Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z nejsilnějších kombíků se ukázal v novém, jede až 322 km/h, k mání je i diesel
11.6.2020 | Petr Prokopec
Němci si na velmi rychlé kombíky obecně potrpí, BMW od nich ale dlouhodobě dává ruce pryč. Alpina, která z bavoráků staví trochu jiná auta, ale nikoli. A právě ta přišla s modernizací modelů B5 a D5 S.
Již příští týden se dočkáme faceliftovaného BMW M5, u nějž má novou vizáž podle některých spekulací doprovodit hybridní provedení. Zda jsou tyto informace pravdivé, zjistíme už za pár dní, jistotou nicméně je návrat 4,4litrového osmiválce twin-turbo, který by v případě základního provedení měl produkovat 600 koní. Zároveň ale máme počítat i s variantou Competition, v jejímž případě se výkon zvedne na 620 koní. Standardně však bude stále svázán s nejvyšší rychlostí 250 km/h.
Pokud ovšem netoužíte po koupi paketu M Driver’s Package, jenž by maximálku posunul do sféry supersportů, a zároveň vám nestačí ani tovární výkon, pak rovnou místo do Mnichova zamiřte do Buchloe. Alpina vyrukovala s modernizací modelů B5 a D5 S, z nichž první zmíněný taktéž profituje z 4,4litrového osmiválce. Naladěn byl na 621 koní a zároveň dává k dobru také 800 Nm točivého momentu, což vede ke sprintu na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlosti 330 km/h.
Nejdůležitější je ovšem to, že zatímco BMW vám nabídne M5 pouze ve formě sedanu, u Alpiny můžete B5 dostat i jako kombík. Pohonná jednotka se přitom nemění, stejně jako její výkon. Ovšem na zdolání stovky budete potřebovat o dvě desetiny sekundy více, zatímco maximálka klesá na 322 km/h. I to je nicméně hodnota, na kterou se tovární M5 nedostane ani po posunutí omezovače na 305 km/h.
Přesunout se můžeme pod kapotu modelu D5 S, kde trůní třílitrový šestiválcový diesel tri-turbo, jenž dává k dobru 408 koní a stejných 800 Nm jako benzinový model. Sedan díky tomu zvládá stovku za 4,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 286 km/h, zatímco u kombíku je možné počítat s 4,6sekundovým sprintem a maximálkou 283 km/h. I to jsou hodnoty, které vám dnes žádné dieselové BMW nenabídne.
Protipólem posílených jednotek se pak ve všech případech stává posílený brzdový systém s kotouči o rozměru 395 milimetrů vpředu a 398 mm vzadu. Nechybí ani modře lakované třmeny, kromě toho navíc zákazníci mohou sáhnout i po příplatkových kompozitních brzdách. V doplňkové výbavě se pak objevuje i samosvorný diferenciál, stavitelné tlumiče a tužší pružiny jsou ale již opět standardem.
Po stránce vizuální přerod zahrnuje instalaci nového nárazníku s výraznějšími vzduchovými otvory, pod který se nastěhoval ještě splitter. Samozřejmostí jsou 20palcová kovaná kola v klasickém vícepaprskovém designu, zatímco dovnitř se nastěhoval sportovní volant. Zbytek kabiny si zákazníci mohou zcela přizpůsobit svému vkusu a potřebám, a to do nejmenšího detailu.
Zbývá jen dodat, že objednávky je možné do Buchloe zasílat již nyní, první vozy pak k zákazníkům dorazí v říjnu. Alpina B5 jako sedan startuje na částce 117 700 Eur (cca 3,13 milionu Kč), zatímco za spřízněný kombík dáte 120 700 Eur (3,21 milionu Kč). Provedení D5 S je pak výrazně levnější, neboť je k mání od 92 500 Eur (2,46 milionu Kč), respektive od 95 500 Eur (2,54 milionu Kč).























Alpina omladila modely B5 a D5 S, na rozdíl od BMW nabízí své pojetí verze M5 i jako kombík
Zdroj: Alpina
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 10 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 11 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva