Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru se chce s další novinkou vrátit na pozice, které před léty opustilo
14.12.2020 | Petr Prokopec
Špičková Subaru měla po léta pověst technologicky výjimečných aut, v posledních letech to ale tak úplně neplatí. Nové WRX STI chce ale znovu posouvat hranice, proto vyfasuje motor 2,4 turbo, 400 koní a agresivní vzhled.
Pokud jste ještě před nějakými 15, 20 léty chtěli opravdu ostrý kompakt schopný trápit dynamikou i lecjaký supersport, mohli jste vyrazit jen ke dvěma výrobcům - k Mitsubishi a k Subaru. Jejich Lancery Evo resp. Imprezy WRX STI zrozené v žáru rallyových bitev představovaly ve svých třídách něco technologicky zcela mimořádného, čemuž se skutečně nemohlo nic rovnat. Auta jako ostré Golfy už existovala tehdy, vedle zmíněných japonských bijců ale neohromila dynamicky ani emotivně.
Tyhle časy jsou pryč. Ani jedna ze značek už nepůsobí v nejvyšších patrech světových rallye a auta nižší střední od té doby učinila ohromný pokrok, kterému Japonci nebyly s to sekundovat. Ostré Lancery už neexistují vůbec a Impreza WRX hraje spíše na city než na rozum. Okouzlit svým charakterem pořád dovede, dynamicky ji ale ujel vlak. Když jsme ji v roce 2014 postavili proti Octavii RS TSI, ukázalo se nejlépe, o kolik efektivněji umí moderní auta konkurenčních značek dolovat dynamiku z dostupného výkonu. A kdybychom vedle ní postavili plně srovnatelný VW Golf R, neškrtla by si.
Právě to chce ale nyní Subaru změnit a v případě další generaci WRX STI slibuje, že bude znovu posouvat hranice technických a výkonnostních možností. Je otázkou, zda se ji dočkáme i v Evropě, neboť třeba nové BRZ se tu už s ohledem na utahující se smyčku regulací EU prodávat nebude. Nová generace ale tak či onak přijde a podle všeho bude mít co nabídnout.
Nové modely WRX a WRX STI mají vyfasovat stejný motor, jako BRZ, tedy 2,4litrový boxer, nicméně zatímco v kupé odvádí svou práci atmosférické provedení, zde by opětovně došlo na přeplňování. V případě STI tak má výkon mohl narůst na 400 koní a točivý moment dokonce na 490 Nm. Očekávat tedy můžeme opravdu působivé zrychlení i velmi zajímavou maximálku.
Na adresu novinek se již vyjádřilo australské zastoupení japonské značky, které má čerstvě na kontě předání již desetitisícího exempláře WRX STI. Nové WRX, tedy slabší z očekávaná dvojice, by se mělo objevit již v dubnu příštího roku, kdy bude debutovat. Do prodeje nicméně provedení s méně potentní verzí agregátu zamíří až někdy na podzim 2021.
V případě STI se fanoušci musí obrnit ještě větší trpělivostí, premiéra naplánována až na červen 2022. Nabušenou 2,4litrovou jednotku by v té chvíli měl doplnit vzhled inspirovaný konceptem Viziv Performance STI, jenž se ukázal v lednu 2018 na autosalonu v Tokiu. Novinka tak má své předchůdce překonat nejen dynamikou či efektivitou hnacího ústrojí, ale také mnohem agresivnějším vzhledem. Pokud tedy Subaru dodrží, co nyní naznačuje.




Nové Subaru WRX STI má vzhledově vycházet z konceptu Viziv Performance STI, který se předloni ukázal na autosalonu v Tokiu. To nejzajímavější se ale bude skrývat pod jeho hávem. Foto: Subaru
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 2 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 3 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 5 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 6 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 8 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 9 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 10 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 11 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
dnes - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.