Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský sedan dorazí se dvěma motory V6, automatickou převodovkou a novým elektrickým řízením, jehož posilovač může řidič sám nastavit.
V segmentu prémiových sedanů začíná být poslední dobou pěkně horko. Zatímco ale německá trojka Audi, BMW a Mercedes-Benz má svou modernizaci za sebou, pro japonské alternativy s logem Lexusu a Infiniti nastal čas právě nyní na detroitském autosalonu. Zajímavé přitom je, že třetí generace modelu IS i zcela nové Q50 debutují na výstavišti Cabo bok po boku. Zatímco ovšem u Lexusu si na podrobné technické informace musíme ještě počkat, Infiniti nám svá data servíruje na stříbrném podnosu. Přičemž podle šéfa značky Johana de Nysschena se máme připravit „na opravdovou změnu pravidel hry v segmentu sportovních sedanů“.
Co si pod tím představit? Pokud vás v první chvíli napadá dieta v podobě alespoň 200 kil ve srovnání nově pojmenovaného sedanu s předchozím modelem G37, citelné navýšení výkonu, podvozek se schopnostmi Nissanu GT-R nebo vrácení manuální převodovky do nabídky pro celý svět, pak jste poměrně vedle. I když korekci hmotnosti inženýři Infiniti na paměti měli, neboť přední dvojité lichoběžníky i zadní víceprvková náprava jsou ve větší než malé míře vyrobeny z hliníku. Přesné údaje o váze však zůstávají tajemstvím.
Místo nich japonská automobilka zmiňuje především nový systém řízení Direct Adaptive Steering, kterým je sedan Q50 vybaven jako první na světě. Tato technologie využívá nezávislé kontroly úhlu natočení kol i zásahů do řízení, přičemž reagovat na jakékoliv výkyvy dokáže rychleji než systém mechanický. Řidič si přitom může vybrat ze čtyř předvolených variací, kdy je různě upravena míra účinku posilovače a dokonce i ostrost převodu.
Mimo to Infiniti Q50 dostalo pokročilý systém Active Lane Control, který vychází z technologie monitorování jízdy v daném jízdním pruhu Lane Departure Prevention. Díky kameře umístěné až nad zpětným zrcátkem však dokáže snímat silnice daleko dopředu a připravit tak elektronické systémy na možné imperfekce vozovky, změny povrchu nebo boční vítr. Což jinými slovy znamená aktivní zásah do řízení.
Právě tyto systémy by zřejmě podle Nysschena měly do segmentu sportovních sedanů přinést onu revoluci, což značka dokládá testováním na Nürburgringu, kde se za volant posadil Sebastien Buemi. Kromě toho zasáhl do vývoje novinky také trojnásobný světový šampion Sebastian Vettel, přičemž oba piloti Formule 1 na sedan Q50 pěli chválu. Čemuž se ale nelze s ohledem na to, čí chleba v tu chvíli jedli, divit.
Než však Infiniti definitivně odsoudíme do role přetechnizovaného, ale rozhodně ne sportovního sedanu, počkáme si na usednutí za volant. To ovšem proběhne zřejmě až někdy na podzim nebo v zimě. Do amerického a kanadského prodeje jde totiž nové Infiniti až ve druhé půli letošního roku, Evropa má následovat pár měsíců poté. Cenu ovšem japonská značka neoznámila pro žádný trh.
Víme ovšem tolik, že globálně bude nový model Q50 nabízen se dvěma šestiválcovými motory. První o objemu 3,7 litru nabídne 333 koní, druhý 3,5litrový by pak v kombinaci s elektromotorem měl dávat k dobru 359 koní. Speciálně pro Evropu pak značka zřejmě v Ženevě představí benzinový a dieselový čtyřválec z produkce Mercedesu.
Pro všechny pohonné jednotky přitom standardem bude sedmistupňová automatická převodovka s pádly pod volantem. Volit ovšem budete moci mezi pohonem zadních kol nebo systémem 4x4. V základu pak dostanete 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 225/55, za příplatek jsou však devatenáctky s pneu 245/40.
Zajímavou finesou nabízenou v základu je pak inteligentní klíč i-Key, který dokáže podle přicházejícího řidiče již dopředu nastavit posez za volantem, hlasitost audio systému, navigaci nebo telematiku. K dispozici je přitom 96 přednastavených variant, přičemž ke každému vozu můžete dostat až čtyři klíče.
Další výbava bude záviset na daném trhu, počítat se ovšem dá s novými sedadly podporujícími páteř, audio systémem Bose se 14 reproduktory, kamerovým systémem nabízejícím i tzv. ptačí pohled nebo hliníkovými obklady ve stylu samurajů či dřevěných dekorů malovaných technikou Urushi z 16. století.
Více informací pro evropskou klientelu si zřejmě značka schovává až na zmiňovanou Ženevu. V mezičase bychom ovšem měli jistě přijít s dalšími fotografiemi a možným videem. A samozřejmě také s detaily o konkurenčním novém Lexusu IS.
















Nové Infiniti Q50 se v Detroitu představilo se dvěma benzinovými motory V6, pro Evropu zřejmě dostane i benzinový a dieselový čtyřválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch