Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K900 2015: korejská vlajková loď pro Američany má pod kapotou 426 koní
21.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Na americký trh dorazí první „prémiová” Kia s pohonem zadních kol a rovnou i osmiválcem. Sáhnout ale bude možné též po šestiválci.
O „korejském BMW řady 7“ jsme se velmi podrobně zmiňovali celý loňský rok, až dosud se však vždy jednalo pouze o verze určené k prodeji na domácím trhu. Teprve autosalon v Los Angeles nám přinesl také model pro Američany, přičemž vyjma několika stylistických změn se v tiskové zprávě nachází také nový název. A sice K900, který je již třetím pojmenováním vlajkové lodi značky Kia - v Koreji je totiž limuzína nabízena jako model K9, zatímco zbytek světa ji bude znát jako Quoris.
Vraťme se ale zpátky za Velkou louži, kde vůbec první prémiová Kia s pohonem zadních kol dostala lehce pozměněnou čelní masku, chromovaná 18palcová nebo 19palcová litá kola a odlišně zbarvená směrová světla zasazená v čelních světlometech. To je ale prakticky vše, co americkou verzi odlišuje od té korejské. Rozvor mezi nápravami totiž zůstal na 3 045 milimetrech a pozměněna nebyla ani celková délka 5 090 mm.
Vítanou novinkou jsou ovšem škatulata v motorovém prostoru. Zatímco Korejci se v tomto ohledu musí spokojit s 3,3litrovým šestiválcem, na severoamerický trh dorazí Kia K900 s 3,8litrovým motorem V6. Jeho výkon 316 koní však bledne před vrcholnou pohonnou jednotkou, kterou se stává vidlicový osmiválec o pětilitrovém objemu a výkonu 426 koní. Přenos má přitom v obou případech na starosti osmistupňový automat.
Jízdní dynamiku nám bohužel již automobilka nesdělila, spřízněný Hyundai Equus by však s tímto motorem měl stovku zvládat pod šest sekund. Obdobný sprint lze tedy čekat i od značky Kia, stejně jako se asi bude shodovat i nejvyšší rychlost 250 km/h. Podrobnosti si však v tomto směru raději necháme až na následující jaro, kdy by limuzína K900 měla jako vůz modelového roku 2015 zamířit do prodeje.
Dodat tak můžeme pouze tolik, že uvnitř nebudou chybět vyhřívaná a klimatizovaná sedadla, 12,3palcový středový informační displej, audio systém Lexicon o výkonu 900 wattů či možnost sklápění předního sedadla spolujezdce zezadu. Nad tím vším pak trůní rozměrná panoramatická střecha, zatímco bezpečnostní prvky zastupuje třeba monitoring jízdy ve správném pruhu LDWS či adaptivní tempomat.



































Kia K900 bude v Americe k mání s osmiválcem, který zadní nápravu zásobuje výkonem 426 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včeraJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
včeraK mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva