Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi tak vzývaná Mazda 6 končí, ani doma už se neprodává. A žádný nástupce ani nemá dorazit
24.1.2024 | Petr Prokopec
Bylo to populární auto u novinářů i části publika, dvanáct let po debutu sedanu a kombíku ale prodeje tohoto modelu klesají tak nízko, že Japonci rovnou vypínají montážní linky. A jiné pro šestku ani nemají chystat.
Éra Mazdy 6 se podle všeho chýlí ke konci. Třetí generaci sedanu a kombíku japonská automobilka představila v roce 2012 a její prodeje kulminovaly v následujících třech letech. Zájem v USA a v Evropě následně začal opadat. Situaci později částečně napravila Čína, která je pro tento model aktuálně největším trhem, ovšem i tak začalo být zjevné, že šestka zákazníky nebere. A když už chtějí podobně velkou Mazdu, míří raději k SUV než k tradičním karosářským stylům.
Už v roce 2021 tak Mazda oznámila, že vůz končí na americkém trhu, loni pro změnu přišel konec ve Velké Británii. A nyní je na řadě Japonsko, jak sama automobilka oznámila v tiskové zprávě. Podle ní spadne klec v polovině dubna, kdy má skončit výroba pro domácí klientelu, která ovšem bude moci ještě chvíli využít skladových zásob dealerů. Poté ale již bude moci vzít zavděk pouze autobazary. Přičemž je otázkou, kdy podobné oznámení pustí do světa i další regionální zastoupení značky.
Evropané či Australané se tedy prozatím ještě bát nemusí, stejně jako má pokračovat lokální výroba ve Vietnamu. Otázkou je nicméně budoucnost. Automobilka totiž uvedla, že „roli tohoto vozu převezmou zástupci řady CX“. To ovšem znamená, že Mazda 6 nedostane nástupce a spokojit se budete muset s některým z SUV značky. Někdejší informace o možném příchodu sedanu, který by díky platformě LPG (sic) v základu disponoval pohonem zadních kol a klidně i naftovým šestiválcem stejně jako aktuálně pozoruhodně úspěšná CX-60, se tak ukazují být lichými.
Opak svého Času u fanoušků značky vzbudil nemalou radost i velká očekávání. Nicméně je třeba si uvědomit, že třeba na stěžejním americkém trhu Mazda loni prodala jen 363 354 nových vozů. To sice představuje meziroční nárůst o 23,2 procenta, ovšem zároveň jde o polovinu registrací, jaké má v případě takového Fordu na kontě jediný model, a sice pick-up F-Series (hlavně verze F-150).
Z výše zmíněných registrací navíc pouze 39 504 aut připadá na Mazdu 3 a MX-5, o zbytek se stará ona rodina CX. Podobně je pak na tom japonská automobilka třeba u nás, byť u toho jsou ještě daleko horší čísla. Celoroční prodeje totiž loni klesly na 2 133 nových vozů, z čehož 689 kusů připadlo na klasická osobní auta. Zbytek ale již připadá na SUV, inklinování značky tímto směrem je tedy pochopitelné.
V kontextu s tím se jen můžeme ptát, jak moc reálný je vlastně návrat sporťáku s Wankelem, a to navzdory tomu, že od 1. února se dává dohromady tým techniků, který by se rotačnímu ústrojí věnoval. Pokud ovšem Mazda neodklepla ani konvenční sedan s klasickým ústrojím, jehož vývoj by vyšel levněji a který by měl na kontě lepší prodeje, pak šance na příchod dvoudvířka stojícího na okraji zájmu je prakticky nulová.
![Kdysi tak vzývaná Mazda 6 končí, ani doma už se neprodává. A žádný nástupce ani nemá dorazit - 1 - Mazda 6 2018 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Kdysi tak vzývaná Mazda 6 končí, ani doma už se neprodává. A žádný nástupce ani nemá dorazit - 2 - Mazda 6 2018 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Kdysi tak vzývaná Mazda 6 končí, ani doma už se neprodává. A žádný nástupce ani nemá dorazit - 3 - Mazda 6 2018 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Mazda 6 se po dvanácti letech od svého debutu nepřekvapivě neprodává jako housky na krámě, místo toho po Americe a Velké Británii končí také v Japonsku. Na některých trzích včetně toho českého pak sice má pokračovat, nicméně je otázkou, jak dlouho to ještě bude platit. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Fordem zaříznutý bestseller dnes láká v bazarech i ve své neúspěšné verzi, stojí zlomek původní ceny
27.6.2024Nové BMW M5 je tak absurdně těžké, že váží stejně jako obří americký pick-up s okruhovým sporťákem ve vleku
27.6.2024Řidič ukázal policistovi vztyčený prostředníček, byl zatčen a obviněn. Teď mu stát musí zaplatit přes 4 miliony Kč
28.6.2024Rimac vypálil Tesle rybník a o měsíc dřív odhalil kopii její největší letošní novinky. Ale není to jen stejný nesmysl?
28.6.2024Desetitisíce elektrických sporťáků Audi a Porsche musí do servisů kvůli selhávání brzd. Vážnější problém si jde těžko představit
28.6.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva