Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčovou novinku VW stíhá jeden problém za druhým, zdá se být trochu prokletá
27.10.2020 | Petr Prokopec
Mělo jít o vůz, který dostane Volkswagen z patálií způsobených stále přísnějšími regulacemi CO2 ze strany EU, dostává ho ale do patálií úplně jiných. Nejprve u ID.3 skoro rok vázly prodeje, teď zlobí nabíječky.
V loňském roce Volkswagen poprvé naplno vstoupil do světa elektrických aut. Vozy s tímto pohonem sice německá automobilka nabízela již v předchozích letech, ovšem teprve model ID.3 byl od začátku koncipován jako ryzí elektromobil. Z toho důvodu se dočkal i specifické platformy MEB, která umožňovala maximalizaci vnitřního prostoru. Ač je tedy zvenčí novinka veliká přibližně jako Golf, uvnitř nabízí podobné místo jako o třídu výše postavený Passat. Bylo tedy pochopitelné, že z ní Němci právě po Brouku a Golfu chtějí udělat třetí stěžejní milník ve své historii.
Aktuálně se ale zdá, že jde o vůz zatížený mnoha negativy, s nimiž se jen stěží může rovnat zmiňovaným ikonám. V prvé řadě jsme tu totiž měli odklad premiéry, za čímž stál mnohem náročnější software, než s jakým Volkswagen dosud pracoval. Ten následně způsobil také problémy v rámci uvádění modelu na trh. Aktuálně pak navíc sice prodeje spuštěné již jsou, přičemž zákazníci vozy dokonce přebírají, ovšem bez části funkcí, které si lidé sice zaplatili, ovšem dostanou je až příští rok. Přidáme-li si k tomu, že auto v testech kritizují i Němci a čeští dealeři přirovnávají interiéry kvalitou leda k Daciím, nemůže VW zrovna skákat radostí do vzduchu.
Problémy tím bohužel pro Němce nekončí, jakkoliv nejnověji nejsou spojené se samotným vozem. Místo toho jsou technické potíže i s domácími wallboxy, které urychlují dobíjení. Řada exemplářů ale fungují jen na jednu fázi, a proto pracují s maximálním výkonem 4 kW. Dobití tak snadno zabere většinu dne stejně jako v použití standardní zásuvky.
Volkswagen přitom již na nový problém zareagoval a uvedl, že chyba je v naprogramování wallboxu. Podle německé automobilky přitom majitelům nehrozí žádné nebezpečí, třeba díky samovznícení či explozi. Řešením je ovšem v případě základních verzí jen návštěva elektrikáře a výměna samotného zařízení.
Zákazníci se prý nemusí obávat dalších plateb, vše jde na konto automobilky. Už to je nepříjemné a nedivili bychom se, kdyby se někteří zákazníci dožadovali po VW také kompenzací za vzniklé problémy - s dobíjením s pomocí 4kW výkonu je auto použitelné jen velmi omezeně.
ID.3 se tak zatím zdá být pro VW spíše prokletím než darem. A při problémech, na které upozorňují už zmíněné testy, bychom se nedivili, kdyby toto nebyla poslední patálie, kterou Němci budou muset řešit.


Volkswagen má s elektrifikací další problém, tentokráte selhávají některé wallboxy, zákazníkům je musí vyměnit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Jaká je nejlevnější ojetá moderní škodovka? Vtip je, že už vlastně ani není levná, často stojí víc než ještě nedávno nová
před 5 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 6 hodinamiAudi zařízne svůj legendární pětiválec, potvrdil šéf, je to jeho další z řady jeho mizerných rozhodnutí
před 8 hodinamiNový sexy Číňan pro Evropu přichází přesně s tím, na co se místní automobilky v podstatě vybodly
před 9 hodinamiBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva