépe než dát od věci ruce pryč a nechat vlastní zákazníky řešit problém v neobvyklém servisu jiného výrobce. Čekali jsme tedy, že příště k tomu Toyota přistoupí citlivěji, ale ouha - máme tu další svolávací akci, která se Supry rovněž týká, ovšem i tentokrát se vše odehrává pod taktovkou BMW. A to jde jen o software.
Nový problém je spojen se zpětnou kamerou, kterou není osazena pouze Supra, ale také vozy značky Rolls-Royce. A samozřejmě všechny modely mnichovské automobilky vyrobené od roku 2018 až dodnes. Týká se tak hned 257 481 aut, tedy téměř veškeré produkce prodané na americkém kontinentu. Zatím není jasné, zda na stejný krok dojde také ve zbytku světa, neboť potenciální riziko spatřuje v technice BMW zatím jen agentura NHTSA monitorující bezpečnost na amerických silnicích.
Jádro pudla tkví v tom, že u zpětných kamer lze nastavit jas a kontrast. Dle NHTSA ovšem až na takovou úroveň, že „obraz již není déle viditelný“. Toto nastavení přitom zůstane aktivní i po vypnutí vozu, při každém couvání byste tedy kameru nemohli používat - samozřejmě jen do chvíle, než byste vše přenastavili. Agentura podotýká, že to je v rozporu s federálními bezpečnostními standardy, pročež BMW musí v rámci softwarové modifikace omezit rozsah nastavení jasu a kontrastu.
Je tedy zjevné, že o žádnou velkou potíž nejde, tedy v rámci BMW. Spíše je překvapivý dvojí metr, dle kterého americké úřady pohlíží na bezpečnost. Vedle nového problému mnichovské automobilky totiž lze postavit systém Smart Summon, se kterým vyrukovala Tesla. I jím se NHTSA aktuálně zabývá, ovšem dosud nic nenařídila. Přestože je evidentní, že jde o nedotaženou technologii, která se vůbec neměla objevit v provozu - zde je ohrožení veřejnosti nepopiratelné.
V případě zpětných kamer je ovšem riziko velmi malé. Pokud se totiž lidé dostali v palubním menu do stavu, kdy byli schopni zredukovat jas i kontrast na takovou úroveň, že obraz již nebyl viditelný, dá se předpokládat, že jsou schopni vše zase napravit. A i kdyby ne, mají pořád parkovací senzory a vlastní oči. Zajímavý přístup, ale třeba NHTSA u Smart Summonu brzy zakročí s podobnou razancí.

Americká agentura NHTSA rozhodla o velké svolávací akci...
...jenž se týká všech BMW i modelů Rolls-Royce a Toyoty Supra. Problém přitom ani zdaleka nedosahuje rozměrů Smart Summon od Tesly, jenž zůstává stále legální
Supra jednoho z majitelů s logy BMW stále přesněji reflektuje realitu. I přes marketingovou blamáž první svolávačky se Toyota ani nepokouší tvářit, že jde o její auto
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 19 minutamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 19 minutamiZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před hodinouVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 2 hodinamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 4 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva