Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I VW zavede způsob, jak vás nechat dál platit za pořízení auta, když už je vaše
30.3.2019 | Petr Prokopec
Automobilový svět se v posledních letech rychle mění a výrobci musí hledat nové způsoby, jak si zajistit přežití. VW chce vydělávat na pořízení auta i po jeho prodeji.
Alkohol v malém množství neškodí v jakýchkoliv dávkách, zaznělo v dnes již legendárním filmu Limonádový Joe. Toto pořekadlo lze aplikovat na celou řadu činností a pokaždé bude pravdivé. Lidé zkrátka mají tendenci si myslet, že kupříkladu pokud snědí jen jednu sušenku denně, neztloustnou. A že pokud natankují palivo jen za 200 Kč denně, neprojedou v rámci měsíce tolik, kolik by platili, kdyby se nežinýrovali a pokaždé brali plnou nádrž. Přesně na tomto uvažování chtějí nyní začít stavět výrobci aut.
I ti totiž pochopili, že jen málokdo je schopen dát dohromady patřičně velký balík peněz, aby si koupil vytoužený vůz s veškerou příplatkovou výbavou, kterou dokáže využít. Tedy pořídit si auto s takovými prvky, na nichž automobilky mohou vydělat nejvíce. Každý ve výsledku zvolí specifikaci, která odpovídá jeho možnostem a trpí tím v podstatě obě strany obchodu - automobilka vydělá méně a zákazník si během dalších let čas od času vzpomene, že do některého z výbavových prvků raději investovat měl, že by jej přece jen využil.
Dosud se zdálo, že na tento problém není jak vyřešit. Ochota výrobců slevit má své limity, stejně jako ochota zákazníků si třeba půjčit více peněz. S řešením ale nakonec přišel Mercedes, který už rozjíždí platformu, jenž umožní lidem, aby si připláceli za různé prvky i později. Jinými slovy, auto bude prodáno ve stavu, kdy jeho technika umožní například kompletní navigační funkce, když si ale zákazník za tento prvek při koupi nezaplatí, nedostane jej. A když si později před dovolenou vzpomene, že by vestavěná navigace byla přece jen fajn, koupí si jí na dálku přes jakýsi App Store, který známe ze světa mobilních telefonů.
Prakticky stejnou cestou se nyní hodlá vydat i Volkswagen, který chce tímto způsobem - tedy online tržištěm, kde si budete moci zpřístupnit různé funkce či naopak ukončit jejich funkčnost - výrazně navýšit své příjmy.
Šéf prodejního oddělení Jürgen Stackmann uvedl, že počátek komercializace online služeb je naplánován na rok 2020. O pouhých pět let později by ovšem Volkswagen chtěl v jejich případě dosáhnout ročního obratu okolo 1 miliardy Eur (25,8 mld. Kč). Při vývoji platformy přitom automobilce napomáhá Microsoft, stejně jako společnost WirelesCar, kterou Volkswagen loni koupil za 1,1 miliardy švédských korun (2,7 mld. Kč) od Volva.
Pro Němce je přitom chystaná platforma, která počítá s online cloudovým úložištěm, součástí rozsáhlé transformace. Automobilka se totiž hodlá přesunout z pozice pouhého masového výrobce aut do role poskytovatele přepravních služeb. Z toho důvodu ostatně VW již v srpnu vyrukoval s car-sharingovými službami. Zrovna tato cesta nám ale přijde spíše trnitá než snadno schůdná. Na rozdíl od oněch online příplatků. Koneckonců, kdo si při koupi auta v červnu uvědomí, že potřebuje vyhřívaná sedadla? A kdo si pak v listopadu přizná, že by je raději měl? VW takto umožní vybavit auto i dodatečně, dost možná ke spokojenosti všech stran.















Takový VW Touareg nabušený výbavou od podlahy až po střechu si může dovolit jen málokdo. Němci však chystají novou strategii, jenž sníží pořizovací cenu. Za řadu funkcí totiž bude možné připlácet v průběhu vlastnictví, jejich funkčnost navíc bude omezená. Tím se ale nakonec ve výsledku příjmy Volkswagenu mají zvýšit
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
