Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jediná německá automobilka zůstává nohama na zemi, zákazy spalovacích aut pro ni nejsou cestou
16.10.2021 | Petr Prokopec
Ani Volkswagen, ani Audi, ani Opel si netroufne proti elektrické budoucnosti aut říci půl slova, třebaže ani v jejich řadách nepanuje jednotné přesvědčení, že jde o schůdnou cestu. Šéf BMW patří mezi hrstku lidí, kteří alespoň opatrně říkají veřejně něco jiného.
Štěstí přeje připraveným. Toto pořekadlo nejspíše má BMW vytesáno do stěn celého svého mnichovského ústředí. Šéf německé automobilky Oliver Zipse totiž momentálně uvedl, že zvažované zákazy prodeje aut se spalovacím ústrojím plánované na různých místech pro roky 2030 či 2035 jej nerozhodí. Z jeho slov nicméně vyplynulo, že takový nápad nevnímá jako zrovna dobrý. Tím se Zipse zařadil mezi několik málo manažerů, kteří jsou ochotni i na veřejnosti projevit pochyby.
„Na zákaz spalovacích motorů budeme připraveni. Pokud jakýkoliv region, město nebo země přijde s myšlenkou zákazu spalovacích jednotek, my budeme mít pro takovou oblast vozy v nabídce,“ uvedl Zipse na konferenci, která se konala v Nürtingenu poblíž Stuttgartu. Zároveň dodal, že BMW se tohoto kroku sice nebojí, o jeho smyslu ale pochybuje. „Jestli jde o dobrý nápad, je jiná otázka... My ale budeme mít co nabídnout.“
Jedná se o vskutku zdravý přístup k věci, ten má ovšem BMW již delší dobu. Jde totiž o jednu z mála automobilek, které dosud neoznámily konec vývoje, výroby či prodeje spalovacích jednotek k jakémukoli termínu. Místo toho mnichovští očekávají, že nejméně 50 procent aut, které v roce 2030 prodají, bude mít benzinový či dieselový motor. Podobně pak mluví třeba Toyota, která nepracuje jen na elektromobilech či plug-in hybridech, ale i na vodíkových, benzinových a dieselových ústrojích.
Oběma značkám se takový přístup snad ani nemůže vyplatit, prostě jen nesází vše na jednu kartu. I kdyby došlo na stěžejní průlom v elektrifikaci a celá branže zamířila tímto směrem, ony mohou též. Pokud se ale ukáže, že stoprocentní elektrifikace automobilové dopravy je jen utopií, budou mít také něco jiného. To už mnozí konkurenti neplánují.
Pokud vezmeme v potaz už stávající energetickou krizi, přijde nám reálnější, že BMW a jemu podobné automobilky budou ze stávajících „anti-závazků“ vůči absolutní elektromobilitě jen profitovat. Až čas ale ukáže, jak jsou skutečně rozdány karty.






BMW počítá s tím, že i v roce 2030 budou spalovací motory tvořit 50 procent jeho prodejů. O ryze benzinové 4,4litrové osmiválce, jaké užívá stávající M5 CS, ale nejspíše již nepůjde. Foto: BMW
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 9 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 11 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring