Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci chystají novinky, které ohromí i nadšence, vzejdou z nového hitu mezi kombíky
1.3.2021 | Petr Prokopec
Není obvyklé, aby nejprve přišel na trh vůz, který jako kombík zaujme spíše prakticky laděné typy a teprve poté z něj byl řidičsky orientovaný sedan či hatchback. Přesně to se ale stane v případě nových Subaru WRX a STI.
Dorazí nové Subaru WRX a WRX STI do Evropy? To je otázka, na kterou zatím neexistuje jasná odpověď. Příchod auta jako takového je ale na spadnutí a s novými informacemi o něm se vytasil japonský magazín Best Car.
Ten říká, že nové WRX začne tam, kde skončil nový kombík Levorg, který se aktuálně stal v Japonsku velkým prodejním hitem a na stejných základech vystaví řidičsky ohromující auto šité podle tradiční receptury. Na domácím trhu se sice dočká pouze automatu CVT, ovšem na další trhy dorazí také s manuálem. Ten má přenášet na všechna čtyři kola 300 koní a 412 Nm točivého momentu motoru 2,4 H4 turbo, což je oproti dosavadním pohonným jednotkám citelný nárůst. Očekávat tak můžeme opravdu působivou jízdní dynamiku, jíž ještě vylepší verze STI, která z též pohonné jednotky má vydolovat dokonce 400 koní a 490 Nm.
Nadmíru zajímavé je, že samotné STI by mělo dostat do vínku pouze manuál. Subaru tak reaguje na poptávku panující na mnohých trzích. Kupříkladu v Austrálii si manuální WRX v dosluhující generaci pořídilo 40 procent zákazníků, což je skutečně mnoho. Zejména pokud japonský vůz porovnáme s Volkswagenem Golf GTI, u kterého provedení se třemi pedály zvolilo jen necelých 10 procent kupujících.
Nahoru nicméně nepůjdou pouze výkony, ale také praktičnost. Japonská novinka by totiž měla narůst na 4 650 milimetrů do délky, 1 850 mm do šířky a 1 450 mm do výšky. Oproti minulé generaci tedy bude o 55 mm delší, 55 mm širší a 25 mm nižší. Zároveň počítá s rozvorem 2 670 mm, který předchůdce překonává o 20 mm. Cestující tedy dostanou větší prostor pro ramena i nohy, stejně jako naroste zavazadelník. To pochopitelně povede k vyšší každodenní použitelnosti.
Stejně jako veškeré další novinky Subaru pak i WRX a WRX STI dostanou do vínku modulární platformu SGP, zatímco již zmíněný agregát by se oproti existujícím slabším variantám měl dočkat zesílených pístů, hřídelí a dalších klíčových komponentů. V prodeji se má WRX objevit již letos, a to mimo jiné s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 11,6palcovou obrazovkou multimédii. Obojí, stejně jako adaptivní tlumiče, pak dostane i STI, na které je ovšem třeba vyčkat do roku 2022. Jestli jej někdy uvidíme na starém kontinentu, nechceme předjímat, úplně bychom si na to ale nevsadili - v Bruselu je motor 2,4 bez elektrické asistence pomalu sprostým slovem.















Nové Subaru WRX STI vzejde technicky i vzhledově z nového Levorgu, který se již stihl ukázal velkým prodejním hitem. Na rozdíl od něj ale bude více řidičské a méně praktické - pod kapotou bude párovat 400 koní s manuální převodovkou. Foto: Subaru
Zdroj: Best Car
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před hodinouOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera