Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčovou novinku VW stíhá jeden problém za druhým, zdá se být trochu prokletá
27.10.2020 | Petr Prokopec
Mělo jít o vůz, který dostane Volkswagen z patálií způsobených stále přísnějšími regulacemi CO2 ze strany EU, dostává ho ale do patálií úplně jiných. Nejprve u ID.3 skoro rok vázly prodeje, teď zlobí nabíječky.
V loňském roce Volkswagen poprvé naplno vstoupil do světa elektrických aut. Vozy s tímto pohonem sice německá automobilka nabízela již v předchozích letech, ovšem teprve model ID.3 byl od začátku koncipován jako ryzí elektromobil. Z toho důvodu se dočkal i specifické platformy MEB, která umožňovala maximalizaci vnitřního prostoru. Ač je tedy zvenčí novinka veliká přibližně jako Golf, uvnitř nabízí podobné místo jako o třídu výše postavený Passat. Bylo tedy pochopitelné, že z ní Němci právě po Brouku a Golfu chtějí udělat třetí stěžejní milník ve své historii.
Aktuálně se ale zdá, že jde o vůz zatížený mnoha negativy, s nimiž se jen stěží může rovnat zmiňovaným ikonám. V prvé řadě jsme tu totiž měli odklad premiéry, za čímž stál mnohem náročnější software, než s jakým Volkswagen dosud pracoval. Ten následně způsobil také problémy v rámci uvádění modelu na trh. Aktuálně pak navíc sice prodeje spuštěné již jsou, přičemž zákazníci vozy dokonce přebírají, ovšem bez části funkcí, které si lidé sice zaplatili, ovšem dostanou je až příští rok. Přidáme-li si k tomu, že auto v testech kritizují i Němci a čeští dealeři přirovnávají interiéry kvalitou leda k Daciím, nemůže VW zrovna skákat radostí do vzduchu.
Problémy tím bohužel pro Němce nekončí, jakkoliv nejnověji nejsou spojené se samotným vozem. Místo toho jsou technické potíže i s domácími wallboxy, které urychlují dobíjení. Řada exemplářů ale fungují jen na jednu fázi, a proto pracují s maximálním výkonem 4 kW. Dobití tak snadno zabere většinu dne stejně jako v použití standardní zásuvky.
Volkswagen přitom již na nový problém zareagoval a uvedl, že chyba je v naprogramování wallboxu. Podle německé automobilky přitom majitelům nehrozí žádné nebezpečí, třeba díky samovznícení či explozi. Řešením je ovšem v případě základních verzí jen návštěva elektrikáře a výměna samotného zařízení.
Zákazníci se prý nemusí obávat dalších plateb, vše jde na konto automobilky. Už to je nepříjemné a nedivili bychom se, kdyby se někteří zákazníci dožadovali po VW také kompenzací za vzniklé problémy - s dobíjením s pomocí 4kW výkonu je auto použitelné jen velmi omezeně.
ID.3 se tak zatím zdá být pro VW spíše prokletím než darem. A při problémech, na které upozorňují už zmíněné testy, bychom se nedivili, kdyby toto nebyla poslední patálie, kterou Němci budou muset řešit.


Volkswagen má s elektrifikací další problém, tentokráte selhávají některé wallboxy, zákazníkům je musí vyměnit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 10 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
