Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jozef Kabaň skutečně skončil jako šéfdesignér VW, smysl jeho nové pozice nechápe nikdo
25.1.2023 | Petr Miler
Spekulace se nemýlily, bývalý a zřejmě nejvýznamnější šéf designu Škody ve svém posledním působišti na pozici osoby odpovědné za design osobních Volkswagenů skončil. S VW se ale neloučí, jen nikdo nechápe, co přesně pro něj bude dělat.
Na každém šprochu pravdy trochu, říká se. V tomto případě byl „šproch” kolegů z německého Automobilwoche pravdivý zcela, neboť do puntíku popsal kroky skupiny VW, které se odehrály v uplynulých hodinách. Vedení koncernu jmenovalo novým šéfdesignérem Volkswagenu Andreas Mindta, což znamená konec Jozefa Kabaně, u nás velmi dobře známého ex-šéfdesignéra Škody ve stejné funkci.
Mindt přichází z pozice člověka odpovědného za design Bentley, a tak se leckdo může ptát, zda je to vůbec povýšení. Na jeho místo u britské značky nastoupí Tobias Sühlman, bývalý zaměstnanec McLarenu, Astonu Martin, Bugatti, Volkswagen a nakonec i Bentley, kde byl dosud odpovědný za vnější design vozů britské značky. Ani pro Kabaně ale tato rošáda překvapivě neznamená úplný konec.
Leckdo by čekal, že se tak významná figura automobilového designu, která už v roce 2003 odpovídala za vnější pojetí Audi, nespokojí s ničím menším než pozicí šéfdesignéra velké automobilové značky, však je mu teprve 50 let. Ale stalo se. Kabaň od VW neodchází a přijal pozici, kterou automobilka popisuje jako Creative Art Director, řekněme kreativní umělecký ředitel Volkswagenu.
Co to znamená, nikdo nepochopil. Nechceme to přeložit jako „trafika”, ale skoro to tak vypadá - něco jako když se Bernie Ecclestone přijal pozici Chairman Emeritus poté, co prodal svůj podíl ve Formuli 1 a vzdal se exekutivních funkcí. Ani upřesnění VW, který Kabaňovu novou roli popisuje jako „vývoj perspektivních řešení mobility pro značku Volkswagen”, nevnáší do jeho nového zapojení mnoho jasna.
Tak či onak se zdá, že Kabaňova kariéra ve strukturách VW v zásadě skončila - po podobném odvolání další postup výš čekat nemůže a že by vedl design jiných značek koncernu... Kdo ví. Člen představenstva Kai Grünitz, který je zodpovědný za technický rozvoj a bude nyní jeho novým šéfem, mu poděkoval za jeho dosavadní působení s tím, že „zanechal stopu na celém našem portfoliu”. Co bude se slovenským designovým guru dál, ukáže jen čas.


S Jozefem Kabaněm v čele designu VW je skutečně konec, vedení značky se mj. nemělo líbit jeho pojetí konceptu budoucího modelu ID.2. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 11 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejčtenější články
Automobilky víc a víc rýžují na své slavné minulosti, když už ví, že jejich současnost za moc nestojí
6.5.2023Volvo poslalo zaměstnancům první účet za přechod na elektromobily, 6 procent z nich má padáka
6.5.2023Jsou vám všichni ukradení? Kupte si nejošklivější moderní Škodu, stále zánovní vás vyjde levně
6.5.2023Zapomenutý homologační speciál Opelu svého času skoro nikdo nechtěl, dnes je raritou za miliony
6.5.2023Škoda Citigo s 360koňovým dieselem a pohonem všech kol je sleeper k pohledání, může vám patřit
7.5.2023