Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje

V evropské nabídce značky Infiniti zatím chybí (a chybět asi bude i nadále) obrovské SUV řady QX. Zatímco návštěvnici ženevského autosalonu mohli obdivovat nový sedan M, druhá generace tohoto mastodonta měla v březnu světovou premiéru na autosalonu v New Yorku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje

17.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V evropské nabídce značky Infiniti zatím chybí (a chybět asi bude i nadále) obrovské SUV řady QX. Zatímco návštěvnici ženevského autosalonu mohli obdivovat nový sedan M, druhá generace tohoto mastodonta měla v březnu světovou premiéru na autosalonu v New Yorku.

Nové Infiniti QX má být ztělesněním luxusu. Pět hvězd v jeho případě neznamená pouze bezpečnost ale také úroveň komfortu, prostoru, výbavy a použitých materiálů. Ať v sedmi- nebo osmimístné variantě, každé sedadlo nabídne nejlepší možný komfort a pohodlí. Luxusní interiér čalouněný perforovanou kůží s elektricky nastavitelnými, vyhřívanými a odvětrávanými sedadly disponuje například navigačním systémem s 8palcovým WVGA displejem, pevným diskem o kapacitě 40 GB s přijímačem, který podporuje všechny možné informační služby včetně předpovědi počasí, audiosystémem Bose se 13 reproduktory a dvěma subwoofery nebo 7palcovými LCD monitory v opěrkách předních sedadel se samostanými vstupy pro připojení nezávislých externích zařízení. Čtyřzónová elektronicky řízená klimatizace pro změnu disponuje čističkou vzduchu při recirkulaci.

Řidič také může mít za příplatek k dispozici asistenty pro varování při opuštění jízdního pruh (LDW), aktivní pomoc pro udržení v jízdním pruhu (LDP), adpativní tempomat s brzdnou funkcí (Full-Speed Range), upozornění na možnost kolize (FCW) a hlídání bezpečného odstupu při jízdě v koloně (DCA). Zapomenout také nesmíme na vícekamerový systém, který umožní simulovat na monitoru pohled na automobil zeshora a usnadnit parkování, nebo na systém Pre-Crash, který „připraví“ cestující do optimální polohy vůči airbagům před neodvratnou kolizí.


Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 1 - Infiniti-QX_2011_8Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 2 - Infiniti-QX_2011_11Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 3 - Infiniti-QX_2011_1Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 4 - Infiniti-QX_2011_12Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 5 - Infiniti-QX_2011_2Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 6 - Infiniti-QX_2011_3

Karoserie oproti svému předchůdci opět povyrostla ale součinitel odporu vzduchu se díky zaoblení rohů a optimalizovanému obtékání zmenšil na přijatelnou hodnotu 0,37. Design s obrovskou chromovanou přední maskou má být dle mínění jeho tvůrců dramatický a vzbuzovat pocit moci a síly, což se zjevně podařilo. Přední bi-xenonové světlomety mohou být na přání vybaveny funkcí ASF, vzadu najdete sdružená světla LED.

Možná se budete divit, ale základem konstrukce tohoto automobilu je klasický žebřinový rám s našroubovanou karoserií. Oproti předchůdci se však výrazně zvýšila tuhost tohoto rámu, což by mělo eliminovat vibrace. Všechna kola jsou zároveň nezávisle zavěšena a odpružena vzduchovými vaky, takže na silnici nebude QX56 výrazněji handicapováno, pokud si odmyslíte obrovskou hmotnost a vysoké těžiště, a pohodlí cestujících by mělo zůstat i na nerovnostech na požadované úrovni. QX56 má navíc originální hydraulický systém (Body Motion Control), který umožňuje na jednu stranu extrémní zkřížení kol na nápravách a na druhou perfektní stabilitu a malý náklon v zatáčkách při jízdě po silnici. V terénu pak řidiči pomáhá výrazně elektronika v podobě asistenta pro rozjezd v kopci (Hill Start Assist) a elektronické regulace prokluzu kol pomocí brzd (ABLS). Standardně se bude QX56 dodávat na 20palcových kolech z lehkých slitin, za příplatek však budou 22palcová kovaná kola obutá do obřích pneumatik 275/50 R22.

Novinku, která je částečně technicky spřízněná s novým Patrolem, pohání zážehový osmiválec 5,6 litru, která má oproti svému předchůdci o 25 procent větší výkon ale o 10 procent nižší spotřebu. Celohliníkový osmiválec litru disponuje přímým vstřikováním paliva a variabilním zdvihem ventilů. Největší výkon je 400 k, točivý moment až 413 N.m pak přenáší na zadní (verze 2WD) nebo všechna čtyři kola (4WD) samočinná sedmistupňová převodovka vybavená u čtyřkolky navíc terénní redukcí.

Infiniti QX56 4WD samozřejmě může táhnout brzděný přívěs až do hmotnosti 3,5 tuny. Na americkém trhu se novinka objeví v létě, verze 2WD přijde na 56 700 dolarů, 4WD bude stát 3100 dolarů víc.

Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 7 - Infiniti-QX_2011_9Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 8 - Infiniti-QX_2011_17Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 9 - Infiniti-QX_2011_14Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 10 - Infiniti-QX_2011_15Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 11 - Infiniti-QX_2011_16Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 12 - Infiniti-QX_2011_13Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 13 - Infiniti-QX_2011_4Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 14 - Infiniti-QX_2011_5Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje - 15 - Infiniti-QX_2011_7

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše