Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci začali prodávat nové levné SUV pro 7, při jeho ceně mu odpustíte i podivný vzhled
21.6.2021 | Petr Prokopec
O dostupná a praktická auta je dnes na trhu nouze a Korejci jsou si toho zjevně dobře vědomi. Za méně než půl milionu korun tak začínají prodávat auto schopné obsloužit celou velkou rodinu, nikoli však u nás.
Koncern VW evidentně není jedinou automobilkou, která si předsevzala, že nesmí uplynout ani měsíc, ve kterém by nezačala prodávat aspoň jedno nové SUV. Podobným směrem míří i Hyundai, které stejně jako Němci vidí velký potenciál v indickém trhu. Ostatně se jedná o druhou nejlidnatější zemi světa, přičemž místní jsou motorizovaní ještě méně než před léty Číňané. Pravdou pak sice zůstává, že do kapsy mají trochu hlouběji, ovšem to se pochopitelně časem může změnit. A pokud výrobci vše podchytí správně již na počátku, mohou do budoucna doufat ve velké úspěchy.
Dnes si tak můžeme představit nové Hyundai Alcazar, které vychází z již existujícího modelu Creta. Oproti němu však došlo k prodloužení rozvoru o nemalých 150 milimetrů na 2 760 mm, čímž Korejci sledovali jediný účel - nacpat do interiéru tři řady sedadel namísto dvou. Po se jim povedlo prodloužením zadního převisu, čímž získali prostor pro plnohodnotnou třetí řadu sedadel. Zvláště když druhou řadu je možné posunovat. Zákazníci si pak mohou vybrat, zda zvolí sedmimístnou verzi či šestimístnou s dělicí středovou konzolí a opěrkou.
To zní zajímavě, po stránce vzhledu se ale vůz s příliš vřelým přijetím nesetkal a pochybujeme, že se s ním někde někdy setká. Zejména příď, další variace na složité kombinace světelných zdrojů u nových modelů značky budí vášně jako příliš těžká a příliš neatraktivní. Ale krása je v očích každého z nás, takže posuďte sami.
V případě výbavy Hyundai míří spíše do vyšších pater trhu, tedy alespoň toho indického, neboť v závislosti na výbavovém stupni je možné počítat s digitálním přístrojovým štítem, 10,25palcovou obrazovkou multimédií, sadou kamer monitorujících okolí celého vozu, bezdrátovým dobíjením mobilních telefonů, automatickou klimatizací či panoramatickou střechou. Zároveň Korejci vylepšili odhlučnění, a to nikoliv jen v rámci veškerých sloupků, více ticha uvnitř totiž zaručuje i přepracovaná podlaha. A jelikož vůz ze 75,6 procent využívá vysokopevnostní ocel, disponuje rovněž vyšší torzní tuhostí.
Nemalou péči věnovala značka také exteriéru, jakkoliv dveře, kapota motoru a přední blatníky byly převzaty od menšího sourozence. S pomocí nové čelní masky a unikátní zádě Alcazar Cretu spíše jen připomíná, místo aby působil na první pohled jako její prodloužené provedení. Pod kapotou ale již novinky čekat nelze, máme tu totiž benzinový dvoulitr se 159 koňmi schopný sprintu na stovku pod 10 sekund nebo 1,5litrový turbodiesel naladěný na 115 koní. V obou případech je přitom možné sáhnout po šestistupňovém manuálu či automatu.
Alcazar už zamířil do prodeje, a tak se můžeme podívat také na to, za co jde výše zmíněné koupit. Základní, ovšem velkorysé provedení Prestige se sedmi místy, benzinovým dvoulitrem a manuálem začíná na 1 630 300 INR, tedy asi 470 tisících Kč. A i vrchol v podobě dieselu, automatu a výbavy Signature se vejde pod 2 miliony rupií, tedy asi 579 tisíc Kč. V ČR, kde Škoda Kodiaq začíná na 800 tisících s benzinem motorem 1,5 bez výbavy to vypadá velmi atraktivně, možná za to autu odpustíte i jeho vzhled. Jestli se ovšem někdy bude prodávat i v Evropě, je otázkou. Sázeli bychom tak maximálně na Rusko a okolí - tam je k mání spřízněná Creta.
Až sedmimístný Alcazar je dostupné SUV určené indickému trhu. K mání je s atmosférickým dvoulitrem a slušnou výbavou od 470 tisíc Kč v přepočtu. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 9 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 6 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 7 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 8 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 9 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva