Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci začali prodávat prťavé laciné auto pro jednoho. Je tak malé, že ho můžete naložit do normální dodávky
včera | Petr Prokopec
Novinka se prý snaží navázat na známý Peel P50, ve srovnání s ním je ale tento stroj prostornější, lépe vybavený i méně směšný. Snad i díky tomu je první várka plánované výroby takřka vyprodaná.
Ve třetí epizodě desáté série Top Gearu otestoval Jeremy Clarkson vůz, který měl opravdu daleko k výkonným supersportům či luxusním limuzínám. I u nás nejednou zmíněný Peel P50 totiž drží rekord nejmenšího auta, jaké se kdy sériově vyrábělo, neboť na délku měří 137 centimetrů a na šířku 99 cm. Kromě toho je spojen s hmotností 59 kg, pročež s ním Jeremy bez problémů vjel do výtahu a následně prokřižoval budovu televizní stanice BBC. V té době u toho byl spalovací pohon, společnost Peel však od roku 2011 nabízí také elektrické provedení.
Tímto vozem se přitom Clarkson inspiroval o pár let později, když první epizodě devatenácté série představil svůj vlastní model P45. V tomto případě se ale spíše jednalo o motorizovaný oblek než cokoli jiného, i proto Jeremy sériovou výrobu nerozjel. O trochu dál se ovšem dostali nadšenci z Japonska, kterým měl být Peel P50 též inspirací. Pod hlavičkou firmy KG Motors, která si dost možná zakrátko vjede do vlasů s korejským KG Mobility, což je někdejší SsangYong, totiž představili svůj první model Mibot.
Tento prcek je o trochu větší než britský originál, ovšem i tak nemá ani 2,5 metru na délku, 1,1 metru na šířku a 1,5 metru na výšku. Do nákladního výtahu by se tedy měl vejít rovněž, ostatně Japonci jej nacpali do dodávky. Dá se ale předpokládat, že mnozí majitelé s ním zkusí zajet až do svého bytu, což by u takových křídlových dveří nemusel být problém.
Mibot dostal do vínku elektrický pohon, se kterým by měl zvládnout 100 kilometrů dojezdu a dosáhnout nejvyšší rychlosti 60 km/h. Baterie o kapacitě 7,68 kWh je pak nutné dobíjet zhruba pět hodin, ovšem skrze zásuvku o výkonu pouhých 100 voltů, což je japonský standard. I to vlastně jen nasvědčuje, že i sami tvůrci počítají s možností zaparkování vozu snad přímo i někde v činžovním domě, kde majitel bydlí. Mimo to ale se svými rozměry může titěrný elektromobil zastavit skoro všude.
Firma KG Motors zmiňuje, že standardem je kromě klimatizace také vyhřívaná sedačka či multimediální systém s reproduktory. A kromě toho můžete počítat také s dveřmi, střechou a čelním sklem. To může působit úsměvně, ovšem jen do chvíle, než zjistíte cenu - start-up si totiž za svou prvotinu účtuje pouze 1,1 milionu yenů, tedy nějakých 165 tisíc korun. To není zrovna závratná suma, firma se tak musí vypořádat s větším zájmem, než jaký původně předpokládala.
Když totiž Japonci své vozítko loni poprvé představili, počítali, že dorazí maximálně 300 objednávek. V mezičase si pak střihli zimní testy, které proběhly bez problémů, počet zájemců se ale zatím zvedl na 2 200. V rámci první fáze tedy již mnoho volných slotů není, firma si totiž nasmlouvala u zatím neupřesněné továrny, že jí do konce roku vyrobí 3 300 exemplářů. Poté ale dojde na expanzi, která vyústí v 10 tisíc maličkých elektromobilů ročně.
Jak moc se tyto plány stanou realitou, je otázka. Zatím se ovšem zdá, že Mibot by mohl bodovat o poznání víc než zmiňovaný Peel, který prodává jen pár desítek kusů P50 ročně. Mimo jiné i proto, že japonská novinka díky větším rozměrům zvládne také odvézt až 45 kilogramů zavazadel.










Mibot je japonská elektrická novinka, která při svých titěrných rozměrech může parkovat prakticky všude, tedy klidně i u vás v obývacím pokoji. Foto: KG Motors
Zdroj: KG Motors
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
Tohle nemůže fungovat, dejte tomu pořádný motor. Po letech první nový Peugeot GTi je marný pokus popřít fyzikální realitu
před 2 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraJaponci začali prodávat prťavé laciné auto pro jednoho. Je tak malé, že ho můžete naložit do normální dodávky
včeraProdeje prvního elektrického Rolls-Roycu se propadají o 60 procent z roku na rok, majitelé během hrstky kilometrů tratí miliony
včeraFiat našel využití pro svou upadající slavnou značku, začal prodávat lidové Maserati. Za jeho cenu je to terno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva