Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci odhalili novou luxusní stylovku, konkurovat s ní chtějí Audi
30.3.2020 | Petr Prokopec
Korejci se už nějaký ten pátek snaží prosadit v segmentu opanovaném Audi, BMW a Mercedesem a jejich poslední novinka míří přímo proti modelu A7. Její naděje na úspěch posuďte sami.
Představovat v dnešní době nový vůz může působit jako nerozumný krok. Přeci jen třetina světa je v nějaké formě karantény a zejména automobilový průmysl zažívá paralýzu, jaká tu nikdy v historii nebyla. Vozy se nemohou vyrábět a do značné míry ani prodávat. Třeba takový Volkswagen tak již přiznal, že díky koronaviru ztratí 55 miliard korun týdně, což opravdu nejsou drobné. I výše takových sum ale naznačuje, že se musíme naučit s novou infekcí nějakým způsobem žít.
V Koreji, kde možná mají nejhorší za sebou, se o to snaží, a tak tamní automobilka Genesis přišla s novou generací sedanu G80. Jestli si v současné době získá dostatek pozornosti, nedokážeme říci, jde ale o vůz modelového roku 2021, který dříve než ve třetím letošním čtvrtletí na trh nedorazí. V té době snad bude nejhorší i za námi a dnes má Genesis šanci získat si téměř veškerou dostupnou pozornost - představovaných automobilových novinek je minimum.
Dejme tedy i my prostor vozu, který vychází z Genesisu GV80, který byl představen letos v lednu. Stejně jako korejské SUV dostal i sedan designový styl Athletic Elegance, jenž vpředu počítá s rozměrnou maskou ve tvaru erbu. Lemována je pak světlomety, jejichž dvojitá linie se objevuje i za předními blatníky a stejně tak na koncových lampách. Novinka tedy vypadá vcelku uceleně, stejně jako díky splývavější střešní linie a více se svažujícími zadnímu oknu působí spíše jako čtyřdveřové kupé než klasický sedan. Konkurovat tak chce především Audi A7 Sportback.
Vůči předchozímu provedení se novinka natáhla o 5 milimetrů na 4 995 mm do délky, rozvor 3 010 mm zůstal zachován. Cestující si nicméně na nedostatek místa rozhodně stěžovat nebudou, řidič pak má navíc k dispozici speciální sedadlo, které dostalo do vínku sedm vzduchových polštářů. Ty mění tvar na základě zvoleného jízdního režimu, zároveň však mohou automaticky upravovat vaši pozici, aby byla co nejméně bolestivá a zatěžující. Mimo to disponují i režimem Stretching Mode, který redukuje únavu řidiče.
Mimo to nechybí ani 12,3palcový přístrojový štít s 3D technologií či 14,5palcová středová obrazovka, stejně jako funkce Android Auto a Apple CarPlay. Zmínit lze rovněž head-up displej či zúžení čelních sloupků, které stejně jako zmenšené zpětné zrcátko vedlo k navýšení výhledu ven. Jelikož je tu i zcela nová platforma, která užívá 19 procent hliníku a je tak o 243 kilogramů lehčí než ta předchozí, došlo zároveň k navýšení zvukové izolace. Zlepšeno bylo i těsnění, tlumení se pak dočkaly dokonce podběhy kol.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde došlo na eliminaci osmiválcového motoru, zákazníci si budou moci vybírat mezi šestiválcem a čtyřválci. Vrcholem nabídky bude provedení s 3,5litrovým V6, jenž nabídne 380 koní a 530 Nm točivého momentu. Na spodním patře se naopak usadí 2,5litrový čtyřválec, který produkuje 304 koní a 421 Nm. Mimo Státy pak ještě bude k mání 2,2litrový čtyřválcový turbodiesel s 210 koňmi a 441 Nm, u něj ale čekáme nejhorší dynamiku. Ta však prozatím nebyla prozrazena, luxusní divize Hyundai pouze zmínila, že u nové generace G80 bude stejně jako u té předchozí na výběr pohon zadních či všech čtyř kol.
Lze už jen dodat, že na domácím trhu se online objednávkové knihy otevřely již nyní, nicméně na reálné exempláře budou muset majitelé ještě nějaký ten pátek vyčkat. V Americe a Kanadě se pak dočkají ve druhé polovině roku, jak jsme naznačili, konkrétní datum ale zatím ještě nebylo upřesněno. Je jasné, že Genesis čeká, až bude moci plně otevřít showroomy, jinak by veškeré snahy vyzněly naprázdno.
Nové Genesis G80 vypadá opravdu působivě, našlapané je navíc i působivou technikou
Zdroj: Genesis
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva