Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Track'ster: drsňák z Koreje oficiálně, nakonec s turbem
8.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Má to 250 koní, dvě sedadla a dvojici dveří, co to je? Že by sportovní kupé? Kdepak, jen hravý rodinný Korejec s drastickým továrním tuningem.
Doplněno 18:30: Pár hodin po úniku prvních snímků se Track'ster dočkal své premiéry v Chicagu. Článek jsme proto doplnili o pár nových a kvalitnějších fotografií a upřesnili technické detaily, které byly až do odhalení vozu známy pouze z malé části.
I výše zmíněnými slovy by šlo popsat koncept, na který Kia začala před pár dny lákat odhalováním prvních upoutávek. Říká si Track'ster a i když na základě prvních obrázků bylo možné spekulovat i o jiném pojetí, nakonec je přesně tím vozem, kterým se na začátku jevil být - pořádně vysportovaným provedením současného Soulu. Svědčí o tom první kompletní obrázky, které automobilka nyní už oficiálně uvolnila po odhalení vozu na autosalonu v Chicagu.
Zapomeňte tedy na zvěsti o tom, že by se mohlo jednat o předobraz nové generace tohoto poloMPV, poloSUV, nebo snad úplně nového modelu. Vůz je skutečně něčím mezi Nissan Juke-R a Jukem Nismo - koncepčně má blízko k tomu prvnímu, když i trochu podobně vypadá, fakticky ale není až tak „nadupaný” a blíží se spíše sériovému Nismu. Podstatným rozdílem zde o všem, že tento Soul není jen dramaticky snížen a rozšířen, má i trojici dveří, a tak by přece jen mohl něco budoucího naznačovat - podobu třídvéřového Soulu, jenž by nabídl něco jako dnes prodávaný Range Rover Evoque Coupe.
Vnější design, který má na svědomí kalifornské designové centrum korejské firmy, má spoustu drobných specifik, jejichž prozkoumání necháme na vás, zajímavý je ale i první pohled dovnitř. Track'ster totiž pozbyl nejen zadních dveří, ale i zadních sedadel, na jejichž místě najdeme rezervní kolo a další náčiní potřebné pro rychlou opravu vozu. Proč zadní část interiéru nabízí zrovna toto automobilka neupřesnila, vepředu ale můžeme vidět pochopitelnější kombinaci sportovních sedadel, volantu s malým průměrem a mírně upravené palubní desky a výplní dveří. Čalounění obstarala kombinace šedé kůže Granite a oranžového semiše Inferno, z technických libůstek stojí za zmínku palubní systém s dotykovým rozhraním, který je na nově uvolněných snímcích už alespoň trochu k vidění.
Nyní konečně víme i to, co Track'ster nabídne po technické stránce, což je mezi specifiky dost možná nejzajímavější záležitost. A začít musíme u motoru, kterým nakonec není šestiválcový třílitr, ale dvoulitrové turbo. Výkon ovšem odpovídá očekáváním - vrcholí na hodnotě 184 kW (250 koní) a míří přes „krátkou” manuální šestistupňovou převodovku na obě osy.
Standardní pochopitelně není ani podvozek, který v prvé řadě těží z výrazně širší karoserie (1 918 mm, +133 mm) a o něco prodlouženého rozvoru (2 570,7 mm, +20,7 mm). Jak moc jeho chování pomohou 19" kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 o rozměru 245/40 R19 vpředu a 285/35 R19 vzadu, to netušíme, jistě jej ale změní zásadně tužší odpružení a adekvátně upravené tlumení. O
Dynamické parametry bohužel ani po premiéře neznáme, snad se s nimi Kia pochlubí později, spekulace ale hovoří o akceleraci na stovku okolo 6 sekund a maximální rychlosti přes 230 km/h. O zpomalení se starají brzdy Brembo s kotouči o průměru 14" vpředu a 13,6" vzadu, do kterých se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny.
Pár informací do mozaiky nám tedy ještě chybí, u konceptů ale nemívají automobilky ve zvyku říkat úplně všechno. Kia zatím trvá na tom, že Track'ster je jen a pouze studií, některé zdroje ale tvrdí, že úvahy o budoucím příchodu třídvéřového Soulu nejsou nemístné. Jestli se ale stanou reálnými, nebo upadnou v zapomnění, to teprve uvidíme.







Toto jsou již oficiální snímky konceptu Kia Track'ster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 3 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem včera 08:20
- Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46 včera 08:15
- Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco 30.11.2025
- «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez 30.11.2025
- WRP 28.11.2025
Nejčtenější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
3.11.2025
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
3.11.2025
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
3.11.2025
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
3.11.2025
A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
4.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
