Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti sjednocuje svou nomenklaturu, nabídku zhustí do řad Q a QX
18.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V příštím roce japonská značka představí nový sedan Q50, nástupce řady G. Změnu názvu poté podstoupí i kupé, kabriolety, SUV a crossovery.
Revidovat zmatky ve vlastních řadách by v současné době mělo být zájmem snad každé automobilky. Zejména těch, které nabízejí desítky modelů a motorizací. Vyznat se v nich je totiž mnohdy nemožné. Stačí jeden pohled na BMW, kde sice částečnou hierarchii určuje číslo dané řady, na zbytek však již logika nestačí. Proto ostatně německá automobilka již začala s částečným zametáním před vlastním prahem, teď se ale o slovo hlásí Infiniti. A to navzdory tomu, že vcelku omezenou nabídkou této značky mohl být zmatený jen málokdo.
Přesto od počátku příštího roku Infiniti přistoupí ke změně nomenklatury, která se projeví sdružením všech modelů do dvou řad. Sedany, kupé a kabriolety budou označovány jako „Q“, zatímco pro SUV a crossovery bude vyhrazen název „QX“. Následovat pak vždy bude dvoučíselné označení jako identifikace série a hierarchie v nabídce.
Celá změna navíc má být nenásilná. Díky tomu se stávající modely dočkají přejmenování až po faceliftu či představení zcela nové generace. Startovat se přitom bude již v lednu v Detroitu, kde je očekáváno představení nástupce sedanu řady G. Ovšem již pod názvem Q50.
V průběhu příštího roku pak má v souvislosti s plánovanou modernizací dojít také k přejmenování ostatních modelů. Sedan M dostane název Q70, kupé a kabriolet řady G se stanou modelem Q60, SUV QX se změní na QX80, FX na QX70, JX na QX60 a EX na QX50.
Tak již se vyznáte? A proč zrovna Q? Vše souvisí s vůbec prvním firemním modelem, který se v roce 1989 představil pod názvem Q45. Automobilka tak kromě sjednocení názvu hodlá odkázat na své kořeny a vzbudit u zákazníků větší důvěru než doposud.
Plán Infiniti na přejmenování modelů má svou logiku. Zvláště, pokud značka hodlá v budoucnu expandovat
Sedan Infiniti G37 bude prvním modelem, který změní název. A to již na autosalonu v Detroitu, kde se jeho nástupce představí jako Q50
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva