Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z nejsilnějších kombíků se ukázal v novém, jede až 322 km/h, k mání je i diesel
11.6.2020 | Petr Prokopec
Němci si na velmi rychlé kombíky obecně potrpí, BMW od nich ale dlouhodobě dává ruce pryč. Alpina, která z bavoráků staví trochu jiná auta, ale nikoli. A právě ta přišla s modernizací modelů B5 a D5 S.
Již příští týden se dočkáme faceliftovaného BMW M5, u nějž má novou vizáž podle některých spekulací doprovodit hybridní provedení. Zda jsou tyto informace pravdivé, zjistíme už za pár dní, jistotou nicméně je návrat 4,4litrového osmiválce twin-turbo, který by v případě základního provedení měl produkovat 600 koní. Zároveň ale máme počítat i s variantou Competition, v jejímž případě se výkon zvedne na 620 koní. Standardně však bude stále svázán s nejvyšší rychlostí 250 km/h.
Pokud ovšem netoužíte po koupi paketu M Driver’s Package, jenž by maximálku posunul do sféry supersportů, a zároveň vám nestačí ani tovární výkon, pak rovnou místo do Mnichova zamiřte do Buchloe. Alpina vyrukovala s modernizací modelů B5 a D5 S, z nichž první zmíněný taktéž profituje z 4,4litrového osmiválce. Naladěn byl na 621 koní a zároveň dává k dobru také 800 Nm točivého momentu, což vede ke sprintu na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlosti 330 km/h.
Nejdůležitější je ovšem to, že zatímco BMW vám nabídne M5 pouze ve formě sedanu, u Alpiny můžete B5 dostat i jako kombík. Pohonná jednotka se přitom nemění, stejně jako její výkon. Ovšem na zdolání stovky budete potřebovat o dvě desetiny sekundy více, zatímco maximálka klesá na 322 km/h. I to je nicméně hodnota, na kterou se tovární M5 nedostane ani po posunutí omezovače na 305 km/h.
Přesunout se můžeme pod kapotu modelu D5 S, kde trůní třílitrový šestiválcový diesel tri-turbo, jenž dává k dobru 408 koní a stejných 800 Nm jako benzinový model. Sedan díky tomu zvládá stovku za 4,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 286 km/h, zatímco u kombíku je možné počítat s 4,6sekundovým sprintem a maximálkou 283 km/h. I to jsou hodnoty, které vám dnes žádné dieselové BMW nenabídne.
Protipólem posílených jednotek se pak ve všech případech stává posílený brzdový systém s kotouči o rozměru 395 milimetrů vpředu a 398 mm vzadu. Nechybí ani modře lakované třmeny, kromě toho navíc zákazníci mohou sáhnout i po příplatkových kompozitních brzdách. V doplňkové výbavě se pak objevuje i samosvorný diferenciál, stavitelné tlumiče a tužší pružiny jsou ale již opět standardem.
Po stránce vizuální přerod zahrnuje instalaci nového nárazníku s výraznějšími vzduchovými otvory, pod který se nastěhoval ještě splitter. Samozřejmostí jsou 20palcová kovaná kola v klasickém vícepaprskovém designu, zatímco dovnitř se nastěhoval sportovní volant. Zbytek kabiny si zákazníci mohou zcela přizpůsobit svému vkusu a potřebám, a to do nejmenšího detailu.
Zbývá jen dodat, že objednávky je možné do Buchloe zasílat již nyní, první vozy pak k zákazníkům dorazí v říjnu. Alpina B5 jako sedan startuje na částce 117 700 Eur (cca 3,13 milionu Kč), zatímco za spřízněný kombík dáte 120 700 Eur (3,21 milionu Kč). Provedení D5 S je pak výrazně levnější, neboť je k mání od 92 500 Eur (2,46 milionu Kč), respektive od 95 500 Eur (2,54 milionu Kč).























Alpina omladila modely B5 a D5 S, na rozdíl od BMW nabízí své pojetí verze M5 i jako kombík
Zdroj: Alpina
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 08:46 - Brus
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
