Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto
1.9.2021 | Petr Prokopec
Trochu to připomíná doby, kdy se v Řecku začaly stavět domy s minimem oken kvůli zdanění založeném na jejich počtu, ale taková je už současnost. S pravidly EU si každý snaží poradit, jak může.
Pravidla Evropské unie regulující spotřebu resp. emise CO2 nových aut jsou stále přísnější a každý výrobce se s nimi pokouší vypořádat po svém. Prodávat stále více elektromobilů není jediná cesta, jak nedávno ukázala Toyota. Ta přivedla na svět Yaris v provedení EcoVan, který přišel o zadní sedadla, která nahradila podlaha rozšiřující zavazadlový prostor. Z japonského prcka se tak rázem stal užitkový vůz, pro který platí o trochu benevolentnější limity - jednak se tak sám nemusí snažit do aktuálních limitů vejít a jednak může pomoci snížit průměr vytvářený zbylými dodávkami, které mohou mít i s vyšším maximem problém.
Jak se přitom říká, s jídlem roste chuť, a tak není překvapením, že Japonci do stejné řeky vstoupili podruhé. Představit si proto můžeme Toyotu Corolla Touring Sports v provedení Commercial, u které došlo na stejnou konverzi jako v případě menšího sourozence. Padáka tedy dostala zadní sedadla a celou plochu pokryla jednolitá podlaha. Mimo to byla zatmavena boční zadní okna, u nichž bylo odstraněno elektrické ovládání. A dorazila i mřížka oddělující zavazadelník od kabiny.
Úpravy tím končí, ve finále tedy nejde o nic světoborného, a pokud byste běžnému kombíku vyjmuli zadní sedadla, byli byste na tom v podstatě stejně. Rozdíl je však v tom, že Corolla Commercial s veškerými modifikacemi přijíždí přímo z britské továrny v Burnastonu. Úřady ji tedy skutečně berou za užitkový vůz, což znamená, že produkovat vůz může až 147 gramů CO2 na kilometr. Dle Toyoty však vypouští něco mezi 102 a 115 gramy, takže dělá přesně to, co Yaris výše, zde navíc i tak, že nepřekračuje limit platný pro osobní auta (95 g CO2/km).
Pokud bychom přitom vzali za referenční nižší hodnotu, pak se rázem prostou matematikou dostáváme ke 45 gramům CO2, jenž má Toyota k dobru v případě dodávek. Každý má dle EU hodnotu 95 Eur (cca 2 450 Kč), na jednom jediném voze tak japonská automobilka může hypoteticky ušetřit zhruba 110 tisíc korun. To jsou už pořádné peníze, načež bychom se ani nedivili, kdyby podobnou konverzí prošlo daleko více vozů největšího výrobce světa.
Jak se navíc zdá, Toyota má pro letošek i splněno. Corolla Commercial totiž do výroby zamíří až v příštím roce s cenou okolo 22 tisíc liber (651 000 Kč). Za tuto částku kromě již zmíněného můžete počítat s benzinovou jedna-osmou, jenž produkuje 124 koní. K dispozici pak máte ještě elektromotor s 53 kW, špičky agregátů se však nepotkávají a celá soustava tak zůstává na oněch 124 koních, což stačí na stovku za 11,1 sekundy.
O trhače silnic se tedy rozhodně nejedná, to však ani nebylo zadáním. Stěžejní je zde rozšíření zavazadelníku, stejně jako schopnost utáhnout až 750 kilogramů vážící přívěs. A pak pochopitelně ono přesunutí do jiné emisní skupiny.
Toyota Corolla Commercial je další příspěvek japonské automobilky na poli užitkových vozů, s nimiž jsou spjaté o trochu vyšší emisní limity než s těmi osobními. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před hodinou - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 2 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 4 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera