Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších motorů na trhu končí, s ním se loučí i jediný model, který pohání
10.3.2020 | Petr Prokopec
Máločemu jinému přeje doba tak málo jako objemným motorům. Když si k tomu přidáme, že poháněl jediný model z upadajícího segmentu luxusních limuzín, není zpečetění jeho osudu překvapivé.
Z pohledu asi jakékoliv automobilky není současná doba jednoduchá. Na jedné straně jsou zde zákazníci, kteří preferují zejména SUV všeho druhu, na straně druhé pak regulátoři vyžadující stále nižší emise. A jelikož ani jeden tábor nehodlá couvnout, je třeba se připravit na to, že východisko bez obětí neexistuje. V ohrožení přitom nejsou pouze kdysi velmi oblíbená MPV, ale rovněž sedany. A stejně tak začínají výrobci hlavně v Evropě házet přes palubu objemné jednotky. V případě značky Bentley se vše protnulo, což znamená, že přes palubu musí jít vrcholný model Mulsanne.
V rozhovoru pro magazín Top Gear uvedl šéf Bentleye Adrian Hallmark, že osud limuzíny zpečetil nízký zájem. Sice byl stále vyšší než v případě konkurenčního Rolls-Roycu Phantom, ovšem nedosahoval úrovně předchozího modelu Arnage. Tato vlajková loď se v dobách největší slávy prodávala ve více než dvanácti stech kusech ročně, ovšem její nástupce jen stěží dosahoval polovičního množství. Vývoj nové generace tak nedostal od koncernu VW požehnání.
Hallmark poukázal na skutečnost, že segment luxusních limuzín je v těžkém propadu. Počet milionářů a miliardářů se přitom za posledních deset let ztrojnásobil, přesto Mulsanne zůstalo za svým předchůdcem. Většina boháčů místo k sedanu zamířila k SUV Bentayga. To se tak na loňských registracích dosahujících 11 006 vozů podílelo skoro z poloviny. Mimo to panoval velký zájem o trochu menší sedan Flying Spur, který svého sourozence porážel poměrem 6:1.
Posledním hřebíčkem do rakve limuzíny se pak stala její pohonná jednotka, tedy 6,75litrový osmiválec, jehož původ lze vysledovat mnoho desetiletí zpět do minulosti. Jako takový je tento motor zcela unikátním, což navyšuje náklady na jeho výrobu. Zároveň však archaická konstrukce neumožňuje snížení emisí ani spotřeby, která je nejlépe vyčíslena hodnotou 365 gramů CO2 na kilometr. To je obrovská porce, vedle které obstojí i Bentayga s dvanáctiválcem, ke které se váže 335 gramů.
Mulsanne se tedy definitivně stává minulostí, přičemž Bentley tuto kapitolu uzavírá poslední limitovanou sérií nazvanou 6.75 Edition by Mulliner. Ta vznikne pouze ve 30 kusech a vůči standardu disponuje řadou odkazů právě na legendární pohonnou jednotku. U té se pak pod kapotou neobjeví podpis technika, který ji měl na starosti, nýbrž přímo Hallmarkův. Samotný motor přitom vychází z verze Speed a produkuje 530 koní a 1 100 Nm točivého momentu.






Slavný osmiválcový motor Bentley o objemu 6,75 litru se loučí se světem v poslední oslavné sérii britské limuzíny nazvané Mulsanne Edition by Mulliner
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
