Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Karoq je další Škoda, kterou lze Rusům jen závidět, stojí o hodně míň, i když nabízí víc
16.9.2020 | Petr Prokopec
Má lepší motor, vyšší výkon, víc výbavy a přesto je levnější než u nás v úplném základu. Ve srovnatelné specifikaci pak rozdíly rostou do statisíců korun.
Modernizovaná Škoda Karoq dorazila na ruský trh již dříve, české automobilka ale neustále upravuje její nabídku. Naposledy k tomu došlo na přelomu srpna a září, kdy - přepočteno na české koruny - došlo k dalšímu zlevnění, což je pravý opak toho, co se děje u nás.
Škoda tak v tuto v Rusku nabízí Karoq nejlevněji s výbavou Active, kdy cenově začíná na 1 453 000 RUB, tedy 440 tisících Kč. Je to méně než dříve a jen to rozevírá nůžky ve srovnání s Českem, kde Karoq začíná na 515 900 Kč, tedy na o 15 tisíc Kč vyšší sumě než dříve. Navíc je třeba dodat, že za tyto peníze u nás dostanete litrový tříválec naladěný na 115 koní, o jejichž přenos se krom manuální převodovky a stará přední pohon. Hnaná kola jsou ale to jediné, co mají český a ruský Karoq společné - na východ od našich hranic je totiž za nižší cenu nabízen mnohem zajímavější motor i jindy příplatkový způsob řazení převodových stupňů.
Rusové mají pro všechny výbavy k dispozici osvědčenou jedna-čtyřku TSI, které turbo dopomáhá k výkonu až 150 koní. Takto vybavený vůz zvládá stovku za 8,8 sekundy a maximálně dosáhne 199 km/h, spotřeba činí 6,3 l/100 km. Podstatný je také fakt, že auto má už v základu osmistupňový automat, což je převodovka, o kterou v Česku nezavadíte. V Rusku pro změnu nezavadíte o manuál, za příplatek je k dispozici šestistupňové DSG v kombinaci s pohonem 4x4.
Citelné rozdíly jsou také ve výbavě, neboť již úroveň Active standardně obsahuje mj. klimatizací, kůží obšitý multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla nebo třeba audio systémem Swing s osmi reproduktory. Za většinu těchto prvků se u nás musí připlácet, dohromady půjde o desítky tisíc Kč.
Rusům lze tedy „jejich” Karoq jen závidět podobně jako Octavii, neboť za nižší částku, než na které startuje český základ, dostanou výkonnější a lépe vybavené SUV stejného názvu i stejné konstrukce. Kdybychom nabídku dorovnali a vzali do srovnání místní Karoq 1,5 TSI Ambition se stejným výkonem (150 koní) a automatem (v tomto případě DSG, pořád ovšem s předním pohonem), začínáme na 673 900 Kč - o více jak 230 tisíc Kč výše.
Rozdíly navíc mohou být dále umocněny, neboť do prodeje se má dostat také atmosférické 1,6litrové provedení se 110 koňmi, u kterého bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem. Cena by pak letěla ještě více dolů. Dodejme, že současný Karoq pro ruský trh je vyráběn v továrně GAZu v Nižném Novgorodu, což je jistě jeden z důvodů nižší ceny, auto se ale vizuálně od české verze nijak neliší a technicky rozhodně není pozadu.








Rusům můžeme Škodu Karoq jen závidět, k mání je totiž s vyšším výkonem i vyšší výbavou za méně peněz. Při srovnání specifikací se bavíme o rozdílu okolo 200 tisíc Kč. Foto: Škoda Avto
Zdroj: Škoda Avto
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
4.11.2025
Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
4.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
4.11.2025
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
4.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
