Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cee'd 2012: podrobné představení a první fotka kombi
3.3.2012 | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Těsně před ženevskou premiérou pro vás máme obšírné technické specifikace nového koně korejské značky Kia. Představí se rovnou i jako kombi.
Tip: Podívejte se již na pořádnou sadu živých snímků hatchbacku i kombi v našem ženevském fotospeciálu.
První fotografie druhé generace Cee'du máme od koncernu Hyundai-Kia k dispozici od poloviny ledna, kdy firma potřebovala urvat kousek pozornosti pro sebe v záplavě detroitských novinek. To se Korejcům samozřejmě povedlo, akorát že k obrázkům zapomněli uvést alespoň trochu konkrétnější informace. Druhá vlna fotek dorazila v polovině února, doprovodná data ovšem byla stejně kvalitní. Pokud ovšem spoléhala na to, že na kompletní odhalení vozu budeme čekat do ženevské premiéry, šeredně se přepočítala. Již dnes vám tak můžeme nabídnout prakticky kompletní technické specifikace a jedno překvapení narvch.
Jak bylo předem dané, při stavbě nového Cee'du se příliš nespekulovalo. Opět sdílí platformu se svým sourozencem i30. Jejich rozvor je identických 2 650 mm, což je naprosto stejná hodnota s předchozími vozy, nicméně konstrukce bude odlišná. Kia uvádí dramatické zlepšení torzní tuhosti až o 45 procent a podle dostupných informací si od toho slibuje značné zlepšení jízdních vlastností. Pochopitelně tužší karoserii byl přizpůsoben také podvozek. Ten opět využívá vzpěry MacPherson vpředu a multilink vzadu, navíc změnily se rovněž rozchody - přední je širší o 17 mm, zadní zase o 32 mm.
Zajímavé je, že také Kia jde proti proudu zvětšování nových modelů. Celková délka (4 310 mm) sice byla protažena o 50 mm, ale šířka i výška byly zredukovány o 10 mm. Mimochodem, koeficient aerodynamického odporu docela pohledného vozu činí Cx 0,30. Navzdory skoro zanedbatelné změně vnějších rozměrů se může posádka těšit z nějakých milimetrů navíc. Ve vertikálním směru přibylo pro hlavy cestující 12 mm a 21 mm pro nohy, vzadu je o 5 mm více místa na šířku v ramenou. Ani objem zavazadelníků nezůstal na svém čísle - zvětšil se o 40 litrů na celkových 380 l.
Ze začátku bude k mání různě naladěných pět motorů (tři zážehové a dva diesely) s výkonem od 90 (1,4 CRDi) do 135 koní (1,6 GDi), přičemž ke všem jednotkám - kromě čtrnáctistovek - bude možné objednat také automatickou převodovku. V zásadě platí, že motorizace i převodovky bude mít Cee'd stejné jako Hyundai i30 a dokonce se zdá, že se shodují také v některých naměřených parametrech. Kupříkladu nejsilnější naftový motor 1,6 CRDi o výkonu 128 koní zvládne akceleraci na stovku za 10,9 s a v průměru spotřebuje 4,1 l/100 km - i30 je na tom naprosto stejně. Po ilustraci: nejsilnější zážehový čtyřválec zrychluje na 100 km/h za 9,9 s a jezdí za 5,8 l/100 km. Jaká bude realita, ukážou až praktické testy, o co nejnižší čísla se ale budou téměř všechny Cee'dy snažit pomocí technologií souhrnně spojených do systému EcoDynamics obsahující třeba stop-start nebo odpojitelný alternátor.
Ve výbavě vozu se po vzoru modelu i30 objeví adaptivní posilovač řízení stavitelný do jednoho ze tří režimů - módy Comfort, Normal a Sport klasicky řeší odpor a zde také odezvu motoru.
O verzi kombi toho zatím moc nevíme, jisté ale je, že se v Ženevě představí současně s hatchbackem. Můžeme vám předem nabídnout alespoň první nepříliš kvalitní pohled na to, jak bude vypadat - bohužel jen zepředu, alespoň základní linie střechy je zřejmá i tak.
Hatchback půjde do prodeje hned po Ženevě ve druhém kvartálu letošního roku, kombi dorazí s menším zpožděním. Kie Cee'd bude opět vyráběna ve slovenské továrně v Žilině.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

Kombík si zatím můžeme prohlédnout jen takto
Hatcbkack už jsme ale mohli vidět ze všech stran
Diskuze 4 příspěvky
Bleskovky
- Musk se vydal osobně obhlédnout stavbu nové gigatovárny Tesly, přijel Cybertruckem
včera - Zaseknutí obří lodi Ever Given má následky i v oblastech, kde by vás to ani nenapadlo
17.4.2021 - Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
15.4.2021 - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021
Nejnovější články
- EU už teď naráží na limity rozšíření elektromobilů, absurdní cíle ale jen přidává
před hodinou - BMW M3 a M4 dostala nový pohon, jejich hmotnost je ještě větší zklamání
před 3 hodinami - Dealer Škody nabízí dodnes zánovní 110 L z roku 1973. Je krásná, je jako stroj času
včera - VW to přehání, svůj nejstylovější kombík prodává v Německu za ceny lepších BMW a Audi
včera - Proč se vlastně interiérům aut říká tak zvláštním slovem, jako je kokpit?
včera - Nejspolehlivější velké kombíky, které dnes koupíte za míň než 150 tisíc Kč
včera - Lada zlevnila svůj nejluxusnější model, také ten lze teď koupit skoro za hubičku
včera - Nejnovější Dacia se ukázala v úplném základu. Nenabízí ani dva stěrače, ač není levná
včera - Přímé srovnání všech generací nejostřejšího kombíku Audi odhalilo překvapivé rozdíly
včera - Musk se vydal osobně obhlédnout stavbu nové gigatovárny Tesly, přijel Cybertruckem
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 19:53 - řidičBOB
- Onboard videa 19:33 - brnenska.odchytova
- Co právě teď posloucháte? 18:14 - pavproch
- Petice proti zavedení normy Euro 7 15:22 - _sulcik_
- Chlubítko univerzální 17.4.2021 - Stepan
- Politický koutek 17.4.2021 - řidičBOB
- Rapid 1.0 TSI - oprava v autorizovaném servise - NÁZOR 17.4.2021 - Ben
- Cyklistické vlákno 17.4.2021 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 16.4.2021 - řidičBOB
- Rychlodotazy 16.4.2021 - abgx1