Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto
1.9.2021 | Petr Prokopec
Trochu to připomíná doby, kdy se v Řecku začaly stavět domy s minimem oken kvůli zdanění založeném na jejich počtu, ale taková je už současnost. S pravidly EU si každý snaží poradit, jak může.
Pravidla Evropské unie regulující spotřebu resp. emise CO2 nových aut jsou stále přísnější a každý výrobce se s nimi pokouší vypořádat po svém. Prodávat stále více elektromobilů není jediná cesta, jak nedávno ukázala Toyota. Ta přivedla na svět Yaris v provedení EcoVan, který přišel o zadní sedadla, která nahradila podlaha rozšiřující zavazadlový prostor. Z japonského prcka se tak rázem stal užitkový vůz, pro který platí o trochu benevolentnější limity - jednak se tak sám nemusí snažit do aktuálních limitů vejít a jednak může pomoci snížit průměr vytvářený zbylými dodávkami, které mohou mít i s vyšším maximem problém.
Jak se přitom říká, s jídlem roste chuť, a tak není překvapením, že Japonci do stejné řeky vstoupili podruhé. Představit si proto můžeme Toyotu Corolla Touring Sports v provedení Commercial, u které došlo na stejnou konverzi jako v případě menšího sourozence. Padáka tedy dostala zadní sedadla a celou plochu pokryla jednolitá podlaha. Mimo to byla zatmavena boční zadní okna, u nichž bylo odstraněno elektrické ovládání. A dorazila i mřížka oddělující zavazadelník od kabiny.
Úpravy tím končí, ve finále tedy nejde o nic světoborného, a pokud byste běžnému kombíku vyjmuli zadní sedadla, byli byste na tom v podstatě stejně. Rozdíl je však v tom, že Corolla Commercial s veškerými modifikacemi přijíždí přímo z britské továrny v Burnastonu. Úřady ji tedy skutečně berou za užitkový vůz, což znamená, že produkovat vůz může až 147 gramů CO2 na kilometr. Dle Toyoty však vypouští něco mezi 102 a 115 gramy, takže dělá přesně to, co Yaris výše, zde navíc i tak, že nepřekračuje limit platný pro osobní auta (95 g CO2/km).
Pokud bychom přitom vzali za referenční nižší hodnotu, pak se rázem prostou matematikou dostáváme ke 45 gramům CO2, jenž má Toyota k dobru v případě dodávek. Každý má dle EU hodnotu 95 Eur (cca 2 450 Kč), na jednom jediném voze tak japonská automobilka může hypoteticky ušetřit zhruba 110 tisíc korun. To jsou už pořádné peníze, načež bychom se ani nedivili, kdyby podobnou konverzí prošlo daleko více vozů největšího výrobce světa.
Jak se navíc zdá, Toyota má pro letošek i splněno. Corolla Commercial totiž do výroby zamíří až v příštím roce s cenou okolo 22 tisíc liber (651 000 Kč). Za tuto částku kromě již zmíněného můžete počítat s benzinovou jedna-osmou, jenž produkuje 124 koní. K dispozici pak máte ještě elektromotor s 53 kW, špičky agregátů se však nepotkávají a celá soustava tak zůstává na oněch 124 koních, což stačí na stovku za 11,1 sekundy.
O trhače silnic se tedy rozhodně nejedná, to však ani nebylo zadáním. Stěžejní je zde rozšíření zavazadelníku, stejně jako schopnost utáhnout až 750 kilogramů vážící přívěs. A pak pochopitelně ono přesunutí do jiné emisní skupiny.






Toyota Corolla Commercial je další příspěvek japonské automobilky na poli užitkových vozů, s nimiž jsou spjaté o trochu vyšší emisní limity než s těmi osobními. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
