Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly
7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Více, než kdysi sliboval sám Elon Musk, nabízí v případě kapacity akumulátorů nová Tesla Model 3 ve svém lepším provedení.
O nové Tesle Model 3 bylo napsáno tolik článků, že měřeno na jejich počet jde možná o nejúspěšnější automobil všech dob. Aktuálně neuplyne pomalu ani den, aby se neobjevily nějaké nové informace, jež s tímto elektromobilem souvisí. Známe jej tedy skutečně už dokonale? Překvapivě nikoliv. Automobilka zatím zveřejnila data o dojezdu, akceleraci, nejvyšší rychlosti či hmotnosti a jejím rozložení, dosud ale nepadlo ani slovo o akumulátorech či výkonech motorů.
Teď můžeme odkrýt i tato „bílá místa na mapě“. Ukazují nám jej předběžné dokumenty americké agentury EPA, která se momentálně zabývá certifikací verze s prodlouženým dojezdem. Ta má dle odhadu značky urazit na jedno nabití 499 kilometrů, což je dokonce vyšší číslo než u Tesly Model S 75D. Té baterie o kapacitě 75 kWh mají vystačit na 417 km. Má tedy Model 3 kapacitu akumulátorů vyšší? Nebo je „jen” lehčí a aerodynamicky efektivnější?
Dost možná všechno z toho, i když Elon Musk dříve uvedl, že do novinky se více než 75 kWh nevměstná. Proto je překvapující, že EPA zmiňuje lithium-iontové baterie o 230 Ah a 350 V. To lze přepočítat na 80,5 kWh, což je vyšší kapacita, než o jaké šéf Tesly mluvil. Klamat tělem ovšem nemusel, velmi pravděpodobně jde totiž o nominální kapacitu baterií, nikoliv tu využitelnou - ta může být u verze s vyšším dojezdem právě oněch 75 kWh či ještě méně (původně se spekulovalo o 70 kWh).
Vyjma toho se z dokumentu EPA dozvídáme, že tentýž Model 3 dostal elektromotor s permanentním magnetem a výkonu 258 HP, což odpovídá 262 „evropským koním” (PS). S nimi má vůz zvládat akceleraci z klidu na 96 km/h za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h. To jsou ale již opětovně data Tesly, během certifikace samozřejmě může být zjištěno něco jiného. Koneckonců, ani stávající parametry nejsou konečnými a mohou být ještě nepatrně pozměněny.
Jsme tedy zvědavi na finální výsledek měření EPA. Ten se ovšem zcela jistě bude týkat pouze verze s prodlouženým dojezdem, na standardní provedení přijde řada až někdy ke konci roku. Tesla dle harmonogramu odstartovala pouze výrobu varianty, která má zvládnout takřka pět set kilometrů na jeden zátah. Základ, u kterého půjde počítat se zhruba 354 km (zde jde již o odhad EPA, nikoliv Tesly), se začne vyrábět až v listopadu.
V mezičase, konkrétně v říjnu, Tesla začne dodávat vozy běžným zákazníkům, kteří nejsou nijak spojeni s automobilkou. Ukazuje se tedy, že ačkoliv výroba odstartovala na počátku července a značka nedávno s velkou pompou předala prvních třicet aut, ty mezi běžný lid rozhodně nezamíří. Místo toho budou spíše najíždět dodatečné testovací kilometry a Tesle umožní vychytat některé dětské nemoci. I tak ale počítáme s tím, že další „mouchy“ se objeví v následujících měsících.
Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak na jaře 2018 odstartuje výroba varianty se dvěma elektromotory a ke konci roku značka začne zásobovat i mimoamerické trhy. Prozatím ale jen ty, kde se jezdí vpravo - na verze s pravostranným řízením přijde řada až v roce 2019. Znovu ale musíme dodat, že vše závisí na mnoha okolnostech, z nichž jednou je financování. A právě proto Tesla dnes uvedla, že chystá další úpis dluhopisů.
Nové kolo má vynést zhruba 1,5 miliardy dolarů (cca 33,2 mld. Kč), což by již na rozjetí masové výroby v měřítku, s jakým Tesla nemá žádné zkušenosti, mělo vystačit. Na druhou stranu se tím zvyšuje riziko, jemuž značka čelí - žádný větší zádrhel si nesmí dovolit...


EPA zveřejnila první předběžné informace, jenž se týkají baterií či výkonu nové Tesly Model 3
Košatá zatím není ani fotogalerie vozu, snad nejvíce se zatím snažil jen americký magazín Motor Trend
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 11 hodinamiNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
před 5 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 7 hodinamiMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 8 hodinamiČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
před 10 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva