Kontroverzní SUV-kupé BMW skončí bez nástupce, i když se zase tak špatně neprodává

Prodejní hit se z něj nikdy nestal, pořád si ale zákazníky nachází snáz než hned několik levnějších i dražších modelů značky. Přesto to má BMW X4 spočítané, zájemci o „levnější X6” si prý musí vystačit s modelem X2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kontroverzní SUV-kupé BMW skončí bez nástupce, i když se zase tak špatně neprodává

6.7.2024 | Petr Prokopec

Kontroverzní SUV-kupé BMW skončí bez nástupce, i když se zase tak špatně neprodává

/

Foto: BMW

Prodejní hit se z něj nikdy nestal, pořád si ale zákazníky nachází snáz než hned několik levnějších i dražších modelů značky. Přesto to má BMW X4 spočítané, zájemci o „levnější X6” si prý musí vystačit s modelem X2.

Po překvapivém prodejním úspěchu modelu X6 přišlo BMW také s menším a snad ještě kontroverznějším pojetím SUV-kupé, tedy dalším autem přímo jím vymyšlené koncepce. Tak se zrodil model X4, jehož první generace dorazila v roce 2014. Nebyl to neúspěch, svého staršího a většího sourozence vůz prodejně překonával, automobilka od něj ale očekávala ještě víc. Přesto to s ním nezabalila a již v roce 2018 přišla s druhou generací. Ta si zpočátku vedla ještě lépe, jenže mnichovští začali sami sobě lézt do zelí - o rok dřív totiž vyrukovali s modelem X2, který do jisté míry cílí na stejné zákazníky.

Ještě patrnější to začalo být u druhé generace X2, která se ukázala loni a do délky narostla na 4 554 milimetrů. Na svého příbuzného sice velikostně dál ztrácí, neboť X4 je 4 752 mm dlouhé, navíc je rozdíl v koncepci, kdy menší model je primárně předokolkou a větší pro změnu zadokolkou. Jenže spoustě zákazníků je to jedno, klíčová je pro ně ve finále cena. A pokud na jedné straně máme start na 1 073 800 korunách a na druhé nejnižší částku 1 527 500 Kč, volba je pro mnohé snadná. Zvláště když pod kapotou je rozdíl minimální (170 vs. 184 koní).

X4 tedy již nějaký ten čas tahá za kratší kus provazu. A kolegové z italské redakce Motor1 zjistili, že svůj boj toto SUV-kupé definitivně prohrálo. Zástupci automobilky jim totiž potvrdili, že v další generaci už nedorazí. Kdy přesně se montážní linky v americkém Spartanburgu zastaví, nebylo upřesněno. Nicméně protože prodeje neustále klesají, nedá se příliš čekat, že by značka s tímto krokem dlouho otálela.

Nebylo by tedy překvapením, kdyby příští rok byl tím úplně posledním. BMW Blog pak už od loňska naznačuje, že v roce 2027 by mělo dorazit SUV-kupé iX4, tedy elektrická varianta postavená na nové platformě Neue Klasse. Mnichovští totiž už potvrdili, že nová architektura poslouží do roku 2028 hned šesti novinkám. Jednou z nich bude i nová generace iX3, která by se tak mohla ukázat i ve stylové verzi. Zda se tak ale opravdu stane, na to krk na špalek pochopitelně nedáme.

Lze už jen dodat, že jakmile X4 zmizí z nabídky, zmenší se i nabídka „eMkových“ modelů. Stejně jako X3 lze i toto SUV-kupé osadit ve verzi M přeplňovaným třílitrovým šestiválcem S58. Zajímavé je, že zatímco v německém konfigurátoru značky narazíte pouze na provedení Competition s 510 koňmi, u nás jde pro změnu o základní provedení se 480 koňmi. Obě debutovaly a v roce 2019 spolu se zbytkem nabídky prošly faceliftem.


Kontroverzní SUV-kupé BMW skončí bez nástupce, i když se zase tak špatně neprodává - 1 - BMW X4 G02 LCI konec predcasny 01Kontroverzní SUV-kupé BMW skončí bez nástupce, i když se zase tak špatně neprodává - 2 - BMW X4 G02 LCI konec predcasny 02Kontroverzní SUV-kupé BMW skončí bez nástupce, i když se zase tak špatně neprodává - 3 - BMW X4 G02 LCI konec predcasny 03
X4 M Competition nabízí 510 koní, s nimiž SUV-kupé zvládá stovku za 3,8 sekundy. Značka ale s novou generací již nepočítá, v případě zájmu tak s objednávkou dlouho neváhejte. Foto: BMW

Zdroj: Motor1, BMW Blog

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše