Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jensen postaví nový Interceptor, britské sportovní GT ukáže už v Ženevě
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Majitel britského Jensenu potvrdil, že chystá nástupce slavného modelu Interceptor. Už do Ženevy ale veze GT s přeplňovaným V8 o výkonu 674 koní.
Možná vám jméno Jensen Interceptor nic zvláštního neříká, ale tohle dvoudvéřové kupé vyráběné v řadě postupně vylepšovaných provedení mezi léty 1966 a 1976 se každopádně proslavilo především svým designem, který tehdy dostala na starosti italská firma Carrozzeria Touring. Elegantní cestovní vůz účinkující především v řadě britských filmů, fascinuje mnohé dodnes. Samotná společnost z britského Cropredy Bridge od skončení výroby této legendy žila především z přestaveb svých děl, které osazovala moderními komponenty v čele s motorem z Chevroletu Corvette.
Posledním oficiálně schváleným a vyrobeným modelem bylo S-V8, které se dostalo na světlo v roce 2001, ale už o rok později se celý plán sesypal jak domeček z karet a od té doby jsme slyšeli jen o několika plánech na znovuzrození. O to více potěší, že nešlo jen o fámy, jelikož Jensen chystá velkolepý návrat, a sice přímo na půdě nadcházejícího ženevského autosalonu. Po třinácti letech se prý objeví před publikem nový model GT, který bude znamenat „další kapitolu v příběhu Jensen“.
Podle prvních informací výkonného ředitele Jensen Group Tima Hearleyho navíc dojde souběžně s tím k nastínění plánů na další modely budoucnosti. Nás ale musí v první řadě zajímat hned první auto pojmenované zřejmě Jensen GT. Tato novinka je údajně dvoudveřovým dvoumístným kupé s motorem uloženým za přední nápravou, který se od počátku snaží vážit co možná nejméně.
O nízkou hmotnost se starají opracovaná hliníková žebra, jimiž jsou spojeny hliníkové a kompozitové panely karoserie. Sami tvůrci tohle řešení nazývají „moderní verzí konstrukce Superleggera“ a hovoří o výsledných 1 530 kilogramech. Dveře mají být z oceli, zatímco prostor pro cestující je formován sendvičovou konstrukcí s karbonovými vlákny a pěnou, která je vázána na ocelový prostorový rám. K němu jsou na všech rozích připevněny dvojité lichoběžníky - stejné řešení jako v posledním modelu S-V8.
Pod přední kapotou najdeme vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru od General Motors, který by s pomocí kompresorového doppingu měl ve finále produkovat výkon 674 koní (496 kW), což v kombinaci s nízkou hmotností a docela slibně nízkým těžištěm jistě zajistí více než jen zajímavé zážitky za volantem.
Motor vybavený přímým vstřikováním a řízeným přísunem vzduchu ke chladiči bude se zadními devatenáctipalcovými koly spojen buď klasickým šestistupňovým manuálem nebo automatizovanou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů (dle přání zákazníka). Kromě toho bude každý nový Jensen vybaven nastavitelnou elektronickou kontrolou trakce, což slibuje i docela tučné černé čáry na asfaltu.
Pokud už jste se kvůli zmíněnému stihli zamilovat - a že bychom se vám ani nedivili - pak vězte, že společnost má v úmyslu ručně vyrobit jen omezené množství GT. Bude to však jen lákadlo, které vydláždí cestu druhé generaci Interceptoru přichystané pro příští rok. Informace ohledně této novinky (Interceptor 2) sice nemáme, ale proslýchá se, že bude vznikat ve spolupráci se „zavedeným automobilovým koncernem“. No, tohle bude bezesporu zajímavé...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Jensen GT připravený pro Ženevu slibuje velmi zajímavé jízdní zážitky. Limitovanou edici tohoto modelu má v příštím roce následovat Interceptor nové generace
Zdroje: Jensen, Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 2 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 47 minutami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 2 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 3 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 4 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva