Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Cherokee 2014: Robocop 2 detailně, má 9st. automat a jiná přední světla
27.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americký off-road mají definovat hlavně výjimečné terénní schopnosti. Design cestou k veřejnému představení o trochu svérázu přišel.
S novým Jeepem Cherokee, jehož příď připomíná masku Robocopa, jsme se poprvé seznámili již před měsícem. Teprve nyní, po premiéře na autosalonu v New Yorku, vám však populární off-road můžeme ukázat ze všech stran (včetně kabiny) a dokonce v několika barevných provedeních. Zajímavé ovšem je, že ani takto rozsáhlou fotogalerii nedoprovodila automobilka kompletními informacemi. Ve výčtu totiž chybí údaje o jízdní dynamice, přesnější data o spotřebě i samotné ceny. Ve všem ostatním ale již nikdo tápat nebude.
Ačkoli design novinky se zdá být dobře známý, není to tak úplně pravda. A nejde ani tak o to, že si můžeme poprvé prohlédnout o poznání konvenčněji střiženou záď a interiér, stejná jako zprvu není ani příď. Na mnohdy totožných fotkách bylo prostřední z trojice předních světel zaretušováno - patrně jde o nahrazení jiným, méně výrazným světelným zdrojem s „černou optikou”, na některých fotkách tato úprava každopádně vypadá zvláštně a na snímcích červeného provedení není provedena snad vůbec. Nevíme, co přesně má Jeep za lubem, jisté ale je, že nakonec vůči mnoha kritickým slovům na adresu menšího z Indiánů zcela imunní nebyl - pro New York šéfové firmy s hlavami v roce 2019 slibovali premiéru nepozměněného vozu, nakonec na něj ale přece jen sáhli. Zatím ve Photoshopu, nelze ale předpokládat, že by se podobná proměna nedotkla i skutečného auta. Živé fotky z New Yorku jistě řeknou více.
V našem přehledu technických informací začneme odspodu, první zmínka se tak bude týkat platformy „Compact U.S. Wide“. Ta zahrnuje nezávislé zavěšení kol vpředu i vzadu, přičemž vznikla modifikací komponentů podepírajících Alfu Romeo Giulietta nebo sedan Dodge Dart. Jeep přitom tento základ spojil hned se třemi systémy pohonu všech kol, kdy základní Active Drive I přenáší výkon motoru mezi oběma nápravami ryze automaticky.
V případě systému Active Drive II je již hnací ústrojí vybaveno redukcí a středovým diferenciálem, mimo to byla o 25 mm navýšena i světlá výška. Vrcholem je pak verze Active Drive Lock, která k těmto prvkům přidává ještě diferenciál zadní nápravy. Pro všechny systémy je pak standardem trakční kontrola Selec-Terrain, která stejně jako třeba systém Terrain Response v Range Roveru umožňuje řidiči volbu režimů odpovídajících povrchu. Přizpůsobit jej tak můžete sněhu či bahnu.
Po stránce motorické je pak k dispozici pouze dvojice benzinových agregátů, přičemž základem je 2,4litrový čtyřválec Tigershark vycházející z technologie MultiAir dodávané Fiatem. Díky tomu by spotřeba měla klesnout na 7,6 l/100 km, výkon 187 koní a točivý moment 233 Nm by ovšem měly být zárukou i slušné dynamiku. Jak jsme ovšem řekli již v úvodu, přesné údaje Jeep neoznámil.
Ještě skromnější je pak značka v rámci informací o 3,2litrové pohonné jednotce V6 Pentastar. Víme totiž jen tolik, že produkovat má 275 koní a 325 Nm. Tím ale dostupné údaje končí, Jeep jen slibuje výjimečně nízkou spotřebu, kterou má stejně jako v případě základního modelu zaručovat zcela nová devítistupňová automatická převodovka. Mimo to byste pak u obou vozů měli počítat s tažnou kapacitou až 2 041 kilogramů.
Uvnitř by pak na každého majitele měla čekat kabina, která favorizuje především jeho osobu. Dle úrovně výbavy může počítat s 3,5palcovým černobílým nebo 7palcovým barevným displejem zasazeným doprostřed přístrojového štítu, na kterém se objevují informace o tempomatu, navigaci, spotřebě nebo režimu pohonu všech kol. Další data pak přenáší 5palcový (nebo 8,4palcový) displej na středové konzoli.
Mimo to můžete počítat s látkovým nebo koženým čalouněním (dle zvolené výbavy Sport, Latitude, Limited nebo Trailhawk), sedadly vybavenými elektrickým ovládáním, vyhříváním a chlazením nebo kůží obšitým volantem, který lze rovněž vybavit ohřevem. Sáhnout je možné i po parkovacím asistentu, rozhrání Bluetooth nebo bezdrátovém dobíjecím zařízení pro váš mobil.
Bezpečnosti zadost mají učinit nové systémy zahrnující i nový adaptivní tempomat Plus, který na základě radarů a videosenzorů reaguje na vůz vpředu a dokáže mezi vámi a jím udržet takovou vzdálenost, jakou předem definujete. Pokud se navíc tento rozdíl zmenšuje, zvládne Cherokee zcela zastavit, aniž by řidič šlápnul na brzdy. Mimo to je standardem stabilizační kontrola nebo deset airbagů. Tím dostupné info končí, více zřejmě Jeep prozradí až se zahájením prodeje. Tedy snad.




































































Nový Jeep Cherokee chce pobavit hlavně v terénu. Pro tuto příležitost nabízí hned tři režimy pohonu všech kol, kdy ten nejlepší dostal redukci a dva diferenciály. Všimněte si podivně zamalovaných prostředních předních světel na modrém exempláři
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro flirtuje se superbiky včera 21:29
- Sprint u Balatonu: Suverénní Marquez, chaos po startu včera 16:27
- Pole Position získal na BalatonRingu Moreira, 10. Salač včera 14:29
- Pole Position si vyjel Maximo Quiles včera 13:00
- První Pole Position získal na BalatonRingu Marc Marquez včera 11:32
Nejnovější články
Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
před 10 hodinamiNové Lamborghini Fenomeno fenomenálně bledne vedle novinky doslova garážové firmy, i na skutečná Lamba navazuje nesrovnatelně líp
včeraDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
včeraItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
včeraMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva