Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type: nová kočka v detailech, pojede přes 300 km/h
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) F-Type dokáže zrychlit na stovku za 4,3 sekundy a střechu složit za 12 s. Škoda jen, že na váze ukáže více než Boxster.
V předvečer pařížského autosalonu Jaguar konečně oficiálně zveřejnil veškeré technické detaily nového modelu F-Type. Ten jsme díky sadě fotografií i celé řadě videí znali ze všech stran, přičemž vychutnat jsme si mohli i řev jeho osmiválcového motoru. Zrychlení z klidu na stovku či nejvyšší rychlost však zůstávaly tajemstvím, přestože určitý náznak nám jedno nedávné video přineslo. A naše spekulace nad ním nebyly až tak daleko od pravdy.
Pokud tedy přijde řeč na nejvyšší rychlost novinky, můžeme s jistotou potvrdit, že verze S vybavená pětilitrovým motorem V8 o výkonu 495 koní dosáhne mety 300 km/h. Pro model šestiválcový (rovněž ve verzi S o výkonu 380 koní) končí tato disciplína hodnotou 275, zatímco standardní model s motorem V6 disponující výkonem 340 koní to rozjede „pouze“ na 260 km/h.
F-Type ovšem nezaostává ani ve zrychlení z klidu na 100 km/h. Základní model (prostě F-Type) k němu potřebuje 5,3 sekundy, vyšší verze (F-Type S) je o čtyři desetinky rychlejší. Favoritem pak bude vůz poháněný kompresorovým osmiválcem (F-Type V8), který zvládne akcelerovat za 4,3 s. Ještě působivější je však u tohoto modelu pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, ke kterému potřebuje jen 2,5 s.



S těmito jízdními výkony je jasné, že hlavním soupeřem pro britskou novinku bude německé Porsche. A to jak Boxster, tak i 911, neboť rozměrově míří F-Type mezi oba modely ze Zuffenhausenu. S délkou 4 470 mm je totiž o 21 mm kratší než 911, ale o 128 mm delší než Boxster, který Jaguar předstihuje o 4 mm také výškou (1 296 mm versus 1 292 mm).
Novinka však bude mít mnohem agresivnější postoj, neboť s šířkou 1 923 mm překonává Porsche 911 o podstatných 115 mm, o Boxsteru ani nemluvě. Skvěle řešený je při dvou sedadlech a vpředu podél umístěným motorům také rozvor, který činí 2 622 mm. Tomu nemůže konkurovat ani Carrera 991, přestože v tomto směru narostla o 10 cm.
Nový Jaguar tak cestujícím nabídne dostatek místa, a to nejen pro hlavu, lokty či kolena, ale také v zavazadlovém prostoru, kam se vejde 200,5 l. Na pozici střechy, která se sklápí či natahuje (při rychlostech až 50 km/h) za 12 s, přitom nezáleží. Důvodem je rozhodnutí Jaguaru favorizující plátno před pevnými panely.
Britská novinka ovšem s Porsche prohrává při nájezdu na váhu, kde základní model vykáže 1 597 kg. Tedy o podstatných 207 kg více než 911 a ještě závažnějších 252 kg více než Boxster. Pozoruhodné přitom je, že F-Type používá celohliníkový monokok, čímž by svou hmotnost měl držet na uzdě. Takhle ovšem s 1 665 kily šlape verze V8 na paty sedanu XF.
Zapomenout můžeme na manuální převodovku, tedy alespoň pro tuto chvíli, v nabídce by se měla objevit později. Nyní všechny tři verze používají výlučně osmistupňový automat. Jaguar ovšem upravil volič tak, abyste případně mohli převzít kontrolu lépe než u modelu XK. Převodovka má i funkci automatických meziplynů, pro oba modely S bude navíc k dispozici Launch Control.
Díky krátkému zpřevodování bychom se tedy nemuseli ani divit průměrné spotřebě, která u základního modelu činí 9 l/100 km. Potentnější šestiválec je na tom o desetinku litru hůře, zatímco u modelu V8 se rovnou připravte na 11,1 l/100 km. Zároveň ale také počítejte s tím, že ve všech třech verzích dostanete standardně systém start/stop.
Pro oba šestiválcové modely je také standardní výbavou mechanický samosvor, zatímco osmiválcový F-Type dorazí s elektronickým diferenciálem. Chybět nebudou výkonné brzdy, kde přední kotouče mají rozměr od 354 do 380 mm, a počítat můžete s křídlem, které se vysune po překročení tempa 100 km/h a zasune při jízdě pod 65 km/h.
Po cenové stránce by pak Jaguar F-Type měl stát zhruba 55 000 GBP (v přepočtu 1 600 000 Kč), čímž se rovněž usadí mezi Boxster a Porsche 911. Chybět ovšem nebude rozsáhlá příplatková výbava, jejíž součástí je i set na míru padnoucích zavazadel. Do prodeje pak novinka dorazí v květnu 2013, tedy 18 měsíců před kupátkem.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Živé fotografie nového F-Type z pařížského výstaviště
Kompletní sada oficiálních fotografií nového Jaguaru F-Type














































Nový Jaguar F-Type se svými výkony postavil přesně mezi Porsche 911 a Boxster. Oproti oběma německým vozům je ale o více než 200 kg těžší
První oficiální video s novým Jaguarem F-Type
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 3 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před 2 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 3 hodinami
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 4 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 5 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.19. 11:40 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 11:02 - GeneHawkins
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
