Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem
13.8.2021 | Petr Prokopec
A kdo ví, jestli faceliftem původně být neměla a automobilka si vše nerozmyslela až pod tlakem stále horších prodejních výsledků. Tak či onak jde o tečku za jedním zpackaným pokusem o návrat legendy.
Na moderní Hondu NSX přišla řeč vcelku nedávno, a to v souvislosti s tragickými prodeji. O znovuzrozený japonský sporťák je vskutku mizivý zájem, několikanásobně jej tak překonává i mnohem dražší Lamborghini Aventador. Není to však až tak překvapivé, neboť zatímco originál vyladěný mimo jiné i Ayrtonem Sennou byl dostupným a relativně jednoduchým sporťákem pro lidi, kteří si auta jako Ferrari nemohou dovolit koupit ani provozovat, nástupce je drahý a komplikovaný vůz, který se navíc se supersporty slavných značek nemůže rovnat téměř v žádné oblasti.
Japonci tak pouhých pět let po premiéře dávají hybridnímu kupé sbohem a je otázkou, zda to tak měli původně v úmyslu. Auto, které si dnes představíme, totiž vypadá spíše jako facelift než rozlučkové provedení, s ohledem na popsaný vývoj se ale nakonec mohlo z jednoho stát druhým.
Tak či onak se NSX rozloučí novou limitovanou edicí Type S, jenž nabídne 608 koní a 667 Nm točivého momentu. Ve srovnání s regulérním modelem se tak jedná o relativně malý nárůst (+ 27 koní a 22 Nm), za kterým stojí především pár nových turbodmychadel převzatých ze závodní verze. S nimi přitom nedorazil jen vyšší plnící tlak, ale také nové vstřikovače a nové mezichladiče. Po těchto zásazích přitom výkon 3,5litrového šestiválce narostl na 527 koní, za zbytkem pak stojí navýšení výkonu elektromotoru o 10 procent.
Honda zároveň o 20 procent zvýšila i použitelnou kapacitu baterií a upravila software devítistupňové automatické převodovky, která tak směrem nahoru nově řadí o 50 procent rychleji. Zároveň se dočkala i nového režimu podřazování, zatímco systém pohonu všech kol Sport Hybrid SH-AWD byl upraven tak, aby umožnil rychlejší průjezd zatáčkami. Japonci pak sice data o dynamice nezveřejnili, dodávají však, že Type S je na okruhu Suzuka ve srovnání s běžným NSX rychlejší o 2 sekundy.
Úpravami nicméně neprošel jen motor, ale i karoserie. Právě v tomto ohledu Type S působí spíše jako facelift, nikoliv jen jako limitovaná edice regulérního modelu. Máme tu totiž nové nárazníky, z nichž ten přední počítá s výraznějším splitterem, zatímco zadní se dočkal mohutnějšího karbonového difuzoru. Z uhlíkových vláken je pak i střecha snižující těžiště, stejně jako boční prahy. Nová kovaná kola pak rozšiřují rozchod, a to o 10 milimetrů vpředu a 20 mm vzadu.
Další novinkou jsou pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 245/35 ZR19, respektive 305/30ZR20, jenž jsou uzpůsobené přímo této verzi. Stejně tak byly odlišně nastaveny jízdní režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track, překalibrování se dočkaly adaptivní tlumiče a nový výfuk umožňuje motoru mnohem hlasitější projev. Změn tedy opravdu není málo, o to více zamrzí jistá „skromnost“ v interiéru. Zdá se totiž, že novinky se zde projevily hlavně příchodem log Type S a kontrastních švů.
Lze pak už jen dodat, že labutí píseň NSX bude k mání ve 350 kusech, což je i na tak přepracovaný model a zároveň finální edici možná až příliš velké sousto. V podstatě se totiž jedná o takové množství, jaké Honda dosud prodávala za rok až dva. Možná i proto japonská automobilka přichází s limitkami v rámci limitované edice. Z oněch 350 kusů tak 300 míří do Spojených států, přičemž pouze 70 aut může dostat novou šedivou barvu karoserie nazvanou Gotham Gray.
Ve Státech se přitom NSX Type S bude prodávat s logem Acury, a to od 169 500 USD (cca 3 668 000 Kč). Zákazníci nicméně budou moci sáhnout i po paketu Lightweight, jehož součástí jsou karbonové brzdy Brembo, karbonový kryt motoru a karbonové doplňky interiéru. Tato sada přitom snižuje hmotnost o nemalých 26,2 kilogramu, připravit si na ni ovšem musíte dodatečných 13 tisíc dolarů (přibližně 281 000 Kč). Ona limitovaná šedá je pak k mání za dalších 6 000 USD (asi 130 000 Kč).






























Honda NSX Type S je vůbec nejvýkonnějším a nejrychlejším provedením tohoto modelu, navíc se liší i vizuálně, vypadá spíš jako původně zamýšlený facelift. I tak ale budou mít Japonci s rozprodáním finální edice problém, o regulérní model byl totiž mizivý zájem. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 2 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 4 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 5 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 7 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral