Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejošklivějších aut je najednou šik: Dnes už spíš bývalý SsangYong Actyon se ukázal v novém
16.7.2024 | Petr Prokopec
Jak si u nás nakonec bude říkat automobilka za ním stojící, je otázkou, v případě modelu ale můžeme s jistotou mluvit o návratu poněkud neslavného jména z počátku milénia. Někdejší ošklivosti ovšem dává vale velmi rázně.
SsangYong nikdy nepatřil mezi automobilky, které by ohromovaly vysokými prodejními čísly. Spojitost to jistě bude mít s jinými žebříčky, ve kterých se korejská automobilka pravidelně objevovala na těch nejvyšších příčkách. Pokud byste totiž hledali nejošklivější auto, jaké kdy vzniklo, pak mnohé její předchozí modely byly a vlastně stále jsou favority na vítězství. Třeba takový Rodius neboduje snad z jediného úhlu, a tak je otázkou, zda by Ken Greenley, který je pod ním podepsán, neměl rozhodně titul, který mu udělila londýnská Royal College of Art.
Greenley se svým týmem je pak podepsán i pod SsangYongem Actyon, což bylo SUV-kupé, jenž se poprvé objevilo v roce 2005. A pokud něčím zaujalo, pak maximálně vzhledem silně připomínajícím o pět let starší Pontiac Aztek. Tedy vůz, v jehož případě většina lidí přemýšlí maximálně tak nad tím, zda je ošklivější než Rodius, či je tomu naopak. Vlastně tak nebylo ani v nejmenším překvapivé, že se Korejci potáceli v problémech, po těch posledních ale automobilka připadla firmě KG Group.
SsangYong tak byl na řadě trhů přejmenován na KG Mobility nebo KGM, u nás si říká „Ssangyong by KGM”. Zda se i v Česku časem přetransformuje jen na KGM, je otázkou, neboť novým názvem má firma v poslední době spíš problémy. Mimo jiné i kvůli stížnosti rakouského výrobce motocyklů KTM, který poukazuje na možné zmatení publika. Bude tedy zajímavé sledovat, jak Korejci ze všeho vybruslí, jisté je ale jedno - pod libovolnou značkou budou prodávat nový Actyon, který s tím předchozím nemá společného víc než jméno.
O jeho návratu se poprvé začalo mluvit na sklonku loňského roku, kdy se začaly objevovat snímky zakamuflovaného prototypu, který připomínal BMW X6. Z aktuálně publikovaných snímků je ovšem zjevné, že Korejci nakonec zamířili trochu jiným směrem. Stále zde totiž sice máme výrazně zešikmenou záď a pozvolna se svažující střechu, nicméně spíš než SUV-kupé zde nyní máme o trochu stylovější, ale jinak spíše konzervativnější SUV.
Je přitom nutné zmínit, že zatímco dříve Actyon právě čelními partiemi leda odrazoval, dnes jimi přitahuje. O trochu horší je to již při pohledu zezadu, kde bude váš zrak dráždit hlavně dvojice nízko položených světel, která jsou navíc zasazena do jakési mřížky. Jde možná o odkaz na motiv podsvícené čelní masky, nicméně v jejím případě tu máme horizontální design, zatímco u koncových lamp jde o vertikální provedení. Je to ale asi jediná kontroverze, jenž Actyon v současné době obklopuje.
Co se techniky týče, Korejci jsou spíše skoupí na slovo. Podle všeho by nicméně pod kapotou měla pracovat přeplňovaná jedna-pětka z modelu Torres, v jehož případě dává až 163 koní. Zda tomu tak ale opravdu bude, zjistíme až následujících týdnech.








Nový Actyon už není pojízdná hrůza, jako tomu bylo v případě předchůdce, vypadá šik. Víc než jeho vnější vzhled vám ale zatím neukážeme. Foto: KG Mobility
Zdroj: KG Mobility
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
dnes
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele v Sepangu je Acosta 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude včera 16:12
- Časový program GP Malajsie včera 10:00
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
před 4 hodinami
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
před 5 hodinami
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
před 7 hodinami
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
před 8 hodinami
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
