Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Niro: korejský Juke míří do výroby, na obdobu Panamery si počkáme déle
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé SUV se ukáže až v roce 2018, nejspíše s tříválcem pod kapotou. Vrcholný model by ale mohl dorazit o rok dříve, a to s motorem V8.
Korejská automobilka o sobě v poslední době dává hodně vědět. Koneckonců, jen od začátku června jsme mohli poinformovat o zlevňování, jež se týká modelů Sportage a Carens. Mimo to jsme vám představili sportovní paket určený Kie Picanto a aby toho nebylo málo, pak odhalen byl i facelift hatchbacku a kombíku Cee'd. Veškeré tyto kroky mají spojitost s přítomností či velmi blízkou budoucností, nyní se ovšem podíváme na tu vzdálenější.
Zásadní novinkou je fakt, že Kia se konečně rozhoupala stran malého SUV či crossoveru, chcete-li a dala zelenou modelu, který by se měl pokusit odlákat zákazníky od Nissanu Juke a Renaultu Captur. Do prodeje takový vůz dorazí v roce 2018, tedy ve chvíli, kdy po premiéře nejspíše již bude mít druhá generace japonského crossoveru, zatímco ten francouzský se na debut nástupce bude teprve připravovat.
Oproti původním předpokladům jde samozřejmě o nemalé zdržení, původně se totiž malý crossover měl začít vyrábět již letos. Kia však byla zaměstnána dalšími modely, ten zcela nový tak byl odklepnut až nyní. Vycházet přitom bude z konceptu Niro, který se ukázal před dvěma roky na autosalonu ve Frankfurtu, a to navzdory předchozím prohlášením, že jde o pouhé designové cvičení.
V mezičase se však ujasnily nákupní trendy zákazníků, přičemž Kia více než touží po vstupu do daného segmentu. Mimo to byl koncept Niro velmi příznivě přijat, produkční verze by se tedy od jeho stylizace neměla příliš vzdalovat. Je ovšem jasné, že vzhůru výklopné dveře nedostaneme ani náhodou. Čekat však lze „tygří čumák“, LEDky určené k dennímu svícení a vypouklé blatníky.
Mimo to by měla narůst výška vozu, aby se dovnitř bez problémů usadili cestující vpředu i vzadu. Pod kapotou pak budeme moci hledat trojici motorů, kdy jistotou je nový přeplňovaný litrový tříválec. Kromě toho ale možná dorazí i větší benzinová jedna-šestka a také 1,7litrový turbodiesel. Na výběr přitom zákazníci budou mít standardní manuál či příplatkovou dvouspojkovou převodovku.
Po technické stránce bude produkční Niro vycházet z platformy příští Kie Rio, která se má ukázat v roce 2017. U obou vozů přitom máme počítat pouze s pohonem předních kol, malý hatchback by poté mohl dorazit rovněž v ostřejší verzi GT. Kromě toho se již příští rok ukáže v prodeji nová Kia Sportage, která bude za pár týdnů debutovat na autosalonu ve Frankfurtu.
Původně byla s rokem 2016 spojována také „Panamera pro chudé“, tedy produkční verze konceptu GT. Nakonec by však čtyřdveřové kupé mělo být k dispozici až někdy v roce 2017, přičemž stejně jako sériové Niro se bude svým vzhledem blížit frankfurtské studii. Zásadní změna bude však opětovně ve dveřích, na příchod zadních „sebevražedných“ totiž můžeme taktéž zapomenout.
Pod kapotou tohoto modelu by se přitom neměly objevit pouze přeplňované čtyřválce a šestiválce, očekáván je rovněž příchod osmiválcového provedení. Tato verze ale dost možná bude k dispozici pouze v Americe a na evropské trhy nezamíří. I přesto bychom se ovšem na novinku měli těšit, neboť použije platformu Hyundai Genesis a tedy i pohon zadních nebo všech čtyř kol.
Dále pak Kia zvažuje produkční verzi konceptu GT4 Stinger, která by se měla objevit rok či dva po příchodu sériového GT. Ve srovnání s původním návrhem dojde k přepracování interiéru, který již nebude striktně dvoumístný, ale nabídne i zadní nouzová sedadla. Toto řešení totiž slibuje větší úspěch u zákazníků a tedy ospravedlnění nemalých nákladů.
Kromě kupé by k dispozici měla být také otevřená verze, nutné investice by tedy Kia mohla rozmělnit mezi více modelů. Nicméně oficiální rozhodnutí stále ještě nepadlo, ve výsledku tak nakonec takové množství sportovních modelů dorazit nemusí. My přitom již jen dodáme tolik, že prozatím známá expanze značky končí rokem 2018, kdy se ukáže zcela nový Cee'd.
















Koncepční Kia Niro se do výroby podívá v roce 2018, ovšem bez křídlových dveří
Sériové GT je pro změnu spojeno s rokem 2017, i zde ovšem dorazí konvenční uchycení dveří
Zdroj: Zdroje: Auto Express poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 10 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom