Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Telluride: korejská Bentayga má 406 koní, zvládne vyřešit i jetlag
12.1.2016 | Petr Prokopec | 7 příspěvků
Sedmimístné SUV osazené 3,5litrovým benzinovým šestiválcem a elektromotorem je pouze koncept, na budoucnost značky ale ovlivnit má.
Detroitský autosalon je v plném proudu, pročež není překvapivé, že se i na našem webu téměř vše točí okolo novinek odhalených na výstavišti Cobo Center. Jednou z nich je i koncept Kia Telluride, který nám naznačuje, že kopírování není jen doménou čínských automobilek. Korejci sice v tomto ohledu zůstávají do značné originální, nicméně i tak nám jejich kreace více než připomínají modely zavedenějších a prémiovějších značek. Např. nová Sportage si vzala nemalou inspiraci z Porsche Macan. Telluride by pak mohlo být druhým Bentley Bentayga.
Dané přirovnání samozřejmě nemějte za bernou minci. Tam, kde vidíme podobenství my, jej nemusíte vidět vy a koncept Telluride můžete nejen po stránce technologické, ale rovněž i po té vizuální považovat za originál. Vzhled proto necháme stranou a místo toho se zaměříme na motorový prostor a kabinu, která se skrývá za dveřmi otevírajícími se v úhlu 90 stupňů. Ty zadní jsou navíc „sebevražedné“, na obtíže při nastupování či vystupování si tak nikdo nemůže stěžovat.
Uvnitř najdeme čtyři „kapitánská sedadla“, jimž společnost dělá ještě třetí řada s třímístnou výklopnou lavicí. My se zaměříme hlavně na ona individuální křesla, která jsou osazena senzory monitorujícími vaše životní funkce. Ty jsou následně zobrazeny na displejích na vnitřních dveřních panelech a synchronizovány se systémem Light Emitted Rejuvenation (LER). Jeho podstatou je masivní panel s diodami, který za pomoci terapeutického paprsku léčí potenciální jetlag (do češtiny překládáno jako „pásmová nemoc”, reálně zkrátka syndrom rychlého překonání několika časových pásem) posádky a zlepšuje míru jejich životní energie.
Kromě toho dostal koncept Telluride do vínku systém Swipe Command, který cestujícím ve druhé řadě umožňuje ovládat audio systém za pomocí gest. Palubní deska, dveřní panely a volant pak užívají komponenty, které byly vůbec poprvé ve firemní historii vytištěny na 3D tiskárně. Tím ale můžeme toulku po kabině ukončit a pozornost stočíme pod kapotu, kde najdeme 3,5litrový benzinový šestiválec a elektromotor o kumulovaném výkonu 406 koní (274 + 132 k).
O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, nicméně dodává, že koncept Telluride by na dálnicích měl dosáhnout spotřeby 7,8 l/100 km. To možná na první pohled není žádná světoborná hodnota, nicméně odpovídá americkým normám, které realitu reflektují o poznání více než ty evropské. Navíc se dá předpokládat, že zrovna na dálnici Kia nevyužívá jen elektrickou energii, ale mnohem více spíše spalovací agregát. A kromě toho, rozhodně nejde o žádného „drobečka“.
Koncept byl postaven na prodlouženém šasí modelu Sorento, přičemž na délku mu naměříme pět metrů, na šířku pak dva metry a na výšku 1,8 metru. Rozvor byl protažen o 30 centimetrů na 3,08 metru, načež všech sedm cestujících rozhodně nebude trpět nedostatkem prostoru. Kia však o sériové výrobě neuvažuje, místo toho využívá koncept Telluride jako jakéhosi průzkumníka. Dle reakcí publika se pak Korejci chtějí rozhodnout, zda se svými SUV zamíří do prémiového segmentu.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že karoserie byla oháknuta do zeleného laku Dark Pyrite. Ve všech rozích najdete 22palcová litá kola s pneumatikami Hankook Ventus ST o rozměru 275/45, přední i zadní část vozu mimo to zdobí diodová světla. Tím nám ale tisková zpráva končí, přičemž více se o směřování značky nejspíše dozvíme pár týdnů po skončení autosalonu a vyhodnocení odezvy návštěvníků.













Kia Telluride vypadá opravdu působivě...
...a vybavena je zajímavými technologiemi. Do výroby však nemíří
Diskuze 7 příspěvků
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
dnes - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
včera - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Studie ukazuje, jaká auta se ani teď u prodejců neohřejí, výsledky mají svou logiku
před 4 hodinami - Mercedes varuje před dalšími špatnými zprávami, z nabídky vyřadí řadu modelů
před 5 hodinami - Nová Abramovičova jachta za 13 miliard se blíží dokončení, bude nejsilnější na světě
před 7 hodinami - První letošní test letních pneu zjistil brzdnou dráhu 53 typů, obě české značky propadly
před 8 hodinami - Němci říkají, že jejich nové řešení pohonu dělá spalovací motory čisté jako ty elektrické
před 10 hodinami - Konci Mitsubishi v Evropě se možná podaří zabránit, jeden trh už to ale má spočítané
před 11 hodinami - Dealeři VW nechápou, značka i v těžkých časech plošně zdraží auta, s jedinou výjimkou
dnes - Ruský Rolls-Royce před začátkem prodejů odhalil finální cenu, je naprosto absurdní
dnes - Přesun celého obrovského domu ulicemi města je operací na hranici pochopitelnosti
dnes - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 18:49 - Stepan
- BMW Divize 15:44 - Předseda
- Koronavirus 15:41 - řidičBOB
- Pneu koutek 14:02 - jayd
- Fiat a vše kolem nich 12:59 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 11:28 - Snowman000
- Onboard videa 10:21 - Žiarska Alumíniová
- Lyžárna 20:40 - jerry
- whitelist & blacklist 14:57 - HondaMan
- Slovinsko - pokuta rychlost 14:20 - Zajda