Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový japonský kombík, který chce potrápit i Škodu Octavia, je obrovský prodejní hit
19.2.2021 | Petr Miler
Má větší kufr, je výkonnější, vizuálně atraktivnější a má také zajímavější interiér, než kdy dříve. Dokázal nás zaujmout už při své premiéře, stal se domácím autem roku a teď boduje u zákazníků jako nikdy dříve.
V Evropě zatím velkou díru do světa neudělal, což je trochu s podivem. Levorg od Subaru je totiž výlučně kombíkem a auta s tímto typem karoserie jsou na starém kontinentu populární jako nikde jinde na světě. Snad omezená nabídka techniky v kombinaci se specifickým vzhledem a sice respektovanou, ovšem ne až tak široce rozšířenou značkou, se postaraly o to, že se tohle auto v Evropě prodávalo po jednotkách tisíc kusů ročně. A to opravdu není mnoho.
I když původní Levorg u nás stále koupíte, zvolna se stává minulostí. Loni v létě se totiž představila jeho zbrusu nová, druhá generace, jejíž šance na úspěch jsou zřetelně větší. Stojí na nové platformě stávající Imprezy, jde o delší auto s větším rozvorem, a logicky tedy i větším prostorem uvnitř. U nás až chorobně sledovaný objem zavazadelníku narostl z 522 na 561 litrů a byť Škoda Octavia Combi je ještě o 79 litrů dále, není to až takový rozdíl.
K tomu je tu atraktivnější design, o poznání zajímavěji pojatý interiér s novou komfortní i bezpečnostní výbavou a docela zajímavý motor. Jde o rovněž nový, 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec s protilehlými písty, který dává až 177 koní a 300 Nm točivého momentu. V třídě aut Octavie je to vysoký výkon, u jiných vozů musíte kolikrát volit sportovní verzi, abyste dostali podobný.
Levorg zkrátka zaujal a nejen nás. V prosinci se stal japonským autem roku, což je přece jen trochu prestižnější ocenění než třeba české auto roku. I Japonci mají pochopitelně tendenci volit domácí vozy, výběr ale mají větší než Rudolf II. falešných Mona Lis v Císařově pekaři. Nabídka větších domácích automobilek jako Toyota, Honda a Nissan je obrovská a není obvyklé, aby se mezi nimi prosadil model relativně menšího Subaru. Ale stalo se.
Ani to ovšem nemuselo mnoho znamenat - že se auto líbí novinářům, se už kolikrát ukázalo být zcela nepodstatným pro jeho obchodní úspěch. U Levorgu to tak ale není. Před sebou máme prodejní výsledky z Japonska za letošní leden, kdy se toto Subaru poprvé naplno prodávalo celý měsíc a výsledky nového kombíku jsou odzbrojující. Meziroční nárůst prodejů o 560,8 % nemá na trhu konkurenci a není to tak, že by se místo 10 aut prodalo 66.
Levorg si našel 4 692 kupců, což z něj udělalo jasně nejprodávanější Subaru (vzalo jej dvakrát víc lidí než jindy vítězící Imprezu) a 14. nejprodávanější model v Japonsku vůbec. To je hodně i nominálně, neboť japonský trh je modelově extrémně roztříštěný a třeba Toyota Corolla coby jednička třídy oslovila v lednu 7 773 lidí, tedy jen o 3 tisíce více. A mimochodem, Toyota má v první desítce modelů 8 aut, takže být 14. s „netoyotou” v Japonsku opravdu něco znamená.
Nezbývá než pogratulovat, Subaru potřebovalo prodejní trhák a podle všeho ho má. Doufejme, že neudělá tu chybu a nevyhne se s ním Evropě.
Nový Levorg od Subaru vypadal od počátku jako prodejní hit, realita ale musela zaskočit i automobilku. Foto: Subaru
Zdroje: Subaru, JATO Dynamics
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva