Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci posílají do prodeje přístrojovou desku budoucnosti, je to asi nový standard
20.9.2020 | Petr Miler
Dnešní přístrojové desky jsou dnes buď klasické, nebo digitální, přičemž někteří mají v oblibě ty a jiní ony. Nové řešení Genesisu chce spojit to nejlepší z obou světů.
Genesis GV80 se představilo světu již zkraje letošního roku, asi ale nemusíme říkat, co se stalo pak - naše životy to ovlivňuje dodnes. Korejci kvůli pandemii koronaviru museli odložit plánované vypuštění této novinky na trh o několik měsíců, a tak se z jarního prodejního debutu stane spíše podzimní.
GV80 se tak na pro Korejce zahraničních trzích dostává do prodeje až nyní, primárně v USA a Austrálii. Dorazit má ale stejně jako samotná značka Genesis i do Evropy, na to si ale ještě musíme chvíli počkat - původní informace hovořily o konci letošního roku a i tento záměr mohl COVID-19 odsunout do pozadí. Ať už to ale s Evropou bude jakkoli, prodej GV80 v jiných koutech světa je fakt, a tak Korejci vypichují jeho výjimečnosti.
Najde se jich více, jednou z těch nezajímavějších je ale fakt, že první sériové SUV luxusní značky automobilky Hyundai je také prvním sériové vyráběným autem, které dostalo trojrozměrnou přístrojovou desku. Inovativní zobrazení jízdních dat vyvinuli Korejci ve spolupráci s německým Continentalem a ukazují, co bude brzy vlastní kdekterému novému modelu - zřejmě nejen z Koreje.
Důvod je prostý. Klasické analogové zobrazení je zajímavé svou přirozenou prostorností, modernější digitální svou variabilitou. Každé má své zastánce a odpůrce, třídimenzionální digitální alternativa ale má moc uhranout obě zmíněné skupiny. Tedy tak alespoň smýšlí Genesis, může to také skončit tak, že neuspokojí ani jednu.
Novinka používá paralaxní počítačovou grafiku, která rozděluje obraz přístrojů do dvou různých úrovní. Rozdělené vrstvy budíků vytváří trojrozměrný displej, pro dokreslení kvalitnějšího obrazu systém používá vnitřní kameru, která sleduje zorný úhel očí řidiče. Nejen to, současně monitoruje soustředění člověka za volantem a v případě rizika signalizuje možné momenty rozptýlení, nebo únavy.
Novinka údajně dovolí řidiči překonfigurovat rozložení ukázaného obsahu na více displejů dle vlastního uvážení. Časem by se mohly objevit i nové zobrazovací plochy na dalších místech interiéru pro zbytek posádky. „Díky našemu velkokapacitnímu displeji s autostereoskopickou technologií 3D zvyšujeme interakci člověk-stroj na zcela novou úroveň a pokládáme základy intuitivní komunikace s propojeným kokpitem budoucnosti,“ říká k novince Continental.
Nejen gigant z Hannoveru ale dnes pracuje na nové generaci trojrozměrných nástrojů, a tak skutečně předpokládejme, že minimálně u prémiových aut se toto řešení stane brzy standardem - podobně, jako v nich svého času houfně přibývaly „ploché” digitální displeje, ty už dnes mají i auta jako Škoda Fabia.
Novinka Genesisu GV80 vyvinutá nejspíše napovídá, kam směřuje vývoj přístrojových desek. Foto: Genesis, Continental
Zdroje: Genesis, Continental
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera