Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších motorů na trhu končí, s ním se loučí i jediný model, který pohání
10.3.2020 | Petr Prokopec
Máločemu jinému přeje doba tak málo jako objemným motorům. Když si k tomu přidáme, že poháněl jediný model z upadajícího segmentu luxusních limuzín, není zpečetění jeho osudu překvapivé.
Z pohledu asi jakékoliv automobilky není současná doba jednoduchá. Na jedné straně jsou zde zákazníci, kteří preferují zejména SUV všeho druhu, na straně druhé pak regulátoři vyžadující stále nižší emise. A jelikož ani jeden tábor nehodlá couvnout, je třeba se připravit na to, že východisko bez obětí neexistuje. V ohrožení přitom nejsou pouze kdysi velmi oblíbená MPV, ale rovněž sedany. A stejně tak začínají výrobci hlavně v Evropě házet přes palubu objemné jednotky. V případě značky Bentley se vše protnulo, což znamená, že přes palubu musí jít vrcholný model Mulsanne.
V rozhovoru pro magazín Top Gear uvedl šéf Bentleye Adrian Hallmark, že osud limuzíny zpečetil nízký zájem. Sice byl stále vyšší než v případě konkurenčního Rolls-Roycu Phantom, ovšem nedosahoval úrovně předchozího modelu Arnage. Tato vlajková loď se v dobách největší slávy prodávala ve více než dvanácti stech kusech ročně, ovšem její nástupce jen stěží dosahoval polovičního množství. Vývoj nové generace tak nedostal od koncernu VW požehnání.
Hallmark poukázal na skutečnost, že segment luxusních limuzín je v těžkém propadu. Počet milionářů a miliardářů se přitom za posledních deset let ztrojnásobil, přesto Mulsanne zůstalo za svým předchůdcem. Většina boháčů místo k sedanu zamířila k SUV Bentayga. To se tak na loňských registracích dosahujících 11 006 vozů podílelo skoro z poloviny. Mimo to panoval velký zájem o trochu menší sedan Flying Spur, který svého sourozence porážel poměrem 6:1.
Posledním hřebíčkem do rakve limuzíny se pak stala její pohonná jednotka, tedy 6,75litrový osmiválec, jehož původ lze vysledovat mnoho desetiletí zpět do minulosti. Jako takový je tento motor zcela unikátním, což navyšuje náklady na jeho výrobu. Zároveň však archaická konstrukce neumožňuje snížení emisí ani spotřeby, která je nejlépe vyčíslena hodnotou 365 gramů CO2 na kilometr. To je obrovská porce, vedle které obstojí i Bentayga s dvanáctiválcem, ke které se váže 335 gramů.
Mulsanne se tedy definitivně stává minulostí, přičemž Bentley tuto kapitolu uzavírá poslední limitovanou sérií nazvanou 6.75 Edition by Mulliner. Ta vznikne pouze ve 30 kusech a vůči standardu disponuje řadou odkazů právě na legendární pohonnou jednotku. U té se pak pod kapotou neobjeví podpis technika, který ji měl na starosti, nýbrž přímo Hallmarkův. Samotný motor přitom vychází z verze Speed a produkuje 530 koní a 1 100 Nm točivého momentu.






Slavný osmiválcový motor Bentley o objemu 6,75 litru se loučí se světem v poslední oslavné sérii britské limuzíny nazvané Mulsanne Edition by Mulliner
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva