Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády
5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Spojení „sportovní crossover“ dost možná konečně nabralo adekvátní tvary. Parcour od Italdesignu ukrývá desetiválec z Gallarda.
Studio Italdesign už svým loňským ženevským konceptem Brivido Martini naznačilo, že mu převzetí německým koncernem Volkswagen docela svědčí a stvrzuje to rovněž letošní dvojicí strojů Parcour a Parcour Roadster. Ty vypadají, jakoby si k nám odskočily z paralelního vesmíru, ve kterém se pořád jezdí skupina B mistrovství světa v rallye, a tohle jsou jeho zástupci v civilu.
Rozměrově tedy příliš bývalým monstrům neodpovídají, protože červené kupé a bílý roadster zrovna nejsou prototypy kompaktního druhu. Na délku měří 4 530 mm, jejich šířka činí 2 070 mm a výška v režimu Comfort je 1 335 mm. Rozvoz má 2 710 mm, a abychom už měli výčet čísel kompletní, přidáváme rovněž rozchod 1 716 mm vpředu a 1 722 mm vzadu.
Zmínka o komfortním módu může v mnohých evokovat předčasné závěry, kam novodobý Stratos od konkurenční trojky VW-Lamborghini-Italdesign a nikoli původní Lancia-Ferrari-Bertone patří, každopádně Parcour se zrovna nezdá být typem stroje pouze pro parádu. Jeho dvaadvacetipalcová kola nazutá v pneumatikách o rozměru 275/45 R22 vpředu a 305/45 R22 vzadu jsou zavěšené s suvných vzpěrách typu push-rod a celkově až osmi stavitelných tlumičích (pár na každý roh). Světlou výšku podvozku lze ovladačem na středovém tunelu měnit z 210 na 250 nebo až 330 mm.
Dvousedadlové vozy mají uprostřed umístěný atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, původem z Lamborghini Gallardo anebo Audi R8 V10, chcete-li. Pohonná jednotka má 550 koní a maximální točivý moment 540 newtonmetrů při 6 500 otáčkách za minutu. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol, což společně zajišťuje schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlost 320 km/h.
Hloubat příliš hlasitě o možnostech výroby podobného stroje v případě nezávislé skupiny designérů, by bylo minimálně pošetilé, stylistické studio Italdesign však již není nezávislým „módním domem“ pro kohokoli. Tím nechceme naznačit, že se Parcour nebo verze Roadster budou vyrábět, spojení s technikou Lamborghini však může být náznakem, že se o automobilu podobného v druhu v koncernu Volkswagen minimálně přemýšlí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.












550koňový parkur naživo v Ženevě
Vedením projektu zaměřeného na modely Parcour byl pověřen Fabrizio Giugiaro, syn Giorgetta Giugiara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 4 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Muž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 2 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 3 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 4 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 5 hodinamiFord chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 15:50 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha