Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády
5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Spojení „sportovní crossover“ dost možná konečně nabralo adekvátní tvary. Parcour od Italdesignu ukrývá desetiválec z Gallarda.
Studio Italdesign už svým loňským ženevským konceptem Brivido Martini naznačilo, že mu převzetí německým koncernem Volkswagen docela svědčí a stvrzuje to rovněž letošní dvojicí strojů Parcour a Parcour Roadster. Ty vypadají, jakoby si k nám odskočily z paralelního vesmíru, ve kterém se pořád jezdí skupina B mistrovství světa v rallye, a tohle jsou jeho zástupci v civilu.
Rozměrově tedy příliš bývalým monstrům neodpovídají, protože červené kupé a bílý roadster zrovna nejsou prototypy kompaktního druhu. Na délku měří 4 530 mm, jejich šířka činí 2 070 mm a výška v režimu Comfort je 1 335 mm. Rozvoz má 2 710 mm, a abychom už měli výčet čísel kompletní, přidáváme rovněž rozchod 1 716 mm vpředu a 1 722 mm vzadu.
Zmínka o komfortním módu může v mnohých evokovat předčasné závěry, kam novodobý Stratos od konkurenční trojky VW-Lamborghini-Italdesign a nikoli původní Lancia-Ferrari-Bertone patří, každopádně Parcour se zrovna nezdá být typem stroje pouze pro parádu. Jeho dvaadvacetipalcová kola nazutá v pneumatikách o rozměru 275/45 R22 vpředu a 305/45 R22 vzadu jsou zavěšené s suvných vzpěrách typu push-rod a celkově až osmi stavitelných tlumičích (pár na každý roh). Světlou výšku podvozku lze ovladačem na středovém tunelu měnit z 210 na 250 nebo až 330 mm.
Dvousedadlové vozy mají uprostřed umístěný atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, původem z Lamborghini Gallardo anebo Audi R8 V10, chcete-li. Pohonná jednotka má 550 koní a maximální točivý moment 540 newtonmetrů při 6 500 otáčkách za minutu. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol, což společně zajišťuje schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlost 320 km/h.
Hloubat příliš hlasitě o možnostech výroby podobného stroje v případě nezávislé skupiny designérů, by bylo minimálně pošetilé, stylistické studio Italdesign však již není nezávislým „módním domem“ pro kohokoli. Tím nechceme naznačit, že se Parcour nebo verze Roadster budou vyrábět, spojení s technikou Lamborghini však může být náznakem, že se o automobilu podobného v druhu v koncernu Volkswagen minimálně přemýšlí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.












550koňový parkur naživo v Ženevě
Vedením projektu zaměřeného na modely Parcour byl pověřen Fabrizio Giugiaro, syn Giorgetta Giugiara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 4 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Fiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 24 minutamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před hodinouČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 3 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 4 hodinamiOjetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva